علی اف از آزادسازی چند روستای دیگر در قره باغ اطلاع داد

به گزارش مجله سرگرمی، ایرنا نوشت: الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان روز دوشنبه از آزادسازی چند روستای دیگر در منطقه مورد مناقشه قره باغ اطلاع داد.

علی اف از آزادسازی چند روستای دیگر در قره باغ اطلاع داد

جهت دریافت خدمات طرح محوطه سازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

علی اف در صفحه توئیتری خود نوشت : ارتش جمهوری آذربایجان روستاهای چپرند ، حاجی ایساقلی و قوشا بولاغ شهرستان جبرایل ، دره گیلاتاق ، بویوک گیلاتاق شهرستان زنگیلان و ایشیقلی ، مرادخانلی و میلانلی شهرستان قبادلی را از اشغال نیروهای ارمنی آزاد نموده است .

درگیری های نظامی نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان 6 مهرماه گذشته شروع شده و به رغم سه بار توافق اعلام اتش بس میان طرفین درگیر با مساعدت میانجیگران بین المللی درگیری های نظامی در منطقه مورد مناقشه قره باغ همچنان با شدت ادامه دارد .

اوضاع در منطقه قره باغ از ششم مهر (27 سپتامبر) متشنج شده و ارمنستان و جمهوری آذربایجان یکدیگر را به شروع جنگ متهم نموده اند. باکو و ایروان یک بار در تاریخ 18 مهرماه با وساطت مسکو و بار دیگر با میانجی گری فرانسه، روسیه و آمریکا در 27 مهر به آتش بس بشردوستانه رضایت داده بودند که دقایقی پس از برقراری این آتش بس ها نیز به سرعت دو طرف همدیگر را به نقض آن متهم کردند.

این دو کشور همچنین پس از آتش بس اول در بیانیه ای مشترک با آمریکا اعلام کردند که اواخر روز یکشنبه به توافق جدیدی دست یافته اند و از صبح دوشنبه (5 آبان) آتش بس بشردوستانه میان آن ها برقرار خواهد شد.

پس از حصول این توافق جدید نیز درگیری ها و تبادل آتش پراکنده میان دو طرف اتفاق افتاده که بار دیگر دو کشور یکدیگر را به نقض آن متهم نموده اند. مقامات و نهادهای مهم دنیا از زمان شروع این درگیری های جدید خواهان توقف درگیری ها و برقراری آتش بس میان دو کشور شده و همچنین نسبت به افزایش تنش ها در منطقه و پیامدهای آن هشدار داده اند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1264

به "علی اف از آزادسازی چند روستای دیگر در قره باغ اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی اف از آزادسازی چند روستای دیگر در قره باغ اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید