برترین رستوران های سمرقند

به گزارش مجله سرگرمی، تصور سفرکردن بدون لذت بردن از غذاهای کشور مقصد، امکان پذیر نیست. غذاها بخشی از جاذبه های توریستی هر کشوری هستند و وقتی صحبت از کشورهای آسیایی است، طعم بی نظیر غذاهای آنها می تواند هر بازدیدنماینده ای را وسوسه کند. یکی از جاذبه های سفر به ازبکستان رفتن به رستوران های سمرقند و خوردن غذاهای ازبکستان است. افرادی که تور ازبکستان را برای سفر انتخاب می نمایند در بخشی از فعالیت های خود جای خاصی برای رفتن به رستوران های سمرقند در نظر می گیرد. اگر شما هم راهی این کشور تاریخی هستید پیش از رفتن با تعدادی از برترین رستوران های این شهر آشنا شوید تا در حین سفر در زمان خود صرفه جویی کنید.

برترین رستوران های سمرقند

غذاهای ازبکستان نمادی از فرهنگ و تمدن این کشور

چشیدن طعم غذاهای محلی و سنتی هر کشوری بخشی از جاذبه های سفر محسوب می گردد. نوع غذای هر کشور می تواند اطلاعات بسیاری در خصوص آداب و رسوم، سلایق، شرایط سلامت و... به مخاطب بدهد. غذاهای ازبکستان جزو اصیل ترین غذاهای آسیا محسوب می شوند که طعم و دنیایی خاص خود دارند.

از آنجا که کشاورزی در ازبکستان اهمیت بسیاری دارد غلات نقش ویژه ای در غذاهای ازبک ایفا می نمایند. نان و رشته فرنگی در غذاهای ازبکی بسیار استفاده می شوند. نقش گوشت گوسفند در تهیه غذاهای ازبک ها نیز پررنگ است و ازبک ها کمتر گوشت گاو را در غذاهای خود به کار می برند. یکی از ویژگی های شاخص که در غذاهای مدرن تر ازبک ها وجود دارد استفاده از سبزیجاتی همانند کدوتنبل، هویج، گوجه فرنگی، سیب زمینی و... در غذاها می باشد. بعلاوه استفاده از چاشنی هایی مانند نعناع، فلفل قرمز، گشنیز، ریحان... در غذاهای ازبکی متداول است.

تعدادی از مهم ترین غذاهای ازبکستان به توضیح زیر است:

- سالاد بادمجان

- پلوی عروسی

- مانتی

- سالاد آچیچوک (Achichuk Salad)

- شورپا

- دیملاما (Dimlama)

- شیشلیک

- نارین (Naryn)

- سوپ چوچوارا (Chuchvara Soup)

برای تست کردن انواع غذاهای ازبک ها شاید برترین کار، رفتن به برترین رستوران های این کشور باشد. طعم و مزه اصیل این غذاها با چشیدن طعم آنها به خوبی در یاد و خاطره شما نقش بندد. در کنار تماشا جاذبه های گردشگری ازبکستان طعم مجذوب کننده غذاهای آن را از دست ندهید.

برترین رستوران های سمرقند

رستوران های سمرقند نیز مانند رستوران و کافه های دیگر شهرهای ازبکستان غذاهای ملی این کشور را به خوبی تهیه می نمایند. ممکن است تفاوت های جزئی در طعم و مزه غذاهای سمرقند با دیگر نقاط ازبکستان وجود داشته باشد؛ به طور مثال پلوی طبخ شده در سمرقند کمی با پلوهای تاشکند، بخارا و خیوه طعم متفاوت تری دارد.

رستوران های توریستی سمرقند در فاصله کمی از میدان معروف رجستان گرد هم آمده اند. بعضی از این رستوران ها جزو برترین رستوران های این شهر قدیمی هستند. علاوه بر این رستوران ها شما می توانید در رستوران های خانوادگی و حتی خانه های ملی سمرقند به صرف غذا مشغول شوید. غذاهایی همانند شورپا (آبگوشت گوسفند غلیظ با نخود محلی نخات)، مانتی (شیرینی ازبکی شکم پر و بخارپز) و سمسا سمرقندی در این مکان ها عرضه می شوند. در کنار همه این غذاهای بسیار لذیذ، در بعضی از رستوران ها و کافه های سمرقند شما می توانید از نمایش، پایکوبی ملی و موسیقی محلی لذت ببرید.

در ادامه با تعدادی از رستوران های سمرقند آشنا می شوید که کیفیت و تنوع غذایی بالایی دارند:

رستوران خانه ملی شخنوزا (SHAKHNOZAS NATIONAL HOUSE)

یکی از رستوران هایی که شما می توانید غذاهای ازبکستان را با طعم و مزه واقعی خود بچشید این رستوران است. در این مکان در فضای منحصربه فردی از مهمانان پذیرایی می گردد. در واقع شما در یک خانه ملی بسیاری از غذاهای خوشمزه و متنوع ازبکستان را امتحان می کنید. در این خانه های ملی شما یک فضای خاص و حفظ شده در طول قرن ها را در اطراف خود خواهید دید. همه چیز در این رستوران همان گونه اتفاق می افتد که در خانه های ساکنان عادی سمرقندی جریان دارد. شیوه قدیمی زندگی و فرهنگ، در کنار غذاخوردن در این خانه ملی تجربه بی نظیری برای شما رقم می زند. نوع آشپزی در خانه ملی شخنوزا به شکل سنتی ازبکستانی است. غذاهای پیشنهادی در این رستوران مانتیف دلمه، شورپا و پلو هستند.

رستوران پلاتان (RESTAURANT PLATAN)

این رستوران در نزدیکی فروشگاه GUM سمرقند و در منطقه تزار قرار گرفته است. غذاهای پخته شده در این رستوران کیفیت بسیار بالایی دارند و خدمات رسانی نیز به برترین شکل انجام می گردد.

طراحی داخلی این رستوران به سبک اروپایی مدرن می باشد و در ساخت وسایل داخل آن از چوب و سنگ استفاده شده است. در سالن اصلی این رستوران یک آبشار مصنوعی وجود دارد و بعلاوه یک باغ زمستانی را نیز می توانید در این مکان مشاهده کنید.

در رستوران پلاتان غذاهای ازبکی و اروپایی (از جمله غذاهای گیاهی) سرو می شوند. کباب، سوپ کیفا شوروا، مرغ شکارچی و سوپ خامه ای از جمله غذاهای محبوب این رستوران هستند.

کافه هنر دسترخوان (ART CAFE DASTARKHAN)

یکی از کافه - رستوران های محبوب بین مردم محلی و بازتماشامایندگان سمرقند این رستوران می باشد. فضای داخلی آن به سبک رنسانس آسیای مرکزی طراحی شده است. این طراحی به گونه ای است که فضای قصر داستان های هزار و یک شب را یادآوری می نماید. غذاهای آسیایی، مراکشی و اروپایی در این رستوران سرو می شوند که کیفیت بسیار بالایی دارند.

رستوران سمرقند (RESTAURANT SAMARKAND)

رستوران سمرقند یکی از برترین رستوران های این شهر است که در طول سفر می توانید به آنجا مراجعه کنید. این رستوران در مرکز سمرقند واقع شده و خدمات رسانی آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. طراحی فضای داخلی این رستوران بسیار مجلل است و به سبک ملی ازبکستانی است. در این رستوران شما می توانید غذاهای ازبکی، روسی و اروپایی را امتحان کنید.

غذاهای پیشنهادی این رستوران سیخ کباب، گوشت گوسفندی یسنا با ادویه، و اون اوشی پلو است.

رستوران کریم بیک (RESTAURANT KARIM BEK)

یکی از رستوران های زنجیره ای بسیار محبوب ازبکستان، در تقاطع خیابان های اصلی شهر یعنی گاگارین و امیر تیمور قرار گرفته است. این رستوران منوی بسیار گسترده ای دارد و شما می توانید انواع غذاهای اصیل ازبکی و غذاهای روسی را در آن امتحان کنید. کریم بک دارای چند سالن دارای غرفه و یک کافه تابستانی در فضای باز است. در فضای داخلی آن از وسیله های چوبی و خشتی استفاده شده که حالت گرم و دنجی به این مکان می دهند. بعلاوه از گل دوزی های سنتی ازبک و سرامیک در تزیین این رستوران استفاده شده است.

غذاهای محبوب رستوران کریم بک، کباب شیشلیک، لیولیا کباب، پلو و بشپانجا هستند.

رستوران رجیستان (RESTAURANT REGISTAN)

رستوران رجیستان درست در روبروی میدان معروف رجستان واقع شده است. در این رستوران شما می توانید انواع غذاهای بی نظیر آسیای مرکزی و اروپایی را سفارش دهید. بعلاوه افراد گیاهخوار می توانند از غذاهای گیاهی و رژیم غذایی سالم رستوران استفاده نمایند. طراحی داخلی این رستوران به شکل سنتی است. رستوران رجیستان دارای دو سالن است و سکوهای سنتی بزرگ مانند تخت یا میزهای کم ارتفاع دارد. بر روی این تخت ها شما می توانید بنشینید یا دراز بکشید. برای راحتی مراجعه نماینده ها بالش هایی برای درازکشیدن یا قراردادن زیر سر گذاشته شده است.

غذاهای پیشنهادی در این رستوران سوپ خامه ای، سوپ گندم، گوشت کاراخان و خمیر سامسارا هستند.

رستوران استارایا آربا(RESTAURANT STARAYA ARBA)

یکی از برترین رستوران های سمرقند این رستوران محسوب می گردد. این مکان دارای سالنی بزرگ و چند سالن کوچک تر است. طراحی فضای داخلی این رستوران به سبک ملی ازبکستان می باشد. در این رستوران سکوهای سنتی که حالتی مانند تخت دارند برای نشستن و درازکشیدن قرار داده شده اند. بعلاوه بالش هایی برای تکیه دادن و یا درازکشیدن در اختیار شما است. غذاهای ازبکی و اروپایی در این رستوران سرو می شوند. سوپ شوربا و کباب شیشلیک از جمله غذاهای محبوب این رستوران هستند.

رستوران شهر قدیمی (RESTAURANT OLD CITY)

از دیگر رستوران هایی که در هنگام تور ازبکستان ضروری است به آنجا بروید رستوران شهر قدیمی است. این رستوران غذاهای ازبکی و اروپایی (از جمله غذاهای گیاهی) را سرو می نماید. غذا و خدمات این رستوران کیفیت بسیار بالایی دارد. غذاهایی پیشنهادی این رستوران مواردی همانند سوپ خامه ای، گوشت به سبک خان، خورشت دیملاما، و گوشت گوسفند پخته شده در فویل هستند.

تجربه طعم های به یاد ماندنی با تور ازبکستان

تور ازبکستان ترکیبی از تماشا جاذبه های فرهنگی شهرهای پر قدمت، در کنار لذت چشیدن طعم های بی نظیر غذاهای سنتی این کشور است. سمرقند یکی از جاذبه های بسیار مهم کشور ازبکستان است که غذاهای آن طعمی به یادماندنی از سفر در خاطر شما حک می نمایند. برای تماشا و چشیدن جاذبه های ازبکستان تور ازبکستان خبرنگاران می تواند شما را همراهی کند.

منبع: دالاهو
انتشار: 22 خرداد 1402 بروزرسانی: 22 خرداد 1402 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2260

به "برترین رستوران های سمرقند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین رستوران های سمرقند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید