با تور مجازی از کشور قرقیزستان تماشا کنید

به گزارش مجله سرگرمی، با تور مجازی از جاذبه های طبیعی کشور قرقیزستان بازدید کنید تا تجربه سفر به یکی از روح نوازترین منطقه ها دنیا را به دست آورید.

با تور مجازی از کشور قرقیزستان تماشا کنید

قرقیزستان کشوری محصور در خشکی است که در آسیای مرکزی واقع شده است. در این کشور بیش از 2000 رودخانه در جریان است. اگر تمام این رودها را پیوسته در نظر بگیریم، طول آن ها به 35,000 کیلومتر می رسد! نارین، طویل ترین رود قرقیزستان است که در 600 کیلومتر از خاک این کشور می خزد و پیش می رود. جالب است بدانید که 200 کیلومتر دیگر از این رود در خاک کشور همسایه، یعنی ازبکستان جاری است. با ما همراه شوید تا با تور مجازی، از کشور بکر و کوهستانی قرقیزستان تماشا کنیم.

رود نارین، از به هم پیوستن دو رشته رود چانگ نارین و کیچی نارین تشکیل می گردد. این دو رود، خود از یخچال طبیعی تیان شان و دریاچه واقع در نزدیکی آن سرچشمه می گیرند. رود نارین با عبور از دامنه کوهستان ها و تاثیرپذیری از یخ و برف آن ها، با رود کارا دریا درهم می آمیزد و فراتر از مرزهای قرقیزستان، رود سیر دریا را تشکیل می دهند. سیر دریا به عنوان دومین رود بزرگ آسیای مرکزی شناخته می گردد. شکوه مناظری کوهستانی که رود نارین را در بر گرفته اند، نفس را در سینه حبس می نماید. سرسبزی روشن و عظمت بکر و خالص طبیعت را می توان در این کوهستان ها مشاهده کرد. ذخیره گاه طبیعی نارین، با مساحتی قریب به ده هزار هکتار، پناهگاه گونه های گیاهی و جانوری نادری نیز است. انشعاب سمت چپ کارا دریا، رودخانه خورساب است که در منطقه ها بالادست، گلچا نیز نامیده می گردد. این رود 57 کیلومتر طول دارد و در راستا خود به 40 شاخه مختلف نیز تقسیم می گردد.

یکی دیگر از جاهای تماشای قرقیزستان و از ذخیره گاه های این کشور، دریاچه ساری چلک نام دارد که در غرب این کشور و در ارتفاع 1,940 متری از سطح دریا واقع شده است. این ذخیره گاه از شمال شرقی تا جنوب غربی با طول 7.5 کیلومتر امتداد دارد. ساری چلک دریاچه آب شیرینی است که از تجمع آب چندین رودخانه پدید می آید و محل تامین آب رودخانه کوجو آتا نیز هست. بستر رودخانه کوجو آتا شیب و ناهموار است. قسمت شمالی آن مملو از درختان سیب و گردوی وحشی است و جنوب آن را درختان صنوبر پوشانده اند. ساری چلک، با عمقی به مقدار 241 متر، سومین دریاچه عمیق آسیای میانه است و معنای لغوی نام آن، کاسه زرد یا سطل زرد است. دلیل نام گذاری این دریاچه، آن است که ساری چلک در فصل پاییز به فنجانی از عسل شباهت دارد؛ گرچه رنگ آن در تابستان سبزِ مایل به آبی است و احتمالا متوجه شده اید که دلیل این تغییر رنگ، انعکاس درختان و پوشش گیاهی اطراف در آب باشد.

دریاچه ساری چلک، حدود 10,000 سال پیش در نتیجه ریزش صخره های اطراف به وجود آمده است. یک افسانه قدیمی نیز دلیل به وجود آمدن این دریاچه را تایید می نماید. بخشی از روایت بدین گونه است که قدیسی به نام تورسکول، کوه را از طریق عصای بزرگ خود به دره جنگلی فرو ریخت. مقبره سنت تورسکول در ساحل جنوبی دریاچه واقع شده است؛ جایی که دو مسجد در کنار چشمه ای جوشیده از دل جنگل های سپیدار ساخته شده است.

امیدواریم که از گشت و گذار در منطقه ها طبیعی و بکر قرقیزستان لذت برده باشید. خبرنگاران به صورت روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می نماید. اگر به این دست از مطالب علاقه مند هستید، بازدید روزانه را از خبرنگاران نباید فراموش کنید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2021

به "با تور مجازی از کشور قرقیزستان تماشا کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تور مجازی از کشور قرقیزستان تماشا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید