دفن پسماند در آرادکوه شهرری و بحران زیست محیطی

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران - عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: کوشش می کنیم سال جاری در نحوه جمع آوری پسماند تغییراتی ایجاد گردد؛ به ویژه اینکه آرادکوه (محل انباشت زباله های تهران) در حال تبدیل به یک بحران زیست محیطی است.

دفن پسماند در آرادکوه شهرری و بحران زیست محیطی

ناهید خداکرمی روزشنبه در گفت و گو با خبرنگارخبرنگاران گفت: محیط زیست هم به شهرداری تهران اخطار داده که نمی تواند پسماند شهر را در آرادکوه دفن کند.

وی گفت: در سال گذشته دغدغه اصلی مدیریت شهری این بود که پسماند را به بهترین شیوه پیش ببرد اما تمام مسائل مدیریت شهری به مسائل سیاسی و مالی کشور گره خوره است.

خداکرمی اضافه نمود: در حوزه جمع آوری پسماند وابسته به تکنولوژی خارجی و سرمایه گذاری خارجی بودیم که با وضعیتی که کشور دارد با مشکلاتی روبرو خواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در زمان حاضر یک مشاور ایرانی سند جامع پسماند تهران را تدوین می نماید که باز هم به منابع مالی احتیاج خواهیم داشت.

وی گفت: در بودجه سال 98 شهرداری تهران مبلغ چهار و نیم میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع اختصاص یافته است.

خداکرمی با بیان اینکه در برنامه جمع آوری پسماند تاکید مدیریت شهری بر تفکیک از مبدا و جمع آوری هدفمند است، مطرح کرد: به دنبال آن هستیم که در هر روز یک جنس از پسماند جمع آوری گردد.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: مثلا یک روز پسماند فلزات، یک روز پسماند شیشه، دو روز در هفته پسماندهای خشک جمع آوری گردد.

وی اضافه نمود: در زمان حاضر در بعضی از مناطق تهران شیوه جمع آوری پسماند و زباله تغییراتی داشته اما هنوز در تمام مناطق این اتفاق نیفتاده است.

خداکرمی ابراز امیدواری کرد که راستا جمع آوری پسماند به گونه ای باشد که بازیافت آن برای شهر درآمد پایدار قابل اعتمادی را ایجاد کند.

آرادکوه در بخش کهریزک شهرستان ری استان تهران واقع شده است.

تهرام/7244//1348

منبع: ایرنا
انتشار: 12 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 177

به "دفن پسماند در آرادکوه شهرری و بحران زیست محیطی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفن پسماند در آرادکوه شهرری و بحران زیست محیطی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید