گردن درد ،ماتم دریافت ندارد، راه دارد

به گزارش مجله سرگرمی، طبق آمار، حدود 10 درصد از جمعیت بزرگسال دچار درد گردن هستند و بیش از 65 درصد مردم گردن درد را یک بار در طول زندگی خود تجربه نموده اند. در این مطلب به شما چند راه آسان و طبیعی برای رهایی از گردن درد معرفی می کنیم.

گردن درد ،ماتم دریافت ندارد، راه دارد

درد حاد: یک کیسه یخ را بهره ببرید

یخ خرد شده را در حدود 15 دقیقه در قسمت هایی که بیشتر آسیب دیده اند قرار دهید. کیسه های سرد برای درد حاد که شامل تورم هستند بیشتر موثر هستند، زیرا باعث کاهش جریان خون توسط محدود کردن رگ های خونی می گردد. هرگز یخ را مستقیما قرار ندهید، همواره آن را در کیسه ای قرار دهید تا مانع از تحریک پوست گردد.

برای درد مزمن: از حرارت مرطوب بهره ببرید

کیسه های کوچک که با برنج یا گندم پر شده را در مایکروویو حدود 2 دقیقه قرار دهید و آن را روی قسمت آسیب دیده قرار دهید. آن را برای مدت 15 دقیقه نگه دارید. برای دریافت بهترین نتیجه، صبح بعد از بیدار شدن و قبل از ورزش بهره ببرید. حمام گرم نیز می تواند یاری کند. برای نتیجه بهتر، می توانید نمک اپسوم را به آب اضافه کنید. منیزیم در نمک اپسوم آرامش بخش است.

زردچوبه

شما می توانید از مزایای زردچوبه با قرار دادن زدچوبه به عنوان چاشنی غذا های خود یا نوشیدن چای زردچوبه با عسل بهره ببرید. زردچوبه حاوی یک آنتی اکسیدان قوی به نام کورکومین است. همچنین بدن را در مبارزه با التهاب یاری می نماید.

مواد غذایی غنی از ویتامین B12

خوردن غذای غنی از ویتامین B12 باعث کاهش درد می گردد، ضخیم شدن لایه محافظی که عصب را پوشش می دهد به طوری که آن ها به درد واکنش نشان نمی دهند.

تمرین چرخش گردن

این تمرین 3 مرحله ای نه تنها باعث کاهش درد گردن می گردد بلکه باعث تقویت عضلات گردن نیز خواهد شد:

  • چرخش گردن در یک حرکت دایره ای: این را 3 بار انجام دهید.
  • سر خود را به طرف چپ حرکت دهید. سپس سر خود را به سمت راست حرکت دهید. این را 3 بار انجام دهید.
  • گردن خود را به عقب و جلو حرکت دهید. این را 3 بار انجام دهید.

ماساژ

با یک درمانگر ماساژ مشورت کنید ماساژ می تواند عواقب ناشی از اسپاسم عضلات را انجام دهد، در نتیجه باعث کاهش التهاب و درد می گردد.

تغییر سبک زندگی

اغلب درد گردن به علت شیوه نامناسب ایجاد می گردد. ایجاد تغییرات جزئی در شیوه زندگی ما می تواند به درمان درد و جلوگیری از آن یاری کند.

استراحت:

بیشتر درد گردن به دلیل استرس ناشی از اقدامات تکراری رخ می دهد، زمان زیادی را صرف رایانه می کنید و در موقعیت نامناسب خواب می گیرد. توصیه می گردد که برای چند روز استراحت کنید بیشتر درد گردن در چند روز بهبود می یابد، اما اگر این کار را نکنید، به دنبال مشاوره حرفه ای باشید.

موقعیت خواب خود را عوض کنید:

خوابیدن به پشت بهترین موقعیت است. از خوابیدن روی شکم خود اجتناب کنید. از بیشتر از یک بالش استفاده نکنید و از بالش ضخیم استفاده نکنید. استفاده از بالش ارتوپدی خاص ترجیح داده می گردد.منبع: برترین ها
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1194

به "گردن درد ،ماتم دریافت ندارد، راه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردن درد ،ماتم دریافت ندارد، راه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید