رتبه 29 ایران در حوزه علوم اعصاب در دنیا

به گزارش مجله سرگرمی، تهران (پانا) - علوم اعصاب به عنوان یکی از علوم استراتژیک و راهبردی مطرح است. که علوم مغزی و شناختی در کنار سایر حیطه های نوین مانند بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و فناوری نوین در دهه آینده تحولات زیادی را در حوزه های انسانی و اجتماعی و پزشکی ایجاد خواهد نمود.

رتبه 29 ایران در حوزه علوم اعصاب در دنیا

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش دبیرخانه کنگره علوم اعصاب، دکتر جغتایی در مراسم افتتاحیه نهمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی گفت: علوم اعصاب در نیمه دوم قرن بیستم دارای رشد در حوزه مختلف زیستی، دانش ای تی و بیوالکتریک، رشد مطالعات الکتروفیزیولوژی، پیدایش و رشد حوزه نقشه برداری مغز داشته است.

وی اضافه نمود: در حال حاضر در آمریکا و اروپا پروژه های عظیمی در علوم اعصاب انجام شده است. آمریکا در پروژه مغز برنامه های در مورد ترسیم مدارهای مغزی انسان، فعالیت الکتریکی و شیمیایی، مدارهای مغزی تعاملات شبکه ای مدارهای پشتیبان کارکردهای شناختی داشته است.

اروپا نیز در پروژه مغز انسان در مطالعه مغز بر اساس فناوری و اطلاعات و ارتباطات, یکپارچه سازی داده های مطالعاتی مغز، روش های جدید معالجه بیماری های مغزی , توسعه فناوری های جدید مبتنی بر مغز برنامه و مطالعات داشته است.

جغتایی توضیح داد: ایران در سال 2019 دارای رتبه 29م دنیا در حوزه علوم اعصاب است.

جغتایی در مورد مهم ترین چالش اصلی در این حوزه گفت: تربیت نیروی انسانی و متخصص کافی مهم ترین معضل این حوزه است که مسائل ناشی از کمبود زیرساخت، عدم تخصیص منابع حمایتی کافی حمایتی است. و مهم ترین فرصت در این حوزه توسعه و گستردگی در دنیا، حمایت نهادهای حکومتی در ایجاد زیر ساخت ها و ورود این حوزه به اقتصاد دنیای و رویدادهای فن بازار است.

وی اضافه نمود: این رویداد، عظیم ترین گردهمایی متخصصین علوم اعصاب و رشته های مرتبط پایه، بالینی، فنی مهندسی، علوم انسانی، هنر و حوزه های بین رشته ای است. معرفی فناوری های نوین و پروژه های بین المللی حوزه علوم اعصاب از اهداف این کنگره است.

این کنگره از 19 آذرماه شروع شده و تا 21 آذرماه در بستر فضای مجازی و در دو سالن به صورت همزمان در حال برگزاری است و همه سخنرانان اصلی و دعوت شده ملی و بین المللی و ارائه مقالات در کنگره از راه دور است.

دکتر جغتایی با بیان این که در این دوره از کنگره 25 سخنران کلیدی ملی و بین المللی شرکت می نمایند، توضیح داد: این کنگره به همت انجمن علوم اعصاب ایران، دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1390

به "رتبه 29 ایران در حوزه علوم اعصاب در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه 29 ایران در حوزه علوم اعصاب در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید