راهنمای خرید، هنگام خرید رنگ، به چه نکاتی توجه کنیم؟

به گزارش مجله سرگرمی، قیمت رنگ ساختمان معمولا بر اساس لیتر محاسبه می گردد و هر لیتر میانگین بین 3 الی 4 متر مربع را برای رنگ زدن پوشش می دهد.

راهنمای خرید، هنگام خرید رنگ، به چه نکاتی توجه کنیم؟

به گزارش خبرنگار قیمت رنگ ساختمان معمولا بر اساس لیتر محاسبه می گردد و هر لیتر میانگین بین 3 الی 4 متر مربع را برای رنگ زدن پوشش می دهد.

دکوراسیون منزل مان بخش مهمی از احساسی که از فضا به افراد انتقال پیدا می نماید را شامل می گردد و این نکته بسیار مهمی است که چه عواملی برای تغییر دکوراسیون منزل مان مهم است. گاهی با تغییر اِلمان های کوچک مانند کوسن روی مبل می توانید تغییر ایجاد کنید و گاهی با تغییراتی اساسی و بزرگ مانند تغییر رنگ دیوار ها حال و هوای دکوراسیون تان را تغییر می دهید.

تغییر رنگ دیوارها به این دلیل تغییر بزرگ در دکوراسیون تان ایجاد می نماید که جز سه سطح اصلی در هر فضایی است و علی الخصوص دیوار ها. زیرا بیشترین سطحی که در دیدرس هر فردی قرار می گیرد، سطوح دیوارها است بنابراین احساسی که در افراد ایجاد می نماید، بسیار زیاد است.

رنگ ساختمانی هم مانند دیگر محصولات، عوامل مختلفی دارد که عبارتند از رنگ پلاستیک، رنگ روغنی که خود به دو دسته تقسیم می گردد. رنگ روغنی مات و رنگ روغنی براق و همچنین رنگ مولتی کالر و رنگ اکرلیک. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا هر یک از انواع آن ها را مورد آنالیز قرار دهیم و برای تان توضیح دهیم.

یکی از پر هوادار ترین رنگ های ساختمانی، رنگ پلاستیک است که با کیفیت های مختلفی در بازار وجود دارد. رنگ زدن با این جنس به نسبت دیگر رنگ های ساختمانی آسان تر است اما باید نکاتی را نیز قبل از آغاز کار و درست کردن رنگ آنالیز کنید. مانند غلظت رنگ. زیرا اگر خیلی غلیظ باشد رنگ به راحتی بر روی دیوار پخش نمی گردد و پس از خشک شدن رنگ ممکن است که جای قلم مو و یا غلطک بر روی دیوار جای بگذارد و اگر خیلی رقیق باشد، مجبور می شوید چندین بار برای رنگ زدن دیوار اقدام کنید که هم از لحاظ میزان انرژی که صرف می کنید و هم به لحاظ هزینه ای، برای تان مقرون به صرفه نخواهد بود.

از این نوع رنگ معمولا برای رنگ زدن سقف استفاده می نمایند و می گردد از آن به عنوان پوشاندن نقص در سطحی، استفاده کرد. همچنین رنگ های پلاستیک قابل شستشو نیستند و چون معمولا رنگی که برای دیوار ها استفاده می گردد، بهتر است که قابل شستشو باشد، ممکن است برای انتخاب آن کمی تعلل کنید. در ادامه قیمت رنگ پلاستیک را برای شما آورده ایم.

مزایای انواع رنگ های ساختمانی پلاستیک

  • احتیاجی به حلال های نفتی ندارد.
  • سرعت کار در رنگ آمیزی این کار بالاتر است.
  • رنگ های پلاستیک درجه یک قابل شستشو هستند.
  • به سرعت خشک می شوند.
  • به دلیل نداشتن حلال های نفتی بوی زننده ای ندارند.
  • رنگ های پلاستیک مات است و ایراد دیوار و سقف و سطحی که بر روی آن رنگ می گردد را می پوشاند.
  • معایب انواع رنگ های ساختمانی پلاستیک
  • برای سطوح فلزی و آهنی مانند نرده و درو پنجره مناسب نیست.
  • به سرعت کثیف می شوند و قابلیت شستشو زیاد را ندارند و آسیب می بینند.
  • آب را به سرعت به خود جذب می نماید.

رنگ های روغنی یکی از قدیمی ترین رنگ های ساختمانی به شمار می رود که امروز هنوز هم از آن در رنگ کردن دیوار های ساختمان و فضاهای مختلف استفاده می نمایند. رنگ های روغنی به سه دسته تقسیم میشوند. رنگ های روغنی مات، براق و نیمه برق (نیمه مات) که هر شخصی بر اساس سلیقه خود آن را انتخاب می نماید. از رنگ های روغنی به عنوان آستر هم استفاده می گردد و قابلیت ضد زنگ دارد. در ادامه مطلب به آنالیز هریک از انواع آن ها می پردازیم.

این سری از رنگ های روغنی برای سطوح گچی و سیمانی است و از طریق غلطک و یا پیستوله و قلم مو قابل استفاده است و دارای دوام بسیار بالا و قابل شستشو هستند.

این دسته از رنگ ها دارای ثبات نوری قابل توجهی است و بر روی سطوح فلزی، چوبی، سیمانی و گچی قابل مصرف است و همچنین رنگ های روغنی نیمه براق (نیمه مات) از لحاظ ویژگی میان این دو دسته قرار می گیرد.

مزایای انواع رنگ ساختمانی روغنی

  • مقاومت بالایی دارد.
  • ماندگاری آن بالا است.
  • برای در ها و پنجره ها و سطوح فلزی مناسب است.
  • رنگ های روغنی براق نور را منعکس می نماید و سبب روشنایی بیشتر فضا می گردد.
  • معایب انواع رنگ ساختمانی روغنی
  • ایرادات زیر رنگ های دیوار مانند موج بر روی دیوار تعیین است.
  • رنگ های روغنی مات مانند رنگ روغنی براق قابل شستشو نیست.
  • پوشانندگی آن بیشتر است و بوی آن نسبت به رنگ براق بیشتر است.

این نوع از رنگ ها قابل اجرا بر روی تمامی سطوح است و یک رنگ دکوراتیو محسوب می گردد. همچنین با ایجاد یک لایه نازک بر روی دیوار آن سطح را به خوبی می پوشاند. رنگ های مولتی کالر برای سطوحی مانند سیمان، گچ، بتن، آهن، آلمینیوم، شیشه، چوب و سنگ مناسب است.

مزایای انواع رنگ های ساختمانی مولتی کالر

مسائل سطوح منند موج بر روی دیوار را می پوشاند.برای فضا های پر رفت و آمد مانند راه پله مناسب است. زیرا که ذرات معلق در هوا را به هود جذب نمی نماید.به سرعت خشک نمی گردد.ضخامت کمی دارد.بدون بو است.به راحتی قابل ترمیم است.قیمت رنگ ساختمانرنگ ساختمانی اکرلیک

این دسته از رنگ ها برای ایجاد بافت در سطوح محتلف استفاده می شوند و خیلی سریع خشک می شوند. رنگ اکرلیک به دلیل اینکه پایه آن ها حلال آب است به رنگ های روغنی اولویت دارد اما نسبت به رنگ های دیگر از براقیت پایین تری برخوردار است.

مزایای انواع رنگ های اکرلیک

فاقد حلال های نفتی است.قابل شستشو هستند.بوی نا مطبوع ندارند.در برابر رنگ پریدگی و زردی مقاوم اند.معایب انواع رنگ های اکرلیکاز معایب این نوع از رنگ های ساختمانی می توان به نامناسب بودن آن ها برای استفاده بر روی درب ها و پنجره ها و مالی نبودن آن ها نسبت به قیمت سایر رنگ های ساختمانی اشاره نمود.

هنگامی که رنگی را برای فضای خانه تان می خواهید انتخاب کنید ممکن است با دیدن کاتالوگ و تنالیته رنگ ها سر در گم شوید و ندانید چه رنگی را انتخاب کنید اما بهتراست معیار تان با توجه به فضایی که می خواهید رنگی برای آن انتخاب کنید، باشد. مثلا اگر برای اتاق خواب می خواهید رنگی انتخاب کنید طبیعتا با رنگی که برای پذیرایی انتخاب می کنید فرق می نماید.

استفاده از رنگ های مکمل در یک فضا باعث ایجاد تعادل می گردد. می توانید برای اطلاع از رنگ های مکمل از فروشگاهی که خرید می کنید یاری بگیرید.

روش اجرای رنگ کردن به سه حالت قابل اجرا است. قلم مو، غلتک و اسپری. از قلم مو برای جاهایی که احتیاج به دقت وظرافت بیشتری دارد بهره ببرید. مانند درزها و روی گچ بری ها. از غلتک برای رنگ کردن سقف و ازروش اسپری کردن برای سطوحی وسیع تر که احتیاج به رنگ یکدست و نازک است.

هنگام رنگ زدن تهویه مناسب فراموش تان نگردد. رنگ ها به دلیل حلال های نفتی معمولا بوی نا مطبوع و زننده ای دارند و گاهی باعث تنگی نفس می شوند. بهتر است تهویه را جدی بگیرید.

از رنگ های روشن در محیط های کوچک بهره ببرید تا فضا را بزرگ تر نشان دهد.

هنگام خرید به قابل شستشو بودن یا نبودن آن دقت کنید.

به زیر سازی سطحی که می خواهید رنگ کنید توجه کنید که مسائلی مانند ترک خوردگی، فرو رفتگی و یا نقص در روی سطوح وجود نداشته باشد. قبل از رنگ زدن بهتر است به یاری سمباده، اگر سطوح مسئله ای دارد بر طرف گردد. قبل از آغاز رنگ زدن بهتر است که تمامی کلید، پریزها و دستگیره درب ها باز گردد و به طور مجزا تا انتها و اتمام کار نگهداری کنید و پس از خشک شدن رنگ دیوار اقدام به نصب آن ها کنید.

رنگ را قبل از آغاز کار به میزان لازم درست کنید تا تفاوتی در رنگ دیوار های مختلف وجود نداشته باشد. هنگام خرید به دارا بودن نشان استاندارد و گارانتی محصول توجه کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 161

به "راهنمای خرید، هنگام خرید رنگ، به چه نکاتی توجه کنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای خرید، هنگام خرید رنگ، به چه نکاتی توجه کنیم؟" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید، هنگام خرید رنگ، به چه نکاتی توجه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید