خبرنگاران چهارمین دستگاه اکسیژن ساز تحویل بیمارستان فارابی کرمانشاه شد

به گزارش مجله سرگرمی، کرمانشاه- خبرنگاران- مدیرتجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بعد از تحویل بزرگترین دستگاه اکسیژن ساز استان به مرکز آموزشی درمانی فارابی، با پیگیری بعمل آمده یک دستگاه اکسیژن ساز مرکزی ثابت دیگر باظرفیت 500 لیتر بر دقیقه روز آدینه تحویل مرکز آموزشی درمانی فارابی شد.

خبرنگاران چهارمین دستگاه اکسیژن ساز تحویل بیمارستان فارابی کرمانشاه شد

دکتر تورج شیرزادیان به خبرنگاران اضافه نمود: این چهارمین دستگاه اکسیژن ساز خریداری شده توسط دانشگاه و سومین دستگاه مربوط به بیمارستان فارابی می باشد که در صورت آماده سازی مکان طی هفته آینده به بهره برداری خواهد رسید.

او گفت: باتوجه به اینکه براساس گایدلاین های درمانی، یکی از موثرترین و رایج ترین شیوه های درمان کووید 19 استفاده از اکسیژن مدیکال است، گفت: این دستگاه به سه دستگاه موجود در بیمارستان فارابی، فراوری اکسیژن مدیکال باخلوص استاندارد را تا 1500 لیتر در دقیقه افزایش خواهد داد که این مهم اطمینان خاطر محکمی را برای مدیران و کادر درمانی مرکز و همچنین بیماران بستری در این بیمارستان فراهم خواهد نمود.

او گفت: فراوری اکسیژن به روش PSA و در محل، یکی از به صرفه ترین و مطمئن ترین روش های دستیابی به اکسیژن مدیکال است که به شکل گسترده ای در نقاط مختلف جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

عمده بیماران کرونایی استان کرمانشاه هم اکنون در بیمارستان های فارابی و گلستان کرمانشاه بستری هستند.

ظرفیت بستری بیش از 800 بیمارکرونایی در استان ایجاد شده ولی نیمی از این تخت ها اکنون مورد استفاده قرار گرفته است.

شیرزادیان گفت: برای خرید این دستگاه حدود یک میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه شده است.

استان کرمانشاه 18 بیمارستان با حدود سه هزار تخت دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا به امروز 235 هزار و 429 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 154 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 11 هزار و 260 نفر رسید.

سیما سادات لاری روز آدینه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس بیان نمود: از دیروز تا امروز 13 تیر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و 566 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد که هزار و 483 مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 235 هزار و 429 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1116

به "خبرنگاران چهارمین دستگاه اکسیژن ساز تحویل بیمارستان فارابی کرمانشاه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چهارمین دستگاه اکسیژن ساز تحویل بیمارستان فارابی کرمانشاه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید