آشنایی با شبدر قرمز و فواید آن

به گزارش مجله سرگرمی، شبدر قرمز یگ گیاه وحشی است که معمولا در چمن زارهای آسیا و اروپا رشد می نمایند، البته گیاه شبدر قرمز دارای خواص فوق العاده ای هم می باشد که برای زنان هم بسیار مفید است.

آشنایی با شبدر قرمز و فواید آن
شبدر قرمز یک گیاه وحشی متعلق به خانواده لگوم است. گاوها و سایر حیوانات شبدر قرمز را می خورند. بعلاوه از آن در فراوری دارویی برای درمان بیماری های مختلفی نظیر سرطان, سیاه سرفه, مسائل تنفسی و التهاب پوست مانند پسوریازیس و اگزما استفاده می گردد.

متخصص بخش مراقبت بهداشتی معتقدند که شبدر قرمز خون به عنوان یک ادرار اور (به بدن یاری می نماید که از مایع اضافی خلاص گردد) و خلط آور (یاری به مخاط ریه ها) به بهبود گردش خون و یاری به پاک سازی کبد عمل می نماید.

آزمون های علمی مدرن نشان داده اند که شبدر قرمز حاوی ایزوفلاون است, مواد شیمیایی مبتنی بر گیاه که اثرات استروژن را در بدن فراوری می نماید. ایزوفلاون ها در درمان بسیاری از مسائل مرتبط با یائسگی, مانند گرگرفتگی, سلامت قلبی و پوکی استخوان, مفید است با این حال, همانطور که در این مطلب می خوانید محققان از اثرات جانبی استروژن مطلع شده اند, نگرانی هایی نیز در خصوص امنیت ایزوفلاون ها وجود دارد ؛ علاوه بر این, شواهد نشان می دهد که شبدر قرمز به کاهش علایم یائسگی, مانند گرگرفتگی, یاری می نماید.

معرفی گیاه شبدر قرمز:شبدر قرمز، گیاهی چند ساله است که عموماً در چمن زارها و در سراسر اروپا و آسیا رشد می نماید و برای رشد در آمریکای شمالی، بومی شده است. گل های قرمز موجود در انتهای ساقه ها معمولاً برای استفاده درمانی خشک می شوند.

مصارف دارویی و نشانه ها شبدر قرمز:شبدر قرمز منبع بسیاری از مواد مغذی مانند کلسیم, کروم, منیزیم, نیاسین, فسفر, پتاسیم, تیامین و ویتامین c است.

شبدر قرمز منبع غنی از ایزوفلاون هاست (ماده شیمیایی است که مانند استروژن عمل می نماید و در بسیاری از گیاهان یافت می شوند).

در ادامه به خواص جالب شبدر قرمز می پردازیم.

سلامت قلبی عروقیمحققان معتقدند که شبدر قرمز می تواند به حفاظت از بیماری های قلبی یاری کند, اما در مطالعات انسانی شواهد قوی پیدا نکرده اند. ایزوفلاونهای شبدر قرمز باعث افزایش hdl ( کلسترول خوب ) در زنان قبل و بعد از یائسگی می گردد.

مطالعه حاضر نشان می دهد که زنان یائسه ای که از مکمل های شبدر قرمز استفاده می نمایند, دارای عروق قوی تری هستند که می تواند به پیش گیری از بیماری قلبی یاری کند.

شبدر قرمز ممکن است دارای خواصی باشد که از تشکیل لخته های خون جلوگیری می نماید و به نظر می رسد که جریان خون را بهبود می بخشد.1

کاهش علائم یائسگیمحققان فکر می نمایند که ایزوفلاون ها، مانند آن هایی که در شبدر قرمز یافت می شوند، می توانند به کاهش علایم یائسگی، مانند گرگرفتگی و تعریق شبانه، به علت اثرات استروژن و مانند آن ها یاری کند.

پوکی استخوانبا کاهش استروژن در دوران یائسگی، خطر ابتلا به پوکی استخوان در زنان افزایش می یابد. مطالعات اخیر نشان می دهد که یک عصاره شبدر قرمز می تواند باعث کند شدن فرایند پوکی استخوان و حتی افزایش تراکم معدنی استخوان در زنان قبل و بعد از زایمان گردد.

سرطانبراساس کاربرد سنتی آن برای سرطان، محققان آغاز به مطالعه نقش ایزوفلاون های شبدر قرمز در پیش گیری و درمان سرطان کرده اند.

شواهد اولیه حاکی از آن است که این ایزوفلاون ها ممکن است رشد سلول های سرطانی را متوقف کند. محققان معتقدند که شبدر قرمز ممکن است به جلوگیری از بعضی اشکال سرطان یاری کند، مانند سرطان پروستات و آندومتر.

با این حال، به علت اثرات استروژنی اش، ممکن است به رشد بعضی سرطان ها نیز یاری کند. تا زمانی که تحقیقات بیشتری صورت نگیرد، پزشکان نمی توانند آن را برای جلوگیری از سرطان توصیه نمایند.

زنانی که سابقه سرطان پستان دارند، نباید شبدر قرمز مصرف نمایند.2

کاهش فشار خوناز خواص منحصر به فرد شبدر قرمز می توان به کاهش التهاب سراسر بدن ،علی الخصوص سیستم قلبی اشاره نمود. مطالعات از ارتباط بین مصرف دمنوش شبدر با کاهش چشمگیر فشار رگ ها و عروقی خونی و در نتیجه کاهش فشار خون حکایت دارد. این امر به پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی یاری می نماید.

تقویت سیستم ایمنیاگر از بخش های سبز شبدر قرمز استفاده می کنید، با مصرف چای آن مقدار زیادی ویتامین C دریافت خواهید کرد. ویتامین C تقویت نماینده سیستم ایمنی است و می تواند فراوری گلبول های قرمز را تحریک کند.

پیشگیری از بیماری هااگر از برگ های شبدر دمنوش درست می کنید، با نوشیدن آن مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان دریافت می کنید که می توانند رادیکال های آزاد را خنثی می نمایند رادیکال های آزاد عامل تخریب و جهش سلولی اند. شبدر قرمز بطور کلی از بیماری های ویروسی و باکتریایی پیشگیری می نماید.

کاهش کلسترولاگر برای حفظ سطح کلسترول مشکل دارید، احتمال بروز حمله قلبی و سکته مغزی بخاطر تصلب شرائن در شما بیشتر است. بنابرین هرآنچه که سطح کلسترول را پایین می آورد، ارزشمند است و با افزودن شبدر قرمز به برنامه غذایی،می توانید به کاهش کلسترول بد(LDL) یاری کنید.

جریان خونکومارین موجود در شبدر قرمز به حفظ جریان خون بطور طبیعی و پیشگیری از فشار خون بالا و فشار سیستم قلبی عروقی یاری می نماید. .

سم زدایی بدناگر می خواهید راهی سریع برای سم زدایی و پاکسازی سم اضافی بدن و نمک پیدا کنید، هیچ چیز بهتر از یک دیورتیک نیست. شبدر قرمز با افزایش ادرار ارتباط مستقیم دارد و به تخلیه آب اضافی، مواد سمی و حتی چربی از بدن یاری می نماید.3

کاربردهای دیگر شبدر قرمزبه طور سنتی، پمادهای شبدر قرمز برای درمان پسوریازیس، اگزما و دیگر جوش ها استفاده می شوند.

شبدر قرمز نیز به عنوان درمان سرفه برای بچه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

اخیراً مطالعات نشان داده اند زنانی که از شبدر قرمز استفاده می نمایند، ممکن است مزایای روانشناسی را تجربه نمایند.

مقدار مصرف و مدیریت شبدر قرمزشبدر قرمز در انواع تدارکات، از جمله چای ها، طعم ها، قرص ها، کپسول ها، عصاره ها با مقدار خاصی از ایزوفلاون ها موجود است.

بعلاوه آنطور که در بخش سلامت نمناک گفته شده است می تواند به عنوان پماد برای کاربرد موضعی (پوست) آماده گردد. به علت فقدان مطالعات بلند مدت، خود درمانی باید بیش از 3 تا 6 ماه بدون نظارت بر یک متخصص مراقبت های بهداشتی باشد.1

عوارض جانبی بالقوه در شبدر قرمزاثرات جانبی شبدر قرمز بسیار کم و ضعیف است؛ زودرنجی، تغییرات در قاعدگی زنان و افزایش وزن از آن جمله است.

مصرف عصاره شبدر قرمز با داروهای رقیق نماینده خون مثل وارفارین و درمان های هورمونی تداخل می نماید، اما این مسئله هنوز از طریق نتایج تجربی ثابت نشده است.

گرچه مدرکی برای نگرانی وجود ندارد، اما سفارش شده که عصاره شبدر قرمز در زنانی که سابقه سرطان سینه دارند، به کار نرود.

زنان باردار و شیرده نباید از شبدر قرمز استفاده نمایند. 4

پی نوشت:

1.www.namnak.com

2.www.parsine.com

3.www.rastineh.com

4.www.article.tebyan.net

منبع: راسخون
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1872

به "آشنایی با شبدر قرمز و فواید آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شبدر قرمز و فواید آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید