گشت و گذار شبانه در رم

به گزارش مجله سرگرمی، رم، پایتخت کشور ایتالیا، میزبان زیباترین بناهای تاریخی دنیا است. این شهر دیدنی یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری و چهارمین مرکز مهم مد در دنیا است. با خبرنگاران همراه باشید تا گشتی در شب های زیبا و پرجنب و جوش رم بزنیم.

گشت و گذار شبانه در رم

شهر رم مانند بسیاری از شهرهای بزرگ و توریستی جهان، تورهای منحصربه فردی برای گشت و گذار شبانه دارد. خلوتی جاذبه های گردشگری یکی از مهم ترین دلایلی است که این تورهای شبانه، در سراسر جهان هوادار دارند. علاوه بر این، بسیاری از افراد ترجیح می دهند زیبایی شهرهای جهان را در شب نظاره نمایند و از تماشای افق شهری با نورهای رنگارنگ لذت ببرند.

در ادامه با نمونه هایی از تفریحات و تورهای گردش رم که شب ها بهترین فرصت استفاده از آنها است، آشنا می شویم.

تور پیاده روی شبانه در رم

تورهای پیاده روی شبانه یکی از انواع محبوب ترین تورهای ارائه شده در رم هستند. این تورهای 3 تا 4 ساعته و گروهی، معمولا شامل بازدید از چند جاذبه گردشگری مهم و همچنین خوردن یک شام لذیذ در یک رستوران ایتالیایی هستند. در تمام مدت تور یک راهنمای مجرب شما را همراهی می نماید. در این تورها معمولا بازدید از این جاذبه های گردشگری گنجانده می شود:

کولوسئوم، تماشاخانه رومی

کولوسئوم (Colosseum) بزرگترین تماشاخانه در امپراتوری روم بوده و ظرفیتی معادل 50 هزار تا 80 هزار نفر و 80 درب ورودی داشته است. ساخت کولوسئوم توسط وسپاسیان بین سال های 69 تا 70 میلادی اجرا شده است. امروزه کولوسئوم و تماشاخانه های رومی را بیشتر با نبردهای خونین گلادیاتورها می شناسند. در این تماشاخانه ها، گلادیاتورها با هم یا با حیوانات وحشی مبارزه می کردند. بدون شک یکی از زیباترین مناظر در شب های رم، بنای باشکوه کولوسئوم است.

پانتئون، معبد خدایان

این بنای تاریخی دیدنی، در گذشته یک معبد رومی بوده و اکنون یک کلیسا است. قدمت بنای فعلی به سال 126 میلادی برمی شود. این بنا یکی از آثار به جا مانده از روم باستان است که به خوبی حفظ و نگهداری شده چرا که در تمام طول تاریخش همیشه مورد استفاده قرار داشته است. اکنون این بنا به عنوان یک کلیسای کاتولیک مورد بهره برداری قرار می گیرد. دو تن از پادشاهان ایتالیا در آن دفن شده اند. مراسم مذهبی و گاهی مراسم ازدواج نیز در آن برگزار می شود.

میدان ناوونا (Piazza Navona)

قدمت این میدان تاریخی به قرن اول میلادی بر می شود. این محوطه عمومی در قرن پانزدهم میلادی به بازار اصلی شهر تبدیل شد و اکنون نمونه بی نظیری از معماری و هنر باروک است.

فروم رومی (Roman Forum)

این محوطه تاریخی که با بناهای تاریخی مهم و متعددی احاطه شده است، در مرکز شهر رم قرار گرفته است و یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا است. فروم در واقع نوعی فضای باز شهری در معماری روم باستان است. این فضاها کاربردهای گوناگونی داشته اند؛ رای گیری ها، سخنرانی های عمومی، جشن های پیروزی و نبردهای گلادیاتورها در این اماکن برگزار می شدند و به نوعی محل تجمع عمومی شهر بودند. ویرانه های پرستشگاه های باستانی هم در این محل باقی مانده اند. این مجموعه دارای مجلس قانون گذاری، سالن سخنرانی و سالن اجتماعات بوده و هنوز هم آثار باقیمانده از این مراکز و ادارات در قسمت های شمالی، شرقی و جنوبی فروم دیده می شود. در آن دوران، بخش جنوبی فروم رومی به عنوان مرکز بازرگانی مورد استفاده قرار می گرفته و بیشتر داد و ستدها در این محل انجام می شده است. بسیاری از بخش های این مجموعه وسیع در زمان جولیو سزار امپراطور بزرگ روم ساخته شده و در زمان امپراطور آگوستو به خاتمه رسیده است.

گردش شبانه در رم با سگ وی

یکی از انواع تورهایی که معمولا گردشگران از آن استقبال می نمایند گردش در شهر با سگ وی پی تی (Segway PT) یا دوچرخه الکتریکی (رانک) است. در این تورها، راهنمایان مجرب و انگلیسی زبان شما را همراهی می نمایند و ضمن بازدید از زیباترین جاذبه های گردشگری رم، از تاریخ و فرهنگ این کشور نیز آگاه می شوید.

خرید کنید

رم پایتخت مد است. دفتر مرکزی بسیاری از برندهای معروف در این شهر قرار گرفته است و فروشگاه های مارک های ایتالیایی همچون بولگاری، ورساچی و گوچی در اطراف میدان های شهر، قرار دارند. گرچه شاید خرید از این فروشگاه ها کار هر کسی نباشد اما دیدنشان خالی از لطف نیست. چرم های ایتالیایی از مرغوب ترین چرم های جهان هستند و خرید کیف و کفش از رم بسیار وسوسه نماینده است. اما درمجموع، رم شهر گرانی برای خرید کردن است.

آدینه شب ها در موزه واتیکان و کلیسای سیستین

شگفتی جاذبه های گردشگری رم را با تورهای آدینه شب های واتیکان تجربه کنید. بدون ازدحام جمعیت و انتظار در صف های طولانی، در گالری های موزه قدم بزنید و با دقت و حوصله، شاهکارهای هنرمندانی چون میکل آنژ، رافائل و... را تماشا کنید. این تورها بهترین موقعیت برای بازدید از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری شهر در آرامش و به دور از شلوغی و ازدحام گردشگران هستند.

کلیسای سیستین یک کلیسای بزرگ و معروف در شهر واتیکان است و در کاخ رسالت قرار گرفته که اقامتگاه رسمی پاپ محسوب می شود. سقف اعجاب انگیز کلیسا، پوشیده از نقاشی های مذهبی (از جمله نقاشی معروف آفرینش آدم، اثر میکل آنژ) است.

رم را در دوران رنسانس، قرون وسطی و باروک تماشا کنید

گشت وگذار شبانه در رم این فرصت را برای شما فراهم می نماید تا از زیباترین آثار به جا مانده از دوران مختلف تاریخ رم بازدید کنید در حالی که به زیباترین شکل ممکن نورپردازی شده اند. در میدان های تاریخی شهر قدم بزنید و در کافه ها و رستوران ها، فضای دوست داشتنی و پرجنب وجوش شب های رم را تجربه کنید.

بدون جلاتو، هرگز!

در جریان این گشت و گذارهای شبانه می توانید طعم فراموش نشدنی جلاتو را بچشید. جلاتو (Gelato) نوعی بستنی ایتالیایی است که از شیر و خامه و شکر و با طعم های مختلف تهیه می شود. رم را بدون خوردن جلاتو، ترک نکنید.

پیتزا درست کنید

نام ایتالیا با پیتزا گره خورده است. یکی از تورهای جالبی که در رم به گردشگران ارائه می شود، کارگاه های آموزش پخت پیتزا است؛ پیشنهادی که نمی توانید رد کنید. در این کارگاه ها در محیطی محبت آمیز یک سرآشپز حرفه ای به شما فوت وفن پخت یک پیتزای اصیل ایتالیایی را آموزش می دهد. یاد می گیرید که چطور خمیر پیتزا را آماده کنید و از مواد دلخواه به عنوان تاپینگ بهره ببرید. مواد اولیه تازه و محلی در اختیار شما قرار می گیرد. وسایل مورد احتیاج نیز در دسترس شما خواهد بود. فقط باید آستین هایتان را بالا بزنید و با یاری یک سرآشپز، خودتان یک پیتزای اصیل ایتالیایی برای شام آماده کنید. بعد از خوردن پیتزای داغ دستپخت خودتان، با جلاتوی خانگی و نوشیدنی های لذیذ از شما پذیرایی می شود.

منبع: کجارو / viator.com / viator.com
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 662

به "گشت و گذار شبانه در رم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذار شبانه در رم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید