تور بمبئی: ملاقات وزرای خارجه هند و چین با هدف کاهش تنش های مرزی

به گزارش مجله سرگرمی، وزرای خارجه هند و چین در حاشیه اجلاس شانگهای در مورد تنش های مرزی به بحث و گفتگو پرداختند.

تور بمبئی: ملاقات وزرای خارجه هند و چین با هدف کاهش تنش های مرزی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش به نقل از پایگاه خبری آنی هندوستان، وزارت امور خارجه هند خاطرنشان کرد که سوبراهانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند با وانگ یی، همتای چینی خود در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه تاجیکستان دیدار و درباره اوضاع در منطقه مرزی لاداخ بحث و گفتگو کرد.

وزارت امور خارجه هند امروز آدینه در بیانیه ای گفت: دو وزیر در خصوص شرایط کنونی در خط مرزی در شرق لاداخ و بعلاوه تحولات جهانی به گفتگو پرداختند. در این دیدار طرفین توافق کردند که هیچ کس علاقه ای به طولانی شدن درگیری در لاداخ ندارد.

بر اساس این بیانیه، جایشانکار بر ضرورت اطمینان از حل و فصل مسائل به جای مانده در لاداخ و بازگرداندن صلح و ثبات در منطقه تأکید کرد. در این رابطه، وزیران دو کشور توافق کردند که مقامات نظامی و دیپلماتیک دو طرف باید بار دیگر دیدار نموده و بحث های خود را برای حل مسائل به جای مانده در اولین فرصت ادامه دهند.

تنش ها در لاداخ بین چین و هند از ماه مه گذشته شروع شد. در پی درگیری های متعدد بین واحد های نظامی کشور ها در منطقه دریاچه پانگونگ، پکن و دهلی نو حضور نظامی خود را در مرز افزایش دادند. پس از توافق بر سر خروج نیرو ها در ماه فوریه، طرفین در جریان مذاکرات اخیر بین فرماندهان نظامی در خصوص فرایند عدم مشارکت در دشت های دپسنگ، منطقه ها گوگرا و چشمه های آب گرم بحث کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 شهریور 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1807

به "تور بمبئی: ملاقات وزرای خارجه هند و چین با هدف کاهش تنش های مرزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: ملاقات وزرای خارجه هند و چین با هدف کاهش تنش های مرزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید