تجمع و راهپیمایی به مناسبت اولین سالگرد قتل فلوید در مینیاپولیس

به گزارش مجله سرگرمی، نزدیکان جورج فلوید و فعالان حقوق مدنی آمریکا به مناسبت اولین سالگرد قتل وی به دست پلیس، در خیابان های شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا تجمع و راهپیمایی کردند.

تجمع و راهپیمایی به مناسبت اولین سالگرد قتل فلوید در مینیاپولیس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نزدیکان جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی که قتل او به دست پلیس، اعتراضات بزرگی علیه نژادپرستی و خشونت پلیس را در سراسر ایالات متحده و دنیا به راه انداخت، راهپیمایی کردند.

این تجمع در اولین سالروز قتل فلوید و در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا برگزار گردید و فعالان حقوق مدنی نیز در آن حضور یافتند.

آن ها در مقابل دادگاه رسیدگی به پرونده درک شووین مامور پلیس سفیدپوستی که زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داد و راه نفسش را بست، حضور یافتند. بسیاری از حاضران در این تجمع تصاویر فلوید و سایر قربانیان پلیس آمریکا را در دست داشتند.

بریجیت فلوید خواهر جورج فلوید در اشاره به مرگ وی در این تجمع گفت: یک سال طولانی بود. یک سال دردناک. برای من و خانواده ام بسیار ناراحت کننده بوده که زندگی مان در یک چشم بر هم زدن تغییر کرد، هنوز نمی دانم چرا.

سایر سخنرانان در این تجمع خواهان خاتمه نابرابری نژادی در سیستم عدالت کیفری آمریکا شدند و گفتند زانوی خود را از روی گردن ما بردارید.

بنیاد یادبود جورج فلوید، یک سازمان غیرانتفاعی که خانواده وی در ماه سپتامبر برای مبارزه علیه نابرابری نژادی در آمریکا راه اندازی کرد، در روزهای آینده میزبان مجموعه ای از رویدادها برای بزرگداشت مرگ فلوید خواهد بود.

آال شارپتون فعالی حقوق مدنی در این تجمع گفت: جورج فلوید نباید به عنوان کسی که زانو روی گردنش بود در تاریخ ثبت گردد، جورج فلوید باید به عنوان کسی ثبت گردد که زنجیره خشونت، بی قانونی و نژادپرستی پلیس را شکست.

اخیراً نتایج نظرسنجی آسوشیتد پرس و مرکز تحقیقات امور عمومی نورک نشان داد حدود شش نفر از هر 10 آمریکایی معتقدند نژادپرستی معظلی جدی در ایالات متحده است.

اغلب آمریکایی های شرکت کننده در این نظرسنجی گفتند توجهی که در پی قتل فلوید برای ایجاد اصلاحات در پلیس جلب شد منتهی به تغییرات ناچیزی شد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1664

به "تجمع و راهپیمایی به مناسبت اولین سالگرد قتل فلوید در مینیاپولیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجمع و راهپیمایی به مناسبت اولین سالگرد قتل فلوید در مینیاپولیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید