استان ایلام سال جاری میزبان 4 برابر جمعیت خود بود، شروع برنامه ریزی برای اربعین 99

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس قرارگاه ویژه اربعین در مهران گفت: در اربعین سال جاری استان ایلام با کمترین چالش و مشکل از 4 برابر جمعیت خود میزبانی کرد که مدیون نشست های آسیب شناسانه بعد از اربعین سال گذشته بود.

استان ایلام سال جاری میزبان 4 برابر جمعیت خود بود، شروع برنامه ریزی برای اربعین 99

مهندس احمد کرمی با حضور در خبرنگاران، اظهار کرد: اربعین حماسه بزرگ و اجتماع انسانی بی نظیری است که انسان ها را به خود جذب می نماید و مختص به نژاد و مذهب خاصی نیست و سال جاری مرز مهران جلوه گاه این مهم بود.

وی با بیان اینکه مردم استان و شهرستان مهران و مدیران دستگاه های اجرایی حماسه ای بزرگی خلق کردند، گفت: بعد از اربعین سال گذشته به دستور استاندار کمیته ای برای احصاء نقاط ضعف و آسیب شناسی تشکیل شد و مخصوصا در موضوع زیرساخت های اربعین به نتایجی رسیدیم و سال جاری هم ظرف دو هفته آینده اربعین سال جاری آسیب شناسی و برای سال آینده برنامه ریزی خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه در اربعین سال گذشته در چند بخش چالش و مشکل داشتیم، توضیح داد: سال جاری با وجود چند برابر شدن زائران و رسیدن ترددها به بیش از 4 میلیون و گرمای شدید هوا و محدودیت های موجود اربعین به خوبی و با کمترین چالش برگزار گردید.

کرمی اضافه نمود: قطعا نارسایی هایی در برخی بخش ها وجود داشته اما زائران بر اساس نظرسنجی مراجع، رضایتمندی نسبی داشتند.

وی توضیح داد: در زیرساخت های مهران مخصوصا در راه ها تغییراتی و تحولاتی نسبت به سال گذشته به وجود آمد که می توان به ایجاد 17 کیلومتر بزگراه اشاره نمود.

رئیس قرارگاه ویژه اربعین در مهران حفاری بیش از 1000 متر تونل را از کارهای این بخش مطرح نمود و گفت: 4 بانده شدن مهران از سال های قبل آغاز شد و زحمات زیادی در آن کشیده شد، اما جاهای سخت مانده بود که سال جاری در حد توان تکمیل شد اما بخشی از آن مانده است.

کرمی ادامه داد: در این جهت سه پل بزرگ وجود دارد که پل بعد از مهدی آباد، 25 متر با نصب نیوجرسی جداسازی شد.

وی خط کشی 2500 متر جاده را از دیگر فعالیت های عمرانی مطرح نمود و گفت: سال جاری کنارگذر غربی مهران که از رضا آباد تا بهرام آباد امتداد دارد آسفالت شد که به روان شدن ترافیک یاری بسیار خوبی کرد.

معاون عمرانی استاندار ایلام توضیح داد: یکی از مسائل سال گذشته پایانه برکت بود که سال جاری در آن سکوسازی شد، سایبان نصب سرویس بهداشتی احداث و ورودی و خروجی آن کاملا تعیین و سیستم صوتی نیز در پایانه ایجاد و پیغام رسانی به خوبی مقدور شد.

کرمی ادامه داد: سال جاری 600چشمه دشسویی در پایانه برکت و پارکینگ اربعین ساخته شد. فیبر نوری پایانه 4 برابر شد، حدود 10 هزار مترمربع سایبان احداث شد در حالی که پارسال 64 گیت در فضای باز بود و آفتاب موجب اذیت زائران می شد و سال جاری با آب پاش نیز زائران خنک شدند.

معاون استاندار ایلام اظهار کرد: جانمایی مواکب سال جاری بخشی از برنامه جانمایی مواکب اجرا شد چون یکی از مسائل موجود برپایی مواکب به صورت موقت است که در مقابل طوفان آسیب پذیر می شوند که سال جاری با همکاری پلیس و فرمانداری ها و نماینده کمیته مشارکت ها 21 نقطه از استان برای موکب ها جانمایی و اولین موکب محل دائمی موکب در سه راهی کارزان با همکاری بنیاد مستضعفان ساخته شد و سال جاری به استان های مشخص و نهادهایی که هر ساله کار می نمایند زمین داده می گردد تا برای موکب خود ساختمان احداث نمایند.

کرمی با بیان اینکه ایجاد درب سوم در نقطه قرنطینه در نقطه صفر تردد زائران را روان کرد، ادامه داد: استقرار 8 صندلی سوخت سیار در این جهتها ، انسداد مرزی در بیش از10 کیلومتر در جناحین پایانه، ساماندهی 80 پارکینگ در مهران و ایجاد 30 هزار ظرفیت جدید برای پارک خودرو، استقرار 69 پایگاه موقت و 49 پایگاه دائم اوژانس و هلال احمر در جهت های منتهی به مرز و استقرار 238 دستگاه آمبولانس و 10 دستگاه موتورلانس از جمله اقدامات سال جاری در مهران بود.

وی از استقرار 800 دستگاه اتوبوس درون شهری در مهران ، استقرار 28 فروند بالگرد و استقرار 58 دستگاه خودپرداز در شهر مهران اطلاع داد و گفت: سال جاری ظرفیت خوبی برای اسکان اضطراری ایجاد و در حوزه بیوتروریسم کارهای خوبی انجام شد.

کرمی توضیح داد: حدود 1000 اتوبوس از پایانه مسافر گرفتند و به اقصی نقاط کشور رفتند، در برخی روزها 4000 اتوبوس از مهران مسافر گرفتند و همواره به میزان کافی اتوبوس بود و علاوه بر این حدود 170 هزار خودرود در مهران پارک شد، اما انسداد جهت نداشتیم.

رئیس قرارگاه ویژه اربعین در مرز مهران گفت: در این مدت 185 موکب در کل استان مستقر شد و 80موکب در مهران روزانه 230 هزار پرس غذا در سه وعده در بین زائران تقسیم کردند.

معاون عمرانی استاندار ایلام ادامه داد: سال جاری برای خنک کردن جمعیت از 14 دستگاه رادفایراستفاده شد.

کرمی درباره کارهای صورت گرفته برای تامین آب، گفت: 50 تانکر آب مستقر و خط لوله 4.5 کیلومتر خط انتقال از منطقه ویژه به مهران اضافه شد و 4 دستگاه بسته بندی آب در مرز فعال شد و در شبانه روز 200 هزار لیوان آب را بسته بندی کرد.

وی توضیح داد: بیش از 5 میلیون بطری آب معدنی توزیع شد و همچنین بنیاد مستضعفان، ستاد فرمان اجرایی ، وزارت نیرو و خیرین یاری کردند روزانه 500 قالب یخ در تانکرهای مستقر در مرز توزیع شد.

معاون عمرانی استاندار ایلام ادامه داد: یکی از مسائل در آن طرف مرز کمبود آب آشامیدنی بود که ما 16 تانکر را آنجا مستقر کردیم و به ترتیب جایگزین می شد و تیم آزمایش آب هم مستقر بود تا آب سالم به دست زائران برسد.

کرمی با بیان اینکه دو موکب قوی را در زرباطیه مستقر کردیم و برای پخت غذا مسئله ای نداشتیم، توضیح داد: یکی از کارهای خوب ایجاد لایه های کنترل جمعیت بود.

رئیس قرارگاه ویژه اربعین استان ایلام درباره اعتبارات اربعین اضافه نمود: اعتبارات ویژه ازبعین در سال قبل 20 میلیارد تومان بود اما سال جاری با پیگیری هایی که انجام شد، به 76 میلیارد رسید که 74 میلیارد آن عمرانی بود که صرف زیرساخت های مهران شد.

کرمی کوشش برای ایجاد زیرگذر و روگذر جدیدی در مهران اطلاع داد و گفت: سال آینده هیچ ترافیکی در داخل شهر وجود نخواهد داشت.

وی ساماندهی ترمینال برکت، 4 بانده شدن جهت و ایجاد زیرگذر و روگذری که یاری می نماید شهر مهران ترافیک اربعین را نبیند از برنامه های سال آینده برای اربعین مطرح نمود.

معاون استاندار ایلام توضیح داد: استان های مشخص ایلام در زمینه زیرساخت آذربایجان شرقی، مرکزی، گیلان، آذر بایجان غربی، قم و قزوین و لرستان بودند که یاری های خوبی کردند که جای تقدیر دارد.

کرمی گفت: در برپایی موکب نیز بیش از 20 استان یاری کردند و نهادهایی مانند آستان قدس، شمیرانات، ارتش، ستاد فرمان اجرایی سنگ تمام گذاشتند که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه در این مدت مردم ایلام میزبان 8 برابر جمعیت استان بودند، از مردم ایلام، ائمه آدینه، دانشگاهیان، اصحاب رسانه، نمایندگان مجلس و همه دست اندرکاران اربعین قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 520

به "استان ایلام سال جاری میزبان 4 برابر جمعیت خود بود، شروع برنامه ریزی برای اربعین 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان ایلام سال جاری میزبان 4 برابر جمعیت خود بود، شروع برنامه ریزی برای اربعین 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید