تفنگ های بی فشنگ در خط آتش، مسائل ریز و درشت تیراندازان المپیکی

به گزارش مجله سرگرمی، تیم ملی تیراندازی کشورمان 6 سهمیه در المپیک توکیو کسب نموده و این در حالی است که ورزشکاران المپیکی با کمبود فشنگ و مهمات روبه رو هستند.

تفنگ های بی فشنگ در خط آتش، مسائل ریز و درشت تیراندازان المپیکی

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، اگر بگوییم تیراندازان ایران با وجود مسائل همیشگی نبود فشنگ و مهمات که درد همیشگی این رشته ورزشیاست؛اما بارها در عرصه بین المللی خوش درخشیدند اغراق ننموده ایم.

پیش از شیوع ویروس منحوس کرونا و تعطیلی ورزش جهان و تعویق المپیک، 6 تیرانداز کشورمان جواز حضور در المپیک توکیو را به دست آوردند. نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان، فاطمه کرم زاده، مهیار صداقت، هانیه رستمیان و جواد فروغی 6 ملی پوش المپیکی کشورمان هستند که توانستند سهمیه آوردگاه توکیو را از آن خود نمایند؛ حتی نجمه خدمتی نخستین ورزشکاری بود که توانست چراغ کسب سهمیه المپیک را در کاروان ورزشی ایران روشن کرد.

این روزها که شرایط شیوع ویروس کرونا ورزش جهان را با چالش روبه رو نموده است؛ همه مسابقات و اردوها لغو شده و به طبع شرایط در ایران هم به همین صورت است؛ البته چند روزی است که تمرین تیراندازان به صورت محدود در مجموعه ورزشی آزادی برگزار شده و چهارشنبه هفته گذشته آخرین روز برگزاری اردوها بود و معین نیست آغاز جدید اردوها چه زمانی خواهد بود.

در حال حاضر یکی از جدی ترین مسائل تیراندازان کشورمان، نبود فشنگ و مهمات است؛ موضوعی که مشکل امروز و دیروز تیراندازی نبوده و قطعا با شرایط فعلی در آینده همچنان مشکل ساز خواهد بود؛ البته در گذشته علاوه بر نبود مهمات، لغو اردوهای برون مرزی تیراندازان در لحظات پایانی هم یکی دیگر از دغدغه های آن ها بود به طوری که ملی پوشان تا لحظه آخر نمی دانستند شرایط اعزام آن ها فراهم می گردد یا خیر.

به هر حال تا قبل از شیوع ویروس کرونا و در شرایطی که ملی پوشان در اردوی هانوفر آلمان به سر می بردند؛ طبق تصمیم فدراسیون مقداری فشنگ و مهمات از آلمان خریداری شد و هر تیرانداز می توانست مقداری از مهمات را به ایران بیاورد تا برای تمرینات مسئله ای نداشته باشند؛ اما با توجه به اینکه حجم فشنگ های خریداری شده بیشتر از حد معمول بود و نمی توانستند با یک پرواز آن را به ایران انتقال بدهند.

از این رو قرار بر این شد که فشنگ ها به صورت جداگانه به ایران ارسال شوند؛ اما غافل از اینکه شیوع ویروس کرونا تمام برنامه ریزی ها را مختل کرد و باعث محدودیت پروازی شد و در نهایت فشنگ های خریداری شده در آلمان ماندند و این روزها تیراندازان المپیکی با کمبود فشنگ و مهمات روبه رو هستند. هر چند بعضی از تیراندازان معتقدند فعلا با شرایط فعلی و تمرینات به صورت محدود با کمبود فشنگ روبرو نیستند اما نگرانی برای برگزاری تمرینات به صورت منجسم تر وجود دارد که قطعا آن ها را با کمبود فشنگ روبرو می نماید.

تا المپیک توکیو یک سال دیگر زمان باقی مانده و قطعا اگر مسئولان به دنبال مدال آوری ملی پوشان هستند باید شرایط و اسباب را برای آنها فراهم نمایند. در بیشتر کشورهای جهان تیراندازان روزانه تعداد بالایی فشنگ در تمرینات خود استفاده می نمایند و این در حالی است که بیشتر تیراندازان ما مجبور به تمرینات به صورت خشک هستند. اگرچه تمرینات به صورت خشک الزامی است اما نباید بیشتر از حد معمول گردد.

آنطور که اعلام شده گویا فشنگ ها قرار است در آلمان بمانند و هر زمان که ملی پوشان برای اردوی برون مرزی راهی هانوفر شدند با آن تجهیزات تمرینات را پیگیری نمایند؛ اما قطعا نبود مهمات و فشنگ در تمرینات منجسم مسائل زیادی برای آن ها به وجود می آورد و باید دید فدراسیون چه تدبیری می اندیشد.

4057/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1231

به "تفنگ های بی فشنگ در خط آتش، مسائل ریز و درشت تیراندازان المپیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفنگ های بی فشنگ در خط آتش، مسائل ریز و درشت تیراندازان المپیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید