افزایش چشمگیر هزینه های نظامی ژاپن در سایه اختلافات طولانی با چین

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: دولت ژاپن امروز چهارشنبه بودجه 818 میلیارد دلاری سال اقتصادی 2015 میلادی را در حالی تصویب کرد که این بودجه نسبت به سال گذشته 0.4 درصد رشد داشته است.

افزایش چشمگیر هزینه های نظامی ژاپن در سایه اختلافات طولانی با چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در کنفرانس خبری پس از تصویب بودجه سال اقتصادی 2015 میلادی، تاکید نمود که این بودجه یاری زیادی برای دستیابی به هدف مهم دولت یعنی احیای اقتصاد کشور و بازیابی نظام اقتصادی خواهد داشت.

میزان هزینه های نظامی ژاپن نیز به رکورد جدید 41.7 میلیارد دلار رسیده است. این برای سومین سال متوالی است که بودجه نظامی ژاپن در سایه اختلافات مرزی با چین با رشد روبرو شده است.

توکیو پیش از این اعلام نموده است که میخواهد 20 هواپیمای گشتی و 6 فروند جنگنده رادارگریز خریداری کند. هزینه های اجتماعی در بودجه سال اقتصادی 2015 ژاپن نیز به بیش از 263 میلیارد دلار خواهد رسید. میزان درآمدهای اقتصادیاتی دولت ژاپن نیز در این بودجه با 10 درصد افزایش به بیش از 463 میلیارد دلار خواهد رسید.

وزارت دارایی ژاپن نیز اعلام نموده است که میزان بدهی های ملی این کشور تا مارس 2015 میلادی به بیش از 12 هزار میلیارد دلار خواهد رسید. بودجه ژاپن برای تصویب نهایی به مجلس ارائه خواهد شد.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 541

به "افزایش چشمگیر هزینه های نظامی ژاپن در سایه اختلافات طولانی با چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش چشمگیر هزینه های نظامی ژاپن در سایه اختلافات طولانی با چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید