10 نکته برای اینکه رییس خوبی باشید
به گزارش مجله سرگرمی، کمترین اشتباه و کار گروهی باعث می گردد که در کارهای مختلف به موفقیت برسید.

برای اینکه یک شرکت به پیروزیت برسد، تمام افراد آن باید به خوبی کار نمایند. پیروزیت یک مجموعه وابسته به یک نفر نیست و افراد با کار گروهی می توانند موجب پیشرفت آن شوند. به وجود آوردن یک گروه کار آسانی است، اما هماهنگ کردن افراد با یکدیگر بسیار مشکل است. افراد باید برای رسیدن به یک هدف مشترک کوشش می نمایند و این کار اصلا آسان نیست. یک رییس می تواند کاری کند که تمام افراد به خوبی با هم کار نمایند. او می تواند روی کارمندانش تاثیر بگذارد تا آن ها کار خودشان را با هیجان بیشتری انجام دهند. اگر همه در یک جهت حرکت نمایند، پیروزیت خود به خود به وجود می آید. همه دوست دارند که کار خودشان را به برترین شکل انجام دهند. یک مدیر باید رفتار صادقانه ای را با کارمندانش داشته باشد و به آن ها احترام بگذارد تا کارمندان هم کارشان را به برترین شکل انجام دهند. برای اینکه یک مدیر پیروز باشید، باید 10 خصوصیت زیر را داشته باشید.
1 - یک الگو باشید
هیچ وقت از تیمی که کنترل آن را به دست دارید، کاری را نخواهید که خودتان آن را انجام نمی دهید. اگر شما برای به خاتمه رساندن یک پروژه تا دیر وقت در سر کار نمی مانید، نمی توانید از کارمندان خودتان انتظار داشته باشید که بعد از زمان کار در شرکت حضور داشته باشند.
2 - ابزار مناسب را برای کارمندان خود تهیه کنید
آیا می دانید افراد شما برای پیروزیت به چه ابزاری احتیاج دارند؟ باید از کارمندان خود سوال بپرسید و به جواب های آن ها گوش کنید. شاید آن ها به یک نرم افزار یا یکسری دوره های آموزشی احتیاج داشته باشند. شما باید در همه حالت از کارمندان خود پشتیبانی کنید.
3 - ریزبینانه مدیریت نکنید
اگر شما از افراد درست در مکان صحیح استفاده نموده اید، باید بگذارید که آن ها کارهایشان به روش مخصوص خودشان انجام دهند. سر زدن به آن ها باعث از بین رفتن زمان شما می گردد. اگر فکر می کنید آن ها کار خودشان را به خوبی انجام نمی دهند، باید روی انتخاب افراد دقت بیشتری به خرج دهید.
4 - واقعی باشید
یک مدیر هم مانند سایر افراد احساس دارد. اگر بتوانید احساس خود را با کارمندانتان درمیان بگذارید، به آن ها این اجازه را داده اید که مسائل کار را خودشان رفع نمایند. حتی اگر از یک پروژه راضی هستید باید احساس رضایت خود را اعلام کنید. احترام دو جانبه پیروزیت های زیادی به همراه می آورد.
5 - تمرکز روی ماموریت
هیچ وقت سعی نکنید که هدف کار خود را از دست بدهید. افراد تیم شما همواره قصد دارند خودشان را در پروژه های سودآور شریک نمایند. اما شما به عنوان یک مدیر باید آن ها را به شکلی مورد استفاده قرار دهید که بتوانند اهداف شرکت را به نتیجه برسانند.
6 - شاد باشید
در محیط کار یک مدیر شاد و سر حال باشید. باید سعی کنید از استرس کارمندان خود کم کنید و به آن ها انرژی بدهید. خندیدن باعث به وجود آمدن رابطه های محبت آمیز میان افراد می گردد. در یک محیط شاد همه سعی می نمایند با یکدیگر کار نمایند و تجربه های مثبتی از این همکاری به دست می آورند.
7 - همواره در دسترس باشید
شاید درگیر پروژه خاصی نباشید، اما باید برای پاسخ دادن به سوالات مختلف در دسترس افراد دیگر باشید. حتی شاید بخواهید خودتان سوالی را از سایر کامندان بپرسید و از شرایط موجود در شرکت باخبر شوید. یک رییس خوب نباید خود را از کارمندانش پنهان کند.
8 - به اشتباهات خود اعتراف کنید
هیچ کس کامل نیست. یک مدیر هم می تواند در کارش اشتباهاتی مرتکب گردد. شما باید یک الگوی مناسب برای کارمندان خود باشید. باید به کارهایی که در آن اشتباه نموده اید اعتراف کنید. با این کار می توانید در بین کارمندان خود اعتماد به وجود بیاورید. در این حالت مسائل با سرعت بیشتری رفع می شوند.
9 - به چالش کشیدن
یک تیم سالم و پیروز همواره سعی می نماید از موقعیت ها استفاده کند تا بتواند مسائل به وجود آمده را حل نماید. در این حالت تیم هیچ وقت از منطقه آسایش خودش خارج نمی گردد.
10 - به تیم خود یاری کنید تا بزرگ تر گردد
هرکدام از اعضای تیم شما قدرت و استعداد خاصی دارند. کار شما هم این است که از آن ها یک مدیر پیروز به وجود بیاورید. باید سعی کنید که باعث پیشرفت کارمندان خود بشوید. سعی کنید کارهایی انجام دهید که کنجکاوی آن ها برانگیخته گردد و سعی نمایند کارهای مختلفی انجام دهند تا پیشرفت نمایند.
منبع: Inc
منبع: دیجیکالا مگ