37 درصد مدارس کشور توسط خیّرین مدرسه ساز احداث شده است

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور با بیان اینکه بیش از 37درصد از مدارس کشور به همت خیرین مدرسه ساز احداث شده است گفت: در آینده نزدیک پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز مدارس احداث شده توسط خیرین مدرسه ساز در کانادا و آلمان به اهتزار درمی آید.

37 درصد مدارس کشور توسط خیّرین مدرسه ساز احداث شده است

محمدرضا حافظی در حاشیه مراسم کلنگ زنی 3 پروژه خیرساز در شهرستان اسلامشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در اسلامشهر گفت: بیش از 37درصد از مدارس و فضاهای آموزشی موجود در کشور به همّت خیّرین مدرسه ساز در اقصی نقاط کشور احداث و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.

وی اعلام نمود: 21 سال پیش در حالی حرکت مدرسه سازی در کشور آغاز شد که مدارس 4 شیفته در کشور وجود داشت و فرزندان این مرز و بوم بستر مناسبی برای آموزش و کسب تحصیل علم و دانش نداشتند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور اضافه کرد: در نخستین سال فعالیت خیّرین مدرسه ساز قریب به 16 میلیارد و 800 میلیون تومان توسط خیّرین به امر مدرسه سازی اهدا شد؛ این درحالی است که اکنون این میزان مشارکت به بالغ بر 700 میلیارد تومان رسیده است.

حافظی با بیان اینکه ملت ما ملتی فرهنگ دوست است و بیش از دولت در امر مدرسه سازی مشارکت دارد شرح داد: این مشارکت ها علاوه بر داخل کشور، با همّت خیّرین مدرسه ساز برای ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز مدرسه احداث شده است؛ چرا که ما بر این باوریم حق فرزندان هموطن است که از مدارس ایرانی استفاده کنند.

وی بیان کرد: 10 درصد از جمعیت ایرانیان در کشورهای مختلف دنیا اقامت دارند که فرزندان آن ها در مدارس غیرایرانی تحصیل می کنند، که گاهاً آموزش های منفی بر علیه کشور به آن ها ارائه می شود، به گونه ای که این افراد به مرور، زبان مادری و ملیت خود را به فراموشی می سپارند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور گفت: در حال حاضر بالغ بر650 هزار خیر در داخل کشور و بیش از 1000خیّر مدرسه ساز در خارج از کشور با مجمع خیّرین مدرسه ساز همکاری دارند، و در امر خیّر مدرسه سازی مشارکت و فعالیت می کنند.

حافظی در ادامه با بیان اینکه مجمع خیّرین مدرسه ساز یک تشکل غیردولتی و مردمی است گفت: خیّرین در داخل و خارج کشور مدرسه می سازند تا بچه های ایرانی با تحصیل در این مدارس، ملیت خود را حفظ و با فرهنگ و آمیزه های دینی و ایرانی بیشتر آشنا شوند.

وی تأکید کرد: دین مبین اسلام بزرگ ترین فضلیت را کسب علم و دانش دانسته و حتی فضلیت فراگیری دانش را بالاتر از اقامه نماز و زیارت خانه خدا برشمرده است، خیّرین باید به خود ببالند که در این عرصه فعالیت می کنند؛ چرا که امروز نتیجه و تحول این امر و حرکت عظیم در دنیا قابل مشاهده است.

رئیس مجمع خیّرین مدرسه ساز کشور شرح داد: در جلسه ای که سال گذشته در سازمان دنیای یونسکو با دستور جلسه آموزش و پرورش برگزار گشت، این توفیق نصیب بنده شده که به کنندگی از جمهوری اسلامی ایران و جامعه خیّرین مدرسه ساز از طرح خیّرین مهرورزان کوچک دانش آموزان اسلامشهری که با پول تو جیبی ها و قلک های کوچک خود یک مدرسه را احداث کرده بودند، به ثبت برسانم.

حافظی در انتها با بیان اینکه در آینده نزدیک پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز مدارس احداث شده توسط خیّرین مدرسه ساز در کانادا و آلمان به اهتزار درمی آید گفت: معامله با خدا همیشه بُرد دارد و تماماً سود است، خداوند برکاتش را در جان، مال و زندگی خیّر به وجود می آورد و بدانید که تنها ثروت، دلیل مشارکت در امر خیر نیست، بلکه هر فرد باید لیاقت داشته باشد تا در این امر خداپسندانه شرکت کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 431

به "37 درصد مدارس کشور توسط خیّرین مدرسه ساز احداث شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "37 درصد مدارس کشور توسط خیّرین مدرسه ساز احداث شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید