تور استانبول ارزان: راه اندازی مرکز تجاری ایران در استانبول

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از راه اندازی مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در استانبول ترکیه اطلاع داد.

تور استانبول ارزان: راه اندازی مرکز تجاری ایران در استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان پاک در مورد ایجاد و راه اندازی مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در استانبول ترکیه گفت: این مرکز تجاری در راستای افزایش رقابت پذیری صادرکنندگان ایرانی در بازار ترکیه و سایر کشور های اروپایی، جذب سرمایه گذاری خارجی، توانمندسازی شبکه های کسب و کار و حمایت از ظرفیت فراوری کنندگان داخلی با استفاده از ظرفیت های بین المللی تاسیس و راه اندازی شده است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه تاسیس این مرکز تجاری فرصت مناسبی برای صادرکنندگان ایرانی جهت بازاریابی و افزایش سهم ایران در بازار ترکیه فراهم نموده است، گفت: بهره گیری درست از این فرصت در نهایت منجر به توسعه صادرات غیرنفتی و نیل به اهداف از پیش معین شده در جهت توسعه صادرات غیر نفتی می گردد.

پیمان پاک حمایت از ایجاد و توسعه مراکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور را از اولویت های سازمان توسعه تجارت ایران اسم کرد و اضافه نمود: در این مراکز تجاری، ضمن ارائه خدمات مشاوره ای به تجار و صادرکنندگان ایرانی، نمایشگاه های دائم محصولات و کالا های ایرانی با اخذ مجوز های لازم برگزار شده و سازمان توسعه تجارت ایران از آن ها حمایت می نماید.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، توسعه صادرات کشور را نیازمند حمایت های لجستیکی و خدماتی دانست و ادامه داد: بر اساس، تفاهم نامه منعقده با نظام بانکی، کوشش می گردد تا نسبت به برگزاری دوره های اموزشی تخصصی صادرات به ترکیه و بعلاوه اعزام هیات های تجاری، بازاریابی به مرکز تجاری استانبول اقدام گردد؛ ضمن آنکه امکانات لازم جهت دپوی کالا های صادراتی تجار و بازرگانان در محل مرکز تجاری تدارک دیده شده است.

پیمان پاک از دیگر برنامه های مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در استانبول را زمینه سازی حضور بنگاه های تجاری ایرانی در رویداد های تجاری بین المللی ترکیه و کشور های اروپایی اسم و خاطر نشان کرد: نقل و انتقال وجوه صادراتی صادرکنندگان و ارائه مطلوب خدمات بانکی با همکاری بانک شهر و سایر بانک های ایرانی، امکان پذیر خواهد شد.

وی یادآور شد: سازمان توسعه تجارت ایران با توجه به وظایف و مسوولیت های سازمانی خود و در چارچوب مقررات موجود و در صورت ابلاغ و تخصیص بودجه مشوق های صادراتی، نسبت به پرداخت مشوق های صادراتی برای تامین بخشی از هزینه های راه اندازی مراکز تجاری از جمله هزینه های اجاره مرکز، تجهیزات اداری، ارائه خدمات مشاوره ای، هزینه های برگزاری کارگاه های آموزشی، برپایی نمایشگاه های دائمی و موقت و دیگر موارد مرتبط اقدام خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1843

به "تور استانبول ارزان: راه اندازی مرکز تجاری ایران در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: راه اندازی مرکز تجاری ایران در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید