ارمنستان: رزمایش آذربایجان و ترکیه را به دقت زیرنظر داریم

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر دفاع جمهوری ارمنستان از رصد رزمایش ترکیه و جمهوری آذربایجان و تحرکات متعاقب آن در منطقه اطلاع داد.

ارمنستان: رزمایش آذربایجان و ترکیه را به دقت زیرنظر داریم

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر دفاع جمهوری ارمنستان روز چهارشنبه در ملاقات با سفیر فرانسه در این کشور گفت که کشورش به دقت رزمایش آذربایجان و ترکیه را زیر نظر دارد.

به نوشته وبگاه آرمنا پرس داویت تونویان وزیر دفاع ارمنستان با اشاره به رزمایش مشترک نظامی ترکیه و آذربایجان گفت: ماهیت تاکتیکی این رزمایش ها از منظر نظامی نگران کننده نیست، اما مهم است که این رزمایش ها به اقدامات تحریک کننده در نزدیک مرزها، ساختارهای دفاعی و سایر زیرساخت های ارمنستان مبدل نگردد.

وزیر دفاع ارمنستان با تشریح اوضاع اخیر در مرز ارمنستان و آذربایجان،نقش کشورهای گروه مینسک(روسیه ، آمریکا و فرانسه) را به عنوان اعضای شورای امنیت سازمان ملل مهم برشمرد. سفیر فرانسه نیز بر نقش میانجیگری کشورش در حل و فصل مناقشات اخیر بین باکو و ایروان تاکید نمود.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز دوشنبه از برگزاری رزمایش عظیم با ارتش ترکیه طی روزهای آینده اطلاع داد. بنابر اعلام وبگاه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان این رزمایش مطابق توافقنامه همکاریهای نظامی آذربایجان و ترکیه، طبق برنامه سالانه برگزار می گردد.

در این رزمایش تمرین های مشترک تاکتیکی با مشارکت نیروی زمینی و نیروی هوایی هر دو کشور برگزار می گردد. در این رزمایش مشترک پرسنل نظامی، خودروهای زرهی، توپخانه و خمپاره انداز و همچنین هواپیماها و جنگنده ها و تجهیزات پدافند هوایی از هر دو کشور حضور خواهند داشت. این رزمایش در حالی برگزار می گردد که آذربایجان طی روزها و هفته های گذشته تنش های مرزی خونین با ارمنستان داشته و ترکیه نیز در این گیر و دار از باکو حمایت نموده است. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1048

به "ارمنستان: رزمایش آذربایجان و ترکیه را به دقت زیرنظر داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارمنستان: رزمایش آذربایجان و ترکیه را به دقت زیرنظر داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید