داوطلبان بوشهری رقابت در آزمون سراسری را شروع کردند

به گزارش مجله سرگرمی، آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور صبح امروز همزمان با دیگر نقاط کشور شروع شد.

داوطلبان بوشهری رقابت در آزمون سراسری را شروع کردند

به گزارش از ، آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور 8 صبح امروز با برگزاری آزمون گروه هنر مانند دیگر نقاط کشور در استان بوشهر نیز آغاز شد.

تعداد داوطلبان بوشهری در این گروه هزار و 674 نفر است.

تعداد داوطلبان آزمون سراسری در این استان 18 هزار و 416 نفر است که 11 هزار و 703 زن و 6 هزار و 713 مرد هستند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: داوطلبان آزمون سراسری، در 10 شهرستان، و جزیره خارگ، و در گروه های آزمایشی هنر (چهارشنبه 29 مرداد)، ریاضی (پنجشنبه 30 مرداد)، علوم انسانی (پنجشنبه 30 مرداد)، علوم تجربی (آدینه 31 مرداد) و زبان های خارجی (شنبه اول شهریور) به مدت چهار روز رقابت خواهند کرد.

علی پاکیزه با اشاره به اینکه آزمون همه گروه های آزمایشی صبح برگزار می گردد، اضافه نمود: شهرستان بوشهر 6318 نفر، جزیره خارگ 126 نفر، تنگستان 666 نفر، جم هزار و 79 نفر، دشتستان چهار هزار و 11 نفر، دشتی هزار و 549 نفر، دیر هزار و37 نفر، دیلم 431 نفر، عسلویه 472 نفر، کنگان هزار و هفت نفر و گناوه 1720 نفر داوطلب دارند.

او با بیان اینکه دانشگاه های استان و آموزش و پرورش برگزاری آزمون سراسری سال 99 را در استان بوشهر برعهده دارند، عنوان نمود: در شهرستان های تنگستان، جم، دشتستان، دشتی، دیر، دیلم، کنگان و جزیره خارگ، آموزش و پرورش متولی برگزاری آزمون است و 53 درصد از داوطلبان یعنی 9 هزار و 906 نفر در 91 حوزه این شهرستان ها و مناطق در آزمون سراسری شرکت می نمایند، در بوشهر، عسلویه، و گناوه نیز دانشگاه های استان برگزاری این آزمون را برعهده دارند.

نماینده سازمان سنجش آموزش کشور در استان بوشهر تاکید نمود: در حوزه های امتحانی استاندارد های تدوین شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و سازمان سنجش آموزش کشور رعایت شده، از جمله اینکه حداقل فاصله ایمنی بین داوطلبان به میزان یک متر و 80 سانتی متر و در بیشتر حوزه های امتحانی بیش از 2 متر در نظر گرفته شده است.

پاکیزه عنوان نمود: محل برگزاری آزمون قبل و بعد از برگزاری هر جلسه ضد عفونی می گردد و مجریان مجرب در برگزاری آزمون با رعایت دقیق ضوابط بهداشتی فعالیت خواهند داشت. فضای مناسب با خنک نمایندگی مناسب و تهویه مطلوب در نظر گرفته شده است و فرش آغشته به کلر در ورودی حوزه های امتحانی قرار خواهد گرفت.

او اضافه نمود: پذیرایی با بطری های بسته بندی شده و کیک با رعایت نکات بهداشتی، تامین فضای مناسب برای داوطلبانی که بر اساس فرم خود ارزیابی دارای نشانه های ابتلا به کرونا باشند و قرار دادن دفترچه سوالات روی دسته جایگاه به جای اینکه روی زمین قرار داده گردد از دیگر مواردی است که رعایت خواهد شد.

نماینده سازمان سنجش آموزش کشور در استان بوشهر از خانواده ها نیز درخواست کرد: سعی نمایند نگرانی فرزندان خود را در مورد شرایط بهداشتی آزمون رفع نمایند، زیرا همه استاندارد ها و ضوابط بهداشتی در حوزه های امتحانی رعایت شده و شرکت در آزمون هیچ ریسک و خطری ندارد.

آزمون سراسری تا شنبه اول شهریور ادامه دارد و آزمون گروه ریاضی با حضور دو هزار و 207 داوطلب و علوم انسانی با چهار هزار و 642 داوطلب پنجشنبه 30 مرداد، آزمون علوم تجربی با شرکت هفت هزار و 475 نفر آدینه 31 مرداد و زبان های خارجی با حضور دو هزار و 418 داوطلب شنبه اول شهریور برگزار خواهد شد.

پارسال آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی 13 و 14 تیر برگزار گردید و 18 هزار و 42 داوطلب بوشهری در آن شرکت کردند.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1180

به "داوطلبان بوشهری رقابت در آزمون سراسری را شروع کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داوطلبان بوشهری رقابت در آزمون سراسری را شروع کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید