برندسازی شهری در حوزه صنایع دستی

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه در سالهای اخیر برندسازی شهری در عرصه صنایع دستی صورت گرفته است، گفت: این اتفاق باعث ایجاد شهرها و روستاهای جهانی و ملی در این حوزه شد که ایران به عنوان کشور اول جهان در این زمینه شناخته شد.

برندسازی شهری در حوزه صنایع دستی

به گزارش خبرنگاران، علی مالمیر در آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی استان همدان، اظهار کرد: نمایشگاه های صنایع دستی نقش مهمی در معرفی هنرمندان، امکان فروش محصولات تولیدی و آشنایی با بازارهای صنایع دستی دارند.

وی با تأکید بر لزوم عنصر خلاقیت در صنایع دستی، ادامه داد: هنرمندان این حوزه می توانند با خلاقیت، در راستای توسعه اقتصاد و اشتغال گام بردارند که این امر مستلزم پاسخگویی به نیازهای روز جامعه است.

مالمیر با شرح اینکه در پانزدهمین نمایشگاه صنایع دستی استان همدان 182 غرفه و 29 استان حضور دارند، عنوان نمود: در استان همدان 40 هزار نفر هنرمند صنایع دستی فعالیت دارند که 7 درصد از جمعیت شاغل استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در خاتمه گفت: شهر جهانی لالجین، شهر ملی مبل منبت ملایر و شهر ملی منبت گلریز تویسرکان از افتخارات استان همدان به شمار می آیند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز گفت: از 29 مهرماه پانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با 182 غرفه در سه سالن ابن سینا، الوند و هگمتانه به متراژ 2500 مترمربع برگزار می گردد.

هاشم مظاهری اضافه کرد: در این نمایشگاه 13 غرفه شامل شهر ها و روستاهای جهانی و ملی استانها همدان، اصفهان، خراسان جنوبی، چهارمحال بختیاری، زنجان، گلستان، یزد، سیستان و بلوچستان و لرستان خواهد بود.

وی اظهار کرد: 82 رشته صنایع دستی فعال کشور در 81 غرفه نیز شامل کلیه استانهای کشور در رشته های مصنوعات چرمی، مصنوعات فلزی، مصنوعات چوبی، رودوزی های سنتی، آبگینه و نقاشی روی شیشه، سفال و سرامیک صنایع دستی دریایی، قلم زنی، نمدمالی، تراش سنگهای قیمتی و 10ها هنر صنایع دستی دیگر خواهد بود.

مظاهری تعداد غرفه های استان همدان را شامل همدان 62 غرفه، ملایر 10 غرفه، تویسرکان شش غرفه، نهاوند سه غرفه، اسدآباد چهار غرفه، بهار و لالجین هفت غرفه، کبودراهنگ سه غرفه، رزن سه غرفه و امین دو غرفه خاطرنشان کرد.

وی در خاتمه گفت: برگزاری نمایشگاه سوغات استان و کشور در 45 غرفه، برگزاری جلسات تخصصی سفال و سرامیک و بسته بندی در محل نمایشگاه و اجرای زنده صنایع دستی در غرفه های شهر جهانی و ملی استان را از دیگر برنامه های این نمایشگاه خاطرنشان کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 506

به "برندسازی شهری در حوزه صنایع دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برندسازی شهری در حوزه صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید