خبرنگاران استاندار: اجازه تعطیلی هیچ واحد تولیدی را در قم ندادیم

به گزارش مجله سرگرمی، قم-خبرنگاران- استاندار قم گفت: طی دو سال گذشته اجازه نداده ایم حتی یک واحد فراوریی در این استان تعطیل گردد و طی این مدت 54 واحد راکد صنعتی نیز به مدار فراوری و اشتغال استان بازگشته است.

خبرنگاران استاندار: اجازه تعطیلی هیچ واحد تولیدی را در قم ندادیم

بهرام سرمست روز دوشنبه در پنجمین جلسه شورای اداری استان قم در سالن کرامت استانداری اضافه نمود:از 74 واحد تملیکی استان توسط بانک ها هم 70 واحد معین تکلیف شده و به زودی تمامی آنها به چرخه فراوری باز می گردند.

وی ادامه داد: پروژه های عمرانی و صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد از برنامه های مهم قم در جهت رونق فراوری و بهبود شرایط اشتغال و اقتصاد استان است.

وی ابراز داشت: سیاست مدیریت قم بر اساس مدل حمکرانی خوب تنظیم شده است و این که تا چه اندازه توانسته ایم به این هدف برسیم نیازمند قضاوت از سوی مردم است.

استاندار قم یادآور شد: حاکمیت قانون، قانون مداری و اجرای قانون سه مساله مهمی است که در اجرای برنامه های توسعه ای مورد توجه است.

سرمست گفت: عمل به روح قانون و انعطاف در قوانین به ویژه در روابط قوای سه گانه یکی از مسائلی است که برای پیشبرد برنامه های توسعه ای و فرهنگی استان همیشه در برنامه ریزی ها لحاظ شده است.

وی اضافه نمود: در تمام برنامه ها و فعالیت های صورت گرفته در قم در کنار عمل به روح و فلسفه قانون مساله تعامل با سایر دستگاه ها، بیوت مراجع و سایر نهادهای تاثیرگذار مورد توجه است.

سرمست اعلام کرد: جوابگویی یکی از اولویت های اصلی در مدیریت استان قم بوده و هر فرد و دستگاه به میزان اعتبارات و اختیاراتی که دارد باید در برابر مردم و ارکان نظارتی جوابگو باشد.

استاندار قم یادآور شد: در راستای جوابگو بودن مسئولان در برابر مردم، به تمام فعالان اقتصادی استان کارت ویژه دیدار بدون واسطه با استاندار اختصاص یافته است.

سرمست تاکید نمود: جزء جلسه شورای تامین که دارای طبقه بندی محرمانه است سایر برنامه ها به صورت شفاف در اختیار رسانه ها و مردم قرار داده می گردد.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت مردم و موسسات مردم نهاد از مسائلی است که در استان قم به خوبی به کار گرفته شده است به نحوی که در مدیریت بیماری کرونا تمام ظرفیت های نهفته مردمی و گروه های جهادی، طلاب و غیره به صورت همزمان روی کار آمدند.

سرمست یادآور شد: تمام کوشش مجموعه مدیریت استان قم برآورده شدن سیاست کلان کشور در مساله جهش فراوری است.

استاندار قم مساله دولت الکترونیک را مورد توجه قرار داد و گفت: طبق برنامه زمان بندی شده تمام دستگاه های اجرایی باید سه خدمت پرکاربرد که دارای مراجعه کننده مردمی زیادی است را تا سرانجام سال به صورت الکترونیکی ارائه دهند.

سرمست تاکید نمود: کاهش نارضایتی و افزایش رضایتمندی مردم و اثبات کارآمدی نظام هدف نهایی مجموعه دستگاه های اجرایی در این استان است.

وی توضیح داد: امید آفرینی و ایجاد فضای نشاط از سیاست گذاری های استان طی دو سال گذشته بود و بعضی اعتراضات مردمی که گاهی در استانهای دیگر بوده در این استان به وجود نیامده است.

استاندار قم همچنین گفت: برای بهبود شرایط پایه بودجه و اعتبارات ملی استان قم در صدد تقویت دو شهر تابعه قم هستیم.

سرمست ابراز داشت: قم به لحاظ جنبه زیارتی بودن و برگزاری پرشمار مناسبت های ملی و مذهبی نیازمند تخصیص تسهیلات ملی است.

وی توضیح داد: خیرین سلامت در طول دوران بحران کرونا حدود 100 میلیارد تومان به مراکز درمانی و اقشار مستضعف جامعه یاری نموده اند.

سرمست گفت: از دیوان محاسبات اداری کشور انتظار داریم ضمن نظارت کافی بر عملکرد مدیران قدرت ریسک پذیری را از آنها نگیرد بلکه مانند یک مشاوره مطلع مسئولان را در تصمیم گیری ها یاری کند.

وی عنوان نمود: در کنار کارنامه و توجه به علمکرد مدیران استان،مسائل اخلاقی و اقتصادی خط قرمز ما در برخورد و ابقای مدیران است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1514

به "خبرنگاران استاندار: اجازه تعطیلی هیچ واحد تولیدی را در قم ندادیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: اجازه تعطیلی هیچ واحد تولیدی را در قم ندادیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید