چند راه چاره اساسی برای ترک اعتیاد به غذا

به گزارش مجله سرگرمی، اعتیاد به هر چیز، ماده غذایی یا سبک زندگی می تواند منجر به کاهش انرژی، افزایش استرس و مشکلاتی در خانواده و رابطه با آنهایی شود که دوستشان دارید. برخی از افراد می توانند بدون یاری دیگران بر اعتیاد خود غلبه و آن را ترک کنند. اما برخی دیگر نیاز به راهنمایی و دست یاری اطرافیان دارند تا اشتیاق آنها به ترک کردن فروکش نکند.

چند راه چاره اساسی برای ترک اعتیاد به غذا

در اینجا، می خواهیم نکاتی را با شما در میان گذاریم تا بتوانید از مواد غذایی ناسالم مانند بستنی و شکلات دور بمانید و در عوض انتخاب غذایی سالم داشته باشید.

1- به خودتان بقبولانید که مسئله ای دارید. تا زمانی که به این مرحله نرسیده باشید، اعتیاد به غذا ادامه خواهد داشت و مسائل شخصی زیادی ناشی از خوردن بیش از حد ممکن است برای شما پیش بیاید.

2- در پی سازمان ها و گروه هایی باشید که در کمک به افراد معتاد به غذا تخصص ویژه ای دارند. پزشک خانوادگی شما می تواند به شما در این مورد کمک کرده و منابع مناسب با شرایط و مشکل شما را معرفی کند.

3- به جلساتی که شامل چند نفر یا چندین گروه هستند بپیوندید. این یک گام مهم برای الزام به تعهدی است که در نهایت برای شما ترک اعتیاد به غذا را در پی خواهد داشت. بیشتر گروه ها به دیگران کمک می کنند تا به اعتیادهای خود غلبه کنند و نامشان محفوظ و سری بماند.

4- در تمامی جلسات شرکت کنید. با این کار می توانید بر اهداف خود متمرکز شوید و پیشرفت خود را با چشمتان مشاهده کنید. علاوه بر این، با افراد جدیدی روبرو می شوید که آنها هم مانند شما در پی کمک آمده اند.

5- پیشرفت خود را در یک دفترچه بنویسید و حتماً هر روز گزارش کارهایتان را در آن یادداشت کنید.

چند نکته و هشدار:

  • قبل از اینکه به غذایی که به آن اعتیاد دارید برسید، فکر کنید بعد از خوردن آن چقدر بیمار می شوید تا در نهایت دست از خوردن آن بکشید.
  • وقتی شدیداً حس می کنید که نیاز به غذا خوردن دارید، چیزی را پیدا کنید که سرتان را گرم کند و به آن مشغول شوید تا حواستان پرت شود.
  • هر چه بیشتر از غذایی که به آن اعتیاد دارید دوری کنید، کمتر احساس دلتنگی و وابستگی به آن را خواهید داشت. بالاخره، روزی فرا خواهد رسید که خواهید دید چندین ساعت است که به آن حتی فکر هم نکرده اید.
  • اگر یک روز را بدون خوردن آن غذای ممنوعه سپری کردید، روز دوم هم همین کار را انجام دهید. وقتی روز دوم را هم به همین منوال سپری کردید، از خودتان خواهید پرسید که چرا عقب نشینی کنید وقتی راه به این درازی را رفته اید؟ پس، به قول خود پایبند باشید!
منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2119

به "چند راه چاره اساسی برای ترک اعتیاد به غذا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند راه چاره اساسی برای ترک اعتیاد به غذا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید