یاری به شفافیت و ایجاد اشتغال با هوشمند سازی شهرها

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محمد جواد آذری جهرمی پنجشنبه شب در نمایشگاه شهرهوشمند مشهد اظهارکرد: مشهد به دلیل وجود بارگاه منور رضوی سالانه میزبان گردشگران خارجی بوده و چیزی که آنها در این شهر می بینند را به کل کشور نسبت می دهند و این شهر می تواند ویترین شهرهای هوشمند ایران باشد.

یاری به شفافیت و ایجاد اشتغال با هوشمند سازی شهرها

وی اضافه نمود: به همین دلیل هوشمند سازی مشهد از اهمیت زیادی برخوردار بوده و می تواند به ایجاد اشتغال یاری کند. می دانیم که این شهر استارتاپ های خوبی دارد که ما هم به آنها توجه داریم.

وزیر ارتباطات اعلام کرد: ایجاد شهر هوشمند می تواند به شفافیت در امور یاری کند و ایجاد فضای لازم در این حوزه با یاری شهرداری و شورای شهر از انحصار و رانت در اجرای پروژه های شهری جلوگیری می نماید.

جهرمی گفت: قرار است در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران پارک توسعه اقتصاد دیجیتال در مشهد افتتاح گردد و باید بدانیم هوشمند سازی مدیریت شهری با تصدی گری مجموعه مدیریت شهری به جایی نمی رسد، هر چند برخی حوزه های هشمند سازی حاکمیتی است اما می توان بسیاری از دیگر طرح ها را به بخش خصوصی سپرد.

وی تاکید نمود: اطلاعات متعلق به شهرداری ها نیست و سرمایه ملی کشور محسوب می گردد و این سرمایه باید عادلانه و شفاف در اختیار مردم قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 126

به "یاری به شفافیت و ایجاد اشتغال با هوشمند سازی شهرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری به شفافیت و ایجاد اشتغال با هوشمند سازی شهرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید