جهانپور کوزه کنانی: حسینی با 4 سال فعالیت در وزنه برداری به مدال طلای جهان رسید، او بعد از 45 سال تبریز را صاحب مدال جهانی کرد

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس هیئت وزنه برداری آذربایجان شرقی گفت: کسب 3 مدال رنگارنگ توسط حسینی در مسابقات قهرمانی جهان افتخار بزرگی برای ورزش کشور و به خصوص شهر تبریز است.

جهانپور کوزه کنانی: حسینی با 4 سال فعالیت در وزنه برداری به مدال طلای جهان رسید، او بعد از 45 سال تبریز را صاحب مدال جهانی کرد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در ادامه رقابت های چهل وپنجمین دوره وزنه برداری جوانان جهان، امروز(سه شنبه) محمد حسینی وزنه بردار تبریزی کشورمان در دسته 89 کیلوگرم با مهار وزنه 157 کیلوگرم پیروز به کسب مدال طلا در حرکت یک ضرب برای کشورمان شد. حسینی در دو ضرب نیز با بالای سر بردن وزنه 191 کیلوگرم به مدال برنز رسید و در مجموع نیز با 348 کیلوگرم به مدال نقره دست یافت.

جلیل جهانپور کوزه کنانی، رئیس هیئت وزنه برداری آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در خصوص کسب نخستین مدال طلای مسابقات وزنه برداری جوانان جهان توسط یکی از کنندگان این استان گفت: محمد حسینی متولد سال 1379 است و تنها 4 سال است که فعالیت خود را در رشته وزنه برداری آغاز کرده است. خدا را شکر که این جوان شایسته امروز در مسابقات جوانان جهان در حرکت یک ضرب با مهار وزنه 157 کیلوگرم مدال خوشرنگ طلا را به مردم کشورمان هدیه داد.

وی شرح داد: البته حسینی در حرکات مجموع و دو ضرب نیز پیروز به کسب مدال های نقره و برنز شد تا با کسب 3 مدال رنگارنگ افتخار برزگی را برای ورزش کشور و به خصوص شهر تبریز به ارمغان بیاورد. واقعا دستاورد حسینی افتخار بزرگی برای وزنه برداری آذربایجان شرقی است و باعث خواهد شد تا مربیان و سایر ورزشکاران ما انگیزه بیشتری پیدا کنند. این در حالی است که ما توانستیم با سرمایه گذاری اندک روی حسینی در مدت 4 سال این افتخار بزرگ را کسب کنیم و پرچم کشورمان را به اهتزار در بیاوریم.

رئیس هیئت وزنه برداری استان آذربایجان شرقی با اشاره به تاریخ سازی حسینی بیان نمود: حسینی بعد از 45 سال پیروز شد برای شهر تبریز در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان افتخار آفرینی و مدال طلا را کسب کند. پیش از حسینی، احد رستگار 45 سال پیش در مسابقات جوانان جهان در کشور فرانسه، در حرکت یک ضرب مدال نقره را کسب کرده بود و در مجموع نیز به مقام چهارمی رسیده بود.

جهانپور کوزه کنانی در خصوص مدال برنز حسینی در حرکت دو ضرب گفت: حسینی می توانست در حرکت دو ضرب نیز به مدال طلا دست پیدا کند، اما نباید فراموش کنیم او اولین حضور خود در مسابقات بین المللی و برون مرزی را تجربه می کرد. وزنه برداری ورزشی است که می تواند برای ورزش کشور افتخارآفرینی زیاد و مدال های رنگارنگی را کسب کند.

وی در خصوص برنامه های هیئت وزنه برداری آذربایجان شرقی برای حمایت بیشتر از حسینی و سایر قهرمانان این استان گفت: با مذاکراتی که با حامد نجفی مدیرعامل باشگاه ورزشی مس سونگون داشتیم تا پایگاه قهرمانی را برای ورزشکاران استان ایجاد کنیم. از طرفی ایوب بهتاج، مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی از مربیان و متخصصان وزنه برداری است که انگیزه زیادی را به ورزشکاران ما تزریق کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 220

به "جهانپور کوزه کنانی: حسینی با 4 سال فعالیت در وزنه برداری به مدال طلای جهان رسید، او بعد از 45 سال تبریز را صاحب مدال جهانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانپور کوزه کنانی: حسینی با 4 سال فعالیت در وزنه برداری به مدال طلای جهان رسید، او بعد از 45 سال تبریز را صاحب مدال جهانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید