خبرنگاران ورزشکاران معلول گنبدی نیازمند سالن اختصاصی

به گزارش مجله سرگرمی، گنبدکاووس - خبرنگاران - ورزشکاران جانباز و معلول گنبدکاووس که بخش زیادی از مدال های استان گلستان در رقابت های جهانی، پاراآسیایی و پارالمپیکی را به نام خود ثبت نموده اند در حال حاضر برای انجام تمرینات از داشتن سالن اختصاصی محروم و چشم انتظار نگاه ویژه مسوولان برای حل این مشکل هستند.

خبرنگاران ورزشکاران معلول گنبدی نیازمند سالن اختصاصی

رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان گنبدکاووس روز چهارشنبه به مناسبت هفته تربیت بدنی (26 مهر تا 2 آبان) در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت که ورزشکاران جانباز و معلول شهرستان 14 سال در سالن اختصاصی زیر نظر این هیات تمرینات و مسابقات ورزشی را برگزار می کردند اما سال گذشته با برگزاری مزایده و واگذاری سالن به بخش خصوصی، ورزشکاران فقط در ساعات خاص از آن استفاده می نمایند.

فرشید عاشوری از پیگیری برای بازگرداندن مدیریت سالن شهدای چای بوئین به هیات ورزش جانبازان و معلولان گنبدکاووس اطلاع داد و اضافه نمود: به سبب نبود نظارت و بعضی کم توجهی ها، مسائلی برای فضای سالن از جمله روشنایی و کف پوشش آن ایجاد شده که انجام تمرینات همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی ویژه شرایط کرونایی را برای ورزشکاران سخت نموده است.

وی اضافه نمود: پیش از این هزینه اعزام تیم والیبال نشسته و برپایی مسابقات توسط این هیات از محل درآمدهای سالن تامین می شد اما اکنون برای اجرای برنامه ها بایستی دست به سمت سایر ارگان ها و ادارات و یا نیکوکاران دراز کنیم.

به گفته عاشوری، اکنون محمد نعمتی در رشته والیبال نشسته و عبدالجلیل قرنجیک در رشته بسکتبال با ویلچر به عنوان ورزشکاران گنبدی که پیروز به کسب سهمیه مسابقات پارالمپیک توکیو (اواخر شهریور 1400) شدند، سالن مناسبی برای انجام تمرینات و حفظ آمادگی جسمانی خود ندارند.

رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان گنبدکاووس ادامه داد: استان گلستان افتخارات ورزشی زیادی در رشته های مختلف توسط ورزشکاران خود از جمله معلولان و جانبازان دارد که بخش زیادی از این افتخارات مربوط به ورزشکاران مطرح این شهرستان در رشته های والیبال نشسته مردان و زنان، بسکتبال باویلچر و دو و میدانی است.

به گفته وی، هم اکنون شهرستان گنبدکاووس 48 ورزشکار معلول و جانباز دارد که بیشتر آنها در رشته های والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر و دو و میدانی فعالیت دارند و تا به امروز 10 نفر از آنان پیروز به کسب مدال های جهانی، پاراآسیایی و پارالمپیکی شدند.

عاشوری که خود 2 مدال طلای پارالمپیک در کارنامه دارد، اضافه نمود: بیشترین مدال کسب شده توسط ورزشکاران معلول و جانباز گنبدکاووس مربوط به جلیل ایمری در رشته والیبال نشسته با چهار مدال طلا و یک نقره در مسابقات پارالمپیک و چهار مدال طلا در مسابقات جهانی است و سپس در همین رشته آرش خرمالی با یک مدال طلای پارالمپیک، امیدنظر و عبدالسلیم شعار به ترتیب هر کدام 2 مدال طلای جهانی و وحید بایلری، آرش قره قلپاقی و محمد نعمتی هم یک مدال طلای پاراآسیایی را به نام خود ثبت کردند.

وی اضافه نمود: زهرا دانایی توس در والیبال نشسته بانوان نیز یک مدال نقره پاراآسیایی برای کشورمان کسب نموده است و عبدالجلیل قرنجیک در رشته بسکتبال با ویلچر مدال طلای مسابقات پاراآسیایی و فائزه دیبایی در رشته پرتاب وزنه، مدال طلای کشوری را در کارنامه دارند.

به گفته عاشوری، تمامی ورزشکاران نامبرده شده در لیگ های برتر کشور حضور دارند و محمد نعمتی و زهرا دانایی توس در رشته والیبال نشسته و جلیل قرنجیک و عبدالصالح دانشمند در رشته بسکتبال با ویلچر هم اینک عضو تیم ملی هستند.

در همین پیوند رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس نیز به خبرنگار خبرنگاران گفت: سالن شهدای چای بوئین این شهر همانند دیگر اماکن ورزشی هر ساله با انجام مزایده با قیمت مناسب در اختیار هیات ورزش جانبازان و معلولان شهرستان قرار می گرفت اما سال گذشته بخش خصوصی با قیمت بالاتر برنده شد.

حجت الله یوسفی بابیان اینکه پیشنهاد خارج کردن سالن های اختصاصی و خانه های ورزش از مزایده ها در نشستی با حضور مدیرکل ورزش و جوانان گلستان و نائب رییس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مطرح شد، اضافه نمود: نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس نیز پیگیر تصویب این موضوع است تا مسائل سر راه، ورزشکاران افتخارآفرین معلول و جانباز رفع گردد.

گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان عظیم استان گلستان است که افزون بر 10 هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1276

به "خبرنگاران ورزشکاران معلول گنبدی نیازمند سالن اختصاصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ورزشکاران معلول گنبدی نیازمند سالن اختصاصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید