جاذبه های گردشگری هانوی در ویتنام

به گزارش مجله سرگرمی، هانوی، پایتخت زیبا و فرهنگی ویتنام، جاذبه های زیادی برای گردشگران دارد. شاید چند روز برای دیدن همه جاذبه های هانوی کافی نباشد اما خوشبختانه بیشتر مکان های دیدنی در فاصله کمی از یکدیگر قرار گرفته اند. می توانید با یک برنامه ریزی شاده از جاذبه های جدید و قدیمی شهر دیدن کنید. اگر قصد سفر به هانوی دارید با مجله گردشگری دورو نزدیک همراه باشید تا جاذبه های گردشگری هانوی را به شما معرفی کنیم.

جاذبه های گردشگری هانوی در ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

جاذبه های گردشگری هانوی

ارگ سلطنتی تانگ لانگ

ارگ سلطنتی تانگ لانگ اغلب به عنوان نماد هانوی شناخته می گردد. این بنا که 40 متر ارتفاع دارد در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این بنای تاریخی توسط سلسله لی تاسیس شد و در فاصله نزدیکی از دیگر جاذبه های گردشگری هانوی واقع شده است. ارگ سلطنتی در روزهای دوشنبه تعطیل است.

نمایش عروسکی آبیِ تانگ لانگ

نمایش عروسکی آبی یکی از هنرهای سنتیِ هانوی است. تماشای نمایش عروسک ها که چند عروسک گردان حرفه ای آن را اجرا می نمایند یکی از کارهایی است که می توانید در هانوی آن را تجربه کنید. این نمایش افسانه های معروف ویتنام را بازگو می نماید.

معبد هوشی مین

هو شی مین یکی از مهم ترین رهبران ویتنام است. معبد هو شی مین آرامگاه این شخصیت تاریخی است. هو شی مین در در همین معبد در یک تابوت شیشه ای قرار گرفته و بازدید نمایندگان می توانند با بازدید از این آرامگاه ادای احترام نمایند. به خاطر داشته باشید که در این معبد باید لباس مناسب بپوشید و رفتار مناسب داشته باشید. کشورهای ارزان برای سفر

دریاچه هوآن کیِم

دریاچه هوآن کیِم یا دریاچه لاک پشت یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری هانوی در میان مردم محلی و گردشگران است. در مرکز این دریاچه یک جزیره، در این جزیره معبدی به نام انگوک سان قرار گرفته است که توسط یک پل قرمز و زیبا قابل دسترسی است. این مکان برای عکاسی بسیار ایده آل است و زوج های زیادی برای دریافت عکس عروسی به این دریاچه می آیند.

بازار دونگ ژوان

بازار دونگ ژوان بزرگ ترین بازار در هانوی است. در این بازار 4 طبقه کالای زیادی ازجمله لباس، لوازم الکترونیک و غذا پیدا می گردد. این بازار مکان ایده آلی برای خرید و سپری کردن یک روز و آشنایی با فرهنگ محلی مردم ویتنام است. این بازار یکی از محبوب ترین بازارهای توریستی در ویتنام است.

محله قدیمی هانوی

محله قدیمی هانوی یکی از جاذبه های این شهر است و گردشگران می توانند در این محل و خیابان های باریکش به تماشای معماری های قدیمی بپردازند. به علاوه، کافه ها و رستوران های زیادی در این محله وجود دارد که می توانید در آن ها غذاهای ویتنامی را امتحان کنید.

پارک ملی با وی

پارک ملی با وی 2 ساعت با هانوی فاصله دارد و به دلیل کوه ها، آبشارها، کلیساهای قدیمی فرانسوی و زندان هایش شهرت دارد. در این پارک حتی می توانید چشمه های آب گرم را هم ببینید. بهتر است یک روز کامل را به گردش در این پارک ملی اختصاص دهید و برای صرف غذا به رستوران های نزدیک درب ورودی بروید.

خانه اوپرای هانوی

خانه اوپرای هانوی در سال 1911 ساخته شد و یکی از باشکوه ترین ساختمان های هانوی محسوب می گردد. گردشگران می توانند از اجرای اوپرا و نمایش ها لذت ببرند. ساخت این ساختمان از خانه اوپرای پاریس الهام گرفته شده است. طراحی زیبای این ینا در هنگام شب با نورپردازی ها زیبایی دوچندان پیدا می نماید.

معبد ادبیات

این معبد زیبا آموزشگاه سلطنتی، قدیمی ترین دانشگاه در ویتنام را در خود جای داده است. این معبد در سال 1070 توسط امپراطور لی تانگ تونگ به عنوان مکانی برای آموزش و یادگیری و به احترام کنفوسیوس بنا شد. جاذبه های کردشگری ویتنام

زندان هوآ لو

زندان هوآ لو در دهه 1880 توسط فرانسوی ها ساخته شد. اسرای جنگی آمریکایی به طنز این زندان را هانوی هیلتون نامیده اند. کلمه هوآ لو به معنای اجاق گاز است. این هتل مسلما شباهتی به هیلتون ندارد. سناتور مک کین پس از دستگیری در این زندان نگه داشته شد و یونیفرم او اکنون برای بازدید عموم قرار داده شده است.

موزه قوم شناسی

این موزه بیش از 54 قوم مختلف ویتنام را در معرض نمایش گذاشته است. این موزه برای آشنایی با اقوام ویتنام و تاریخ این کشور مکان جالبی است. موزه قوم شناسی در روزهای دوشنبه تعطیل است.

کلیسای سنت جوزف

کلیسای سنت جوزف توسط دولت فرانسه، در زمان استعمار این کشور در هندوچین ساخته شد. ساخت این کلیسا در سال 1882 شروع و در سال 1886 با سرانجام رسید. این کلیسا با سبک نئو گوتیک ساخته و از کلیسای جامع پاریس الهام گرفته شده است. هنوز هم مراسم عشای ربانی در این کلیسا برگزار می گردد.

موزه نظامی ویتنام

این موزه یکی از هفت موزه ملی ویتنام و محلی ایده آل برای افرادی است که به تاریخ جنگ علاقه دارند. آثار این موزه هم در فضای داخلی و هم در فضای خارجی موزه به نمایش گذاشته می شوند. نمایشگاه این موزه از دوران هونگ وونگ شروع می گردد؛ این همان زمانی است که به عنوان شروع ویتنام به عنوان یک کشور شناخته می گردد.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 497

به "جاذبه های گردشگری هانوی در ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری هانوی در ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید