بناهای عجیب چین

به گزارش مجله سرگرمی، بناهای چین هم مانند این کشور متنوع و کمی عجیب هستند. معماری چین با طراحی بناهایی عجیب و متفاوت فراتر از آسمان خراش ها رفته است. حتی ساختمان هایی مشابه یا الهام گرفته از بناهای معروف کشورهای دیگر هم می توان در چین پیدا کرد. در ادامه با 10 مورد از عجیب ترین بناهای چین آشنا خواهید شد. با مجله خبرنگاران همراه باشید.

بناهای عجیب چین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

چرخه زندگی

شرکت طراحی و معماری مدرن شانگهای، مسئول ساخت متفاوت ترین بناهای چین است. برج مروارید خاور و چرخه زندگی، دو نمونه این بناها هستند. چرخه زندگی یک ساختار نمادین است که به مردمی که به شهر تازه فوشن وارد می شوند خوش آمد می گوید. این ساختمان 50 طبقه دارد و دارای یک برج دیده بانی در طبقات بالایی است. ساختمان چرخه زندگی در شب با بیش از 10000 چراغ روشن می گردد.

برج های سوهو در چین

طراحی فوق العاده و منحنی های زیبای این برج که به وسیله زاها حدید طراحی شده و این پروژه به حدی فراگیر شد که تصمیم به توسعه این پرو ژه در قالب برج های بیشتر گرفته شد. این بنا یک بنای چند منظوره تجاری و تبلیغاتی است و بین شهر پکن و فرودگاه قرار گرفته است. اولین چیزی که در زمان ورود به شهر به چشم می خورد و آخرین چیزی که در زمان خروج از شهر دیده می گردد همین برج ها هستند. طراحی حدید با نور و حرکت به خط افق شهر شکل تازه ای می بخشد.

مرکز هنری چانگکینگ گوتای

مرکز هنری چانگکینگ گوتای به علت معماری منحصربفردش که مانند چوب های غذاخوری یا به گفته بعضی یک درخت انجیر است، معروفیت بسیاری دارد. ساختار کنونی این بنا در هشت سال گذشته با تغییرات زیادی روبرو شده است. در این مجتمع هنری-فرهنگی مراسم و برنامه های هنری زیادی برگزار می گردد. سوغات چین

شهر سنگ آسیا

شهر سنگ آسیا که به وسیله وینسنت کالبات طراحی شده است، ترکیبی از سیستم شهری چین و رابطه بین تراکم شهری و طبیعت چین است. شش برج به شکل لایه هایی از سنگ در سبک فیوچرستیک (مرتبط به آینده) که در تعادل کامل بر روی یکدیگر قرار گرفته اند ساختار این برج را تشکیل می دهند. در هر کدام از این سنگ ها باغ ها و مزارعی وجود دارند که محصولات غذایی زیادی تامین می نمایند بدون اینکه دفع کربن داشته باشند.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1769

به "بناهای عجیب چین" امتیاز دهید

1 کاربر به "بناهای عجیب چین" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بناهای عجیب چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید