برطرف سنگینی بعد از پرخوری

به گزارش مجله سرگرمی، اگر بعد از مصرف غذای چرب یا پرخوری احساس سنگینی دارید، برای هضم سریع غذا و پیشگیری از عوارض پرخوری از این روش های طبیعی و سالم بهره ببرید.

برطرف سنگینی بعد از پرخوری

به گزارش مجله سرگرمی به نقل از adui kd,c ،همه ما گاهی وسوسه می شویم و رژیم غذایی سالم را کنار گذاشته و پرخوری می کنیم و بعد از پرخوری خیلی سریع دچار پشیمانی و اضطراب میشویم اما بهتر است استرس نداشته باشید و بر روی راه های موثر سم زدایی بدن تمرکز کنید تا با هضم بهتر آنچه خورده اید عوارض پرخوری را برطرف کنید، در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک راههای طبیعی مفیدی با هدف برطرف این مشکل به شما معرفی خواهد شد.

خود را هیدراته نگه دارید:

نوشیدن آب فراوان به هضم غذا، دفع مواد زائد و افزایش متابولیسم بدن یاری می نماید. شما می توانید بعد از مصرف یک وعده غذایی سنگین با نوشیدن چای زنجبیل هضم غذا را بهبود بخشید.

پیاده روی کنید:

داشتن تحرک نه تنها هضم غذا را بهبود می بخشد بلکه می تواند چربی ذخیره شده در بدن را بسوزاند. پیاده روی به کاهش غلظت تری گلیسیرید غذا که نوعی چربی ذخیره شده در بدن برای سوزاندن انرژی است یاری می نماید.

یوگا انجام دهید:

مطالعات نشان می دهد که انجام یوگا، واکنش سروتونین و اکسی کانتین را افزایش می دهد و باعث می گردد احساس طراوت بیشتری داشته باشید، علاوه بر این یوگا به کاهش فشار خون و ضربان قلب یاری می نماید.

غذاهای سرد نخورید:

مصرف مواد غذایی سرد و خوردنی هایی با مزاج سرد در این شرایط اوضاع را بدتر می نمایند چرا که منجربه مشکلاتی همچون نفخ و سوء هاضمه خواهند شد.

ورزش کنید:

ورزش کردن کالری زیادی را می سوزاند و میزان متابولیک بدن را حدود 12 تا 24 ساعت پس از ورزش در حالت فعال تری نگه می دارد، این کار هم چنین به آزاد سازی سموم و پاک سازی سیستم بدن یاری می نماید و باعث طراوت و شادابی می گردد.

آب گرم و لیمو بنوشید:

نوشیدن یک لیوان آب ولرم با لیمو سیستم ایمنی بدن و دستگاه گوارش را تقویت، سطح pH بدن را تنظیم و به تخلیه سموم بدن یاری می نماید؛ بنابراین توصیه می گردد صبح ها بعد از صبحانه ترکیب آب و آبلیمو بنوشید تا مانع گرسنگی بیش از حد در طول روز گردد.

اسموتی سبز بنوشید:

نوشیدن اسموتی های سبز به میزان زیادی به هضم غذا و دفع سموم بدن پس از مصرف یک غذای سنگین یاری می نماید.

فیبر بیشتری مصرف کنید:

پس از مصرف یک غذای سنگین ممکن است روزه دریافت برای تعادل در کالری مصرفی مناسب باشد اما گاهی نتیجه معکوس می دهد، پس با مصرف غذاهای سالم و غنی از فیبر می توانید به عملکرد کلیه و کبد یاری کنید تا مواد زائد بهتر از بدن خارج گردد.

همانطور که پیش از این در بخش بهداشت و سلامت نمناک خواندید مواد غذایی غنی از فیبر به رشد باکتری های خوب روده یاری می نماید.

بعد از مصرف غذای سنگین نخوابید:

حتما این نکته را بارها و بارها در بخش بهداشت و سلامت نمناک خوانده اید که خواب بعد از پر شدن معده از غذا و خوراکی به هیچ وجه توصیه نمیگردد بخصوص اگر غذایی که مصرف نموده اید چرب و سنگین باشد.

غذاهای خام و تخمیر شده را در رژیم غذایی بگنجانید:

مصرف غذاهای تخمیر شده برای سم زدایی بدن مفید است. غذاهای تخمیر شده فرایند هضم و سم زدایی بدن را بهبود می بخشد زیرا این غذاها به شکل گیری باکتری های خوب و سلامت روده یاری می نماید.

استرس نداشته باشید:

پس از مصرف یک وعده غذای سنگین خیلی استرس نداشته باشید مخصوصاً اگر یک بار رخ داده باشد، چرا که استرس پس از افراط در مصرف یک وعده غذایی سنگین می تواند منجر به پرخوری گردد.

پروبیوتیک مصرف کنید:

پروبیوتیک ها میکروارگانیسم هایی هستند که در ماست و بعضی غذاها یافت می شوند و می توانند به بهبود هضم و جذب غذا یاری نمایند.

وعده غذایی بعدی خود را برنامه ریزی کنید:

همواره برای ادامه روز برنامه ریزی داشته باشید تا در وعده بعدی از پرخوری پرهیز کنید. یک وعده غذایی متعادل شامل پروتئین های بدون چربی، میوه ها و سبزیجات است.

سونا بروید:

اگر بعداز گذشت چند ساعت از مصرف غذای سنگین هنوز به سبکی نرسیده بودید میتوانید تنی به آب بزنید. سونا که معمولاً با دوش آب ولرم همراه است، می تواند به دفع بیشتر سموم بدن، بهبود گردش خون و هم چنین تسکین ماهیچه ها و برطرف استرس یاری کند، نباید فراموش کنید استحمام و سونا باید چندین ساعت بعد از مصرف غذا باشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1354

به "برطرف سنگینی بعد از پرخوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف سنگینی بعد از پرخوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید