دهکده کلاغ های آپارتمان نشین کجاست؟

به گزارش مجله سرگرمی، پرواز هزاران هزار کلاغ سیاه در باغ ها و آسمان آبی حاشیه یکی از روستاهای همدان، چشم انداز ای بسیار زیبا پدید آورده است که نظاره کردن آن هر بیننده ای را به حیرت می اندازد.

دهکده کلاغ های آپارتمان نشین کجاست؟

خبرنگاران: در روستای فیازمان از توابع نهاوند که به دهکده کلاغ ها معروف است، از 60 سال پیش تا به امروز، وجود هزاران کلاغ موجب شده است که در تمام فصول سال، این کلاغ ها در کنار روستاییان زندگی نمایند و منظره خیره نماینده ای را بیافرینند.

در این دهکده بر روی هر درخت صنوبر، بیش از پنج آشیانه ساخته شده است که تعداد کثیر آشیانه کلاغ ها بر روی درختان، شکل و شمایلی آپارتمان نشینی را در بین ده ها درخت کهنسال صنوبر به خود گرفته است.

بنا به گفته ساکنان روستا، تعداد کلاغ های این دهکده معلوم نیست، اما بعد از هر تخم گذاری و سر درآوردن جوجه ها، جمعیت کلاغ ها افزایش می یابد و تعداد آشیانه ها نیز بیشتر می گردد.

به گفته مردم روستا، به علت آب و هوای بسیار تمیز و طبیعت بکر و دست نخورده محیط اطراف دهکده کلاغ ها، انواع پرندگان دیگر از جمله بلبل صحرایی، دارکوب، انواع گنجشک و سار و در بعضی از ایام سال، طوطی و دیگر پرندگان مهاجر نیز زندگی دسته جمعی جالبی را تشکیل می دهند.

اطراف روستای فیازمان از توابع شهرستان نهاوند به واسطه آپارتمان نشینی کلاغ ها ظرفیتی برای جذب جهانگرد مهیا نموده که می توان از این ظرفیت در تقویت اقتصاد جهانگردی فیازمان بهره برد.

همدان در زمینه ظرفیت های جهانگردی حرف های بسیاری برای گفتن دارد تا آنجا که به واسطه بهره مندی از بیش از یک هزار و 300 اثر جهانگردی در ایام مسافرت یکی از مقاصد جهانگردی به شمار می رود.

گذشته از آثار و تماشای های همدان در بعضی روستاهای این استان نیز ظرفیت هایی در مسیر جذب جهانگرد مشاهده می گردد که از جمله آن دهکده کلاغ ها در روستای فیازمان نهاوند است که می تواند با تبدیل شدن به جاذبه ای طبیعی اقتصاد این منطقه را به واسطه حضور جهانگردان رونق دهد.

در دهکده کلاغ ها بر روی هر درخت صنوبر 10 تا 15 متری بیش از پنج آشیانه ساخته شده است که تعداد کثیر آشیانه کلاغ ها بر روی درختان، شکل و شمایلی آپارتمان نشینی را در بین ده ها درخت کهنسال صنوبر به خود گرفته است.

بنا به گفته ساکنان روستا تعداد کلاغ های این دهکده معلوم نیست اما بعد از هر تخم گذاری و سر درآوردن جوجه ها جمعیت کلاغ ها افزایش می یابد و تعداد آشیانه ها هم بیشتر می گردد.

به گفته مردم روستا به علت آب و هوای بسیار تمیز و طبیعت بکر و دست نخورده محیط اطراف دهکده کلاغ ها، انواع پرندگان دیگر از جمله بلبل صحرایی، دارکوب، انواع گنجشک و سار، فنج و در بعضی از ایام سال طوطی و دیگر پرندگان مهاجر نیز زندگی دسته جمعی تشکیل داده اند.

شب هنگام مردم روستای فیازمان همراه با ساکنان دهکده کلاغ هادر سکوت کامل و آرامش به سر می برند اما مردم روستا صبح دیگر را دیر تر از کلاغ ها و با صدای آنها شروع می نمایند.

شب هنگام دهکده معروف به کلاغ ها در سکوت کامل فرو می رود و مردم روستا در سپیده دم ها با صدای کلاغ ها از خواب بیدارمی شوند.

آخر هر هفته مردم شهرستان نهاوند و روستاهای اطراف برای تماشا دهکده کلاغ ها و استفاده از طبیعت بسیار زیبای اطراف آن به روستای فیازمان می آیند و در کنار صدها کلاغ عکس های یادگاری می گیرند.

زندگی این کلاغ ها که بیشه کنار روستا را به دهکده کلاغ ها معروف نموده سالانه صدها جهانگرد علاقه مند به طبیعت و اکوتوریسم را به خود جلب می نماید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 25 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1403 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2311

به "دهکده کلاغ های آپارتمان نشین کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهکده کلاغ های آپارتمان نشین کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید