زیباترین نقاط ایران برای دوچرخه سواری

به گزارش مجله سرگرمی، گردشگری در ایران فقط محدود به بازدید از سازه های تاریخی و مساجد نمی شود و بخش های هیجان انگیز دیگری در انتظار گردشگران است. تور دوچرخه سواری یکی از این موارد است که به بهترین شکل ممکن گردشگران را با چشم انداز ها دیدنی و فرهنگ بومی آشنا می کند و امکان برقراری ارتباط با مردم را به وجود می آورد. اگر به دوچرخه سواری علاقه دارید، مطمئناً با فهرستی که در این مقاله به آن ها اشاره خواهیم کرد، راحت تر می توانید راستا دوچرخه سواری خود را انتخاب کنید.

زیباترین نقاط ایران برای دوچرخه سواری

جزیره کیش

عکاس: Amirreza.tavassoli

جزیره کیش واقع در خلیج زیبای فارس، 91 کیلومترمربع است و درنتیجه امکان گشت و گذار در آن با دوچرخه به راحتی میسر است، به خصوص که جهتهای مخصوص دوچرخه سواری شرایط راحت تر و امن تری را برای گردشگران به وجود می آورند. باتوجه به امکان کرایه دوچرخه، گردشگران می توانند دوچرخه یا اسکوتر را انتخاب کنند. در طول روز هوای جزیره گرم می گردد، هرچند رکاب زدن عصرگاهی در کنار سواحل با چشم اندازی از آب زلال و آبی دریا می تواند اوقات به یادماندنی برای هر گردشگری بسازد.

پارک ملی لار

ترکیب هیجان، طبیعت و فرهنگ، هر علاقه مندی را به دوچرخه سواری در پارک ملی لار واقع در دامنه کوه دماوند ترغیب می کند. بهترین زمان برای بازدید از این منطقه حفاظت شده در فصل بهار است، زمانی که گیاهان و جانوران در بهترین شرایط خود هستند و می توان تصاویر خارق العاده ای از آن ها ثبت کرد. باوجود چالش های مختصری نظیر بالارفتن از تپه ها و عبور از رودخانه ها، وقت گذرانی و دوچرخه سواری در این پارک بدون شک می تواند اوقاتی خاطره انگیز برایتان رقم بزند.

جزیره قشم

قشم، بکرترین طبیعت ایران را در خود جای داده است و بااینکه بزرگ ترین جزیره خلیج فارس به تعداد میرود؛ اما گردشگران می توانند با دوچرخه به گشتن در این جزیره زیبا بپردازند. درواقع گردشگران می توانند با دوچرخه سواری در این جزیره 270 کیلومتری، از کنار جاذبه های متعددی نظیر دره ستارگان، غار نمکدان و جنگل حرا و همینطور سواحل چشم نواز آن عبور کنند و گاهی اوقات شاهد حضور شترهایی در طول جهت باشند. باتوجه به آب و هوای شرجی و گرم این منطقه، بهترین زمان برای دوچرخه سواری در فصل زمستان است.

جنگل ابر

اگر همیشه آرزوی دوچرخه سواری یا پیاده روی روی ابرها را داشته اید، می توانید در جنگل ابر به آرزوی خود برسید. این جنگل تقریباً در مرز دو استان سمنان و گلستان واقع شده است و ازآنجا که در اغلب مواقع فضای این جنگل را اقیانوسی از ابر فراگرفته، به این نام مشهور است. در این جنگل، ابرها آنقدر به درخت ها نزدیک هستند که به نظر می رسد جنگل روی ابرها سوار است و می توان در میان ابرها گشت وگذار کرد و به باور بسیاری از گردشگران یکی از زیباترین چشم اندازهای طبیعت ایران محسوب می گردد. باتوجه به طبیعت بکر و سرسبز این جنگل، به سختی می توان باور کرد که بخش های جنوبی آن با پارک نیمه خشک توران هم مرز است. گردشگران برای دوچرخه سواری در جهت 150 کیلومتری جنگل می توانند سفر خود را از شاهرود شروع کنند و از میان جنگل به سمت علی آباد بروند و در نهایت سفر خود را در شهر گرگان به سرانجام برسانند.

کویر مرنجاب

کویر مرنجاب در 60 کیلومتری شمال شرق کاشان واقع شده است و یکی از زیباترین بیابان های ایران و محلی ایده آل برای دوچرخه سواری به تعداد می رود. تنوع گیاهان و جانوران، همچنین جاذبه هایی نظیر دریاچه نمک و جزیره سرگردان (از آنجا که تنها در طول فصل باران پدیدار می گردد، جزیره سرگردان نام دارد)، این کویر را به یکی از معروف ترین مقاصد برای ماجراجویان تبدیل کرده است. با دوچرخه سواری در کویر مرنجاب، جادوی جاده های خاکی و تپه های شنی را که ارتفاع برخی از آن ها به 70 متر هم می رسد، حس خواهید کردید. در نهایت هم می توانید شب را در کاروانسرای مرنجاب اقامت کنید که قدمت آن به سال 1012 قمری برمی گردد.

جنگل گیسوم

جنگل گیسوم در مرز دریای خزر واقع شده است و یکی از زیباترین و آرام ترین پارک های ایران به تعداد می رود. جهت آسفالتی این جنگل به شکل مارپیچ از میان درختان بلند و سرسبزی عبور می کند که منجر به ایجاد سایه فراوان شده اند و اغلب هوای مه آلود دارد. با دوچرخه سواری در این جهت احساس می کنید که فقط شما در این جنگل حضور دارید، هرچند ممکن است با تعدادی جانور چارپای بی آزار هم برخورد کنید. ویژگی متمایز جنگل گیسوم در این است که در نهایت به دریای خزر می رسید و باتوجه به فصل می توانید تنی به آب هم بزنید.

استان کردستان

استان کردستان را به خاطر طبیعت زیبا و خیره کننده اش می شناسند. دوچرخه سواری در مرکز زاگرس برای هر گردشگری مجذوب کننده و به یادماندنی خواهد بود، چراکه طبیعت بکر، روستاهای دورافتاده و مردم مهمان نواز کردستان و فرهنگ فوق العاده آن ها اوقات خوشی را برای آن ها به وجود می آورد. باتوجه به زمین های ناهموار و دامنه های شیب دار در این خطه از ایران، به تجربه بیشتری برای دوچرخه سواری نیاز است. پیشنهاد می کنیم که از تخت اورامان، روستایی روی دامنه کوه، شروع کنید و به سمت جنوب استان رکاب بزنید.

سواحل دریای خزر

عکس از خبرنگاران

جهت سواحل دریای خزر از شهر ساحلی آستارا شروع می گردد و در ساحل خزر حرکت می کند تا اینکه به گرگان در شمال شرق می رسد. این جهت حدود 750 کیلومتر است و گردشگران می توانند ضمن دوچرخه سواری، فرصت های زیادی برای گشتن و توقف کردن و لذت بردن از آن ها داشته باشند. گردشگران حین عبور از جنگل و دریا و کوه های البرز و همینطور برخورد با روستاهای کوچک و سنت های محلی سه استان مختلف در شمال ایران، با تلفیقی از طبیعت و فرهنگی متنوع روبرو می شوند.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1768

به "زیباترین نقاط ایران برای دوچرخه سواری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین نقاط ایران برای دوچرخه سواری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید