راه اندازی پویش مقابله با کرونا، فرصتی برای همدلی با سالمندان

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس انجمن علمی طب سالمندان و سالمند شناسی ایران از راه اندازی پویش مقابله با کرونا، فرصتی برای همدلی با سالمندان، برای پاسخگویی به سوالات و کاهش اضطراب سالمندان در این خصوص خبر داد.

راه اندازی پویش مقابله با کرونا، فرصتی برای همدلی با سالمندان

دکتر احمدی دلبری در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه شیوع کرونا در کشور و جهان مسائل جدی برای خانواده ها، خصوصا سالمندان و ... ایجاد کرده است، گفت: با توجه به اینکه این بیماری عوارض جدی برای افرادی که دارای بیماری های قلبی و عروقی، بیماری های تنفسی مزمن، فشار خون و... دارد این افراد نیازمند توجه خاصی هستند. از آنجاییکه تنها راه نجات از این بیماری قطع چرخه انتقال و قرنطینه خانگی است، توصیه می شود تا نکات بهداشتی در این خصوص رعایت شود.

وی اضافه کرد: با توجه به دغدغه ایجاد شده و این موضوع که گاهی در فضای مجازی این عنوان می شود که بیماری کویید 19 مخصوص سالمندان است، اضطراب و نگرانی مضاعفی برای خانواده ها ایجاد شده است. در راستای مشاوره صحیح و آگاهی بخشی خانواده ها و سالمندان و با هدف ایجاد حس امید و همدلی، متخصصان این حوزه، به صورت رایگان جوابگوی سوالات احتمالی سالمندان در این خصوص خواهند بود.

دلبری ادامه داد: با توجه به شیوع روزافزونِ بیماری کرونا و افزایش اضطراب در میان سالمندان، به منظور کاهش میزان مراجعه آنها به مراکز بهداشتی درمانی و همچنین کمک به کنترل استرس خانواده ها، پویشی توسط انجمن علمی سالمندان ایران و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، تحت عنوان پویش مقابله با کرونا، فرصتی برای همدلی با سالمندان شکل گرفته است تا اساتید، متخصصین، کارشناسان و فعالان حوزه سالمندی کشور به عنوان مشاورین و افراد مرجع در این حوزه به ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود بپردازند.

به گفته وی در روز اول 50 نفر از متخصصان، اساتید دانشگاه و کارشناسان و فعالان حوزه سالمندان اعلام آمادگی کردند تا از این طریق مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 937

به "راه اندازی پویش مقابله با کرونا، فرصتی برای همدلی با سالمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی پویش مقابله با کرونا، فرصتی برای همدلی با سالمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید