ییلاق للندیز، عروس ماسوله

به گزارش مجله سرگرمی، منطقه ییلاقی #للندیز به عروس #ماسوله معروف است و یکی از ییلاقات بی نظیر ایران است. این ییلاق در کوهپایه قله #آسمانکوه واقع شده است.

ییلاق للندیز، عروس ماسوله

ییلاق للندیز که در فاصله حدودا ده کیلومتری روستای ماسوله واقع شده است، دشتی سبز با چشم اندازی زیباست که در گوشه ای از این دشت، چشمه ای از آب زلال کوهستان جاری است. این ییلاق دارای چند کلبه که در زمستان تقریبا خالی از سکنه می گردد؛ در این منطقه که جهت صعود به قله کله قندی نیز هست چمنزار، علفزار و جنگل دیده می گردد. در طول جهت جنگلی زیبا، صدای آواز پرندگان و رنگ های شفاف منظره ها توجه گردشگران رو به خود جلب می نماید.

زمانی در این ییلاق بازار هفتگی برگزار می شد و همه روستاییان از روستاهای اطراف برای فروش محصولات می آمدند. این منطقه به علت جنگل های طبیعی و چشمه للندیز و جهت فوق العاده زیبای آن و همینطور قرار گرفتن در جهت صعود به قله کله قندی و آسمان کوه از ییلاقات پر هوادار کوهنوردان و گروه های کوهنوردی و طبیعت گردی است. وجود درخت کونوس (ازگیل) در این ییلاق و همینطور سیر کوهی و سبزی کوهی باعث شده تا محلی های ماسوله نیز برای سرگرمی گاهی سری به این ییلاق بزنند.

زمان مناسب سفر به للندیز

اگر مایل باشید که به للندیز زیبا سفر کنید، بهتر است در فصل تابستان بروید تا شب را یا در چادر سپری کنید و یا در کلبه های چوبی که در آن جا قرار دارند شب زیبایی برای خود رقم بزنید. البته کوهنوردان و طبیعتگردان حرفه ای همیشه می توانند به این ییلاق سفر نمایند و از پس سختی های زمستانی و سایر مسائل احتمالی بر آیند.

در خود ییلاق للندیز یک چشمه آب بسیار خنک و زیبا وجود دارد که جلوه زیبا و بکری به این منطقه داده است.

نحوه دسترسی به ییلاق للندیز

سفر به این ییلاق از ماسوله آغاز می گردد. وجود جنگل های زیبا در این جهت به همراه رودخانه زیبا از ویژگی های زیبا در این جهت به شمار می رود. جهت این ییلاق پیاده روی است و با سرعت میانه حدود 2 ساعت زمان احتیاج دارد. شیب جهت در بیشتر نقاط زیاد بوده و آمادگی جسمانی میانهی برای طی جهت احتیاج دارد.

بعلاوه توجه داشته باشید در هوای مه آلود و بارانی و یا برفی احتمال گم کردن جهت وجود دارد. از این ییلاق زیبا می توانید تقریبا همه قله های ماسوله را مشاهده کنید، قله های کله قندی که نزدیک ترین قله این منطقه به للندیز است و یا قله آسمانکوه، دخون، خربو، گدوک، گرداب و نمای زیبای تریشوم.

ییلاق للندیز از تعدادی کلبه روستایی و عشایری تشکیل شده که به کار چوپانی و گله داری مشغول هستند. جز یک قهوه خانه کوچک و یک چشمه آب امکانات دیگری در ییلاق وجود ندارد.

از دیگر مزیت های این ییلاق نسبت به سایر ییلاق های ماسوله از جمله کوه روبار و خلیل دشت وجود قهوه خانه کاشی بریا است که آقا مجید مردی تالش زبان همیشه پذیرای مهمان های این دشت بکر گیلان است.

قله شاه معلم که با نام ماسوله داغ نیز شناخته می گردد، یکی از جاذبه های گردشگری طبیعی استان گیلان و دیدنی های فومن به شمار می رود. ارتفاع این قله 3050 متر برآورد شده است. این پدیده طبیعی که در شمال غربی ماسوله واقع شده است، در میان کوهنوردان به علت سختی جهت و زیبایی وصف ناشدنی منظره ها آن، از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است.

لطفا اگر به این منطقه سفر کردید، مواظب محیط زیست باشید و زباله هایتان را تا به ماسوله برگردانید تا این ییلاق زیبا همیشه پاک و تمیز و زیبا بماند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1972

به "ییلاق للندیز، عروس ماسوله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ییلاق للندیز، عروس ماسوله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید