دمای هوا در بعضی نقاط استان سمنان تا صفر درجه کاهش می یابد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: دمای هوا طی روز های آینده به طوری محسوس کاهش می یابد و در بعضی نقاط به صفر درجه سانتیگراد می رسد.

دمای هوا در بعضی نقاط استان سمنان تا صفر درجه کاهش می یابد

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت : شرایط هوا تا روز یکشنبه در ساعات بعدازظهر با رشد ابر و بارش های پراکنده در ارتفاعات همراه است

او اعلام کرد: وزش باد شدید و نسبتا شدید در بیشتر نقاط استان سمنان به ویژه در نیمه شرقی و نواحی شمالی گاهی با گرد و خاک پیش بینی می گردد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به پیش بینی کاهش محسوس دمای هوا، اضافه نمود: موج سرما تا روز یکشنبه در استان سمنان ادامه دارد و دمای هوا در تمام نقاط بین چهار تا هشت درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

او با اشاره به پیش بینی کمینه و بیشینه 14 و 27 درجه سانتیگراد برای هوای امروز شهر سمنان، اعلام کرد: شهروندان سمنانی تا یکشنبه دمای کمینه 11 و بیشینه 22 درجه سانتیگراد را تجربه می نمایند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: امروز کمینه دمای هوا در استان در رضوان و شهمیرزاد به هفت و بیشینه در گرمسار و آرادان به 27 درجه سانتیگراد می رسد.

او ابراز داشت: شهمیرزاد و رضوان روز یکشنبه دمای هوای چهار درجه سانتیگراد را در پیش دارند.

مصطفوی گفت: برداشت محصولات رسیده باغی و زراعی همانند ذرت، سبزی و صیفی و انتقال آن ها به انبار های مسقف و خودداری از چرای دام ها در ارتفاعات و مسیل ها برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی و سیلاب، دو توصیه مهم هواشناسی برای این مدت است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: پرهیز از عملیات سمپاشی و محلول پاشی، مهار سامانه های آبیاری بارانی، استفاده قیم برای نهال ها با توجه به وزش باد نسبتا شدید و تنظیم دما و رطوبت و تهویه در گلخانه ها و سالن های پرورشی، دیگر توصیه ها برای جلوگیری از خسارت این سامانه است.

انتهای پیغام / ن

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1844

به "دمای هوا در بعضی نقاط استان سمنان تا صفر درجه کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمای هوا در بعضی نقاط استان سمنان تا صفر درجه کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید