گردشگری بین المللی محرک رشد مالی به شمار می رود

به گزارش مجله سرگرمی، میراث آریا/ براساس اخبار بدست رسیده، گردشگری بین المللی محرک رشد مالی به شمار می رود.

گردشگری بین المللی محرک رشد مالی به شمار می رود

رشد توریستی در کشورهای صنعتی در حال توسعه باعث ایجاد مشاغل بسیاری شده است. به علت وابستگی مستقیم بسیاری از صنایع به توریستی مانند مهمانداری، حمل و نقل، تسهیلات رفاهی، آژانس های مسافرتی و غیره ارزیابی تمامی موارد توریستی برای اشتغال بسیار مشکل است.

تاثیر توریستی بر اشتغال در بسیاری از کشورهای کوچک بگونه ای قابل ملاحظه است که سبب وابستگی این کشورها به این صنعت و عایدی حاصل از آن شده است. اقتصاد توریستی شامل قسمتی از آن بخش های فراوریی در اقتصاد است که بیشتر کشورها سیاست های اقتصاد کلان خود را در توسعه توریستی بر این مبنا قرار می دهند. بنابراین به علت تعدد بخش های مرتبط، سیاست های توریستی اغلب به صورت مجزا مورد نظر قرار نگرفته و در سیاست های سایر بخش ها تلفیق شده است، مانند سیاست های تراز پرداختی ها، سیاست های صنعتی، سیاست های پولی و سیاست های ارضی.

این طرز تفکر نقش توریستی را در توسعه مالی کم اعتبار می نماید و سبب هدر رفتن توان رشد مالی می گردد که در نتیجه سیاست های مالی کلان به صورت روزافزونی ضرورت پیدا می نمایند، بخصوص پس از بحران مالی دنیا طی دهه های 1980 و 1990 که ضعف تجارت خارجی و رشد مالی کشورهای صنعتی در حال توسعه را آشکار کرد. بدین لحاظ، از توریستی بین المللی باید به عنوان یک پدیده مالی که می تواند در بهبود اقتصاد دنیای سرعت و تداوم بخشد، بهره برداری کرد.

توریستی و تجارت بین المللی، مبادلات کالا مانند مبادلات توریستی بین الملل بخشی از سیاست های تجارت خارجی است. خدمات مرتبط با توریستی بین المللی اثر یکسان و حتی پیش از صادرات و واردات بر روی پرداخت های بین المللی دارد. برای مثال هنگامی که یک توریست غذایی را از یک رستوران خریداری می نماید، ارزش این خرید با صادرات محصولات غذایی به اضافه ارزش افزوده خدمات ارائه شده و هزینه های استهلاک، تجهیزات و ساختارهای مربوط به آن برابر است. توریستی بین الملل در بیشتر اوقات عامل جریان حرکت در تجارت بین الملل است.

مقایسه روندهای تجارت بین الملل و توریستی بین المللی نشان می دهد که از سال 1950 به بعد رشد سریع بوجود آمده است. سهم عایدی ایجاد شده از طریق توریستی بین المللی 6درصد کل صادرات دنیا را تشکیل می دهد. اگرچه این نسبت می تواند از کشوری به کشور دیگر یا از بخش به بخش دیگر کاملا تفاوت داشته باشد، توزیع صادرات و عایدی توریستی بین المللی با توجه به تمرکز زیاد آن در منطقه ها آمریکایی و اروپای غربی بسیار مشابه فراوری توزیع صادرات و عایدی در سطح دنیا است.

از طرف دیگر در صادرات خدمات، از درصد کمی برخوردار است، بنابراین فعالیت های توریستی می تواند تاثیر زیادی بر اقتصاد کشور داشته باشد و این فعالیت ها بر اشتغال، منابع انسانی، توسعه مالی بخش های صنعتی، کشاورزی و مبادلات بین المللی کالا موثر باشد. هدف عمده سیاست گذاران یافتن راهها و روش هایی برای تقویت آثار مثبت توریستی و انتشار آن در سراسر اقتصاد کل کشور است که این نقش اصلی سازمان هایی است که سیستم های حمایتی را برای توسعه پایدار توریستی فراهم می نمایند.

نویسنده: لیلا فولادی

منبع: همگردی
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 15 مرداد 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2117

به "گردشگری بین المللی محرک رشد مالی به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری بین المللی محرک رشد مالی به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید