پلان ویلای دوبلکس کلاسیک، طرح های جدید خانه ویلایی رومی

به گزارش مجله سرگرمی، ویلای دوبلکس کلاسیک یکی از طرح های مورد علاقه مالکین و کارفرماهای ایرانی برای طراحی نمای داخلی و خارجی خانه است. این موضوع بیشتر ریشه در فرهنگ ما داشته و هیچ وقت کم رنگ نخواهد شد. در این مطلب قصد داریم به طور اختصاصی در خصوص پلان ویلای دوبلکس کلاسیک در نمای داخلی و خارجی بپردازیم که می تواند منبع الهام خوبی برای عزیزانی باشد که قصد اجرای چنین طرح هایی را دارند. بعضی از طرح ها، به جای استفاده از ایده کلاسیک صرف، دو سبک مدرن و کلاسیک را با یکدیگر ترکیب نموده اند تا دیزاینی به غایت زیبا و منحصر به فرد درست نمایند. در ادامه بیشتر راجب به این طرح ها صحبت خواهیم کرد، برای آشنایی بیشتر لطفاً تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

پلان ویلای دوبلکس کلاسیک، طرح های جدید خانه ویلایی رومی

جهت دریافت خدمات طراحی باغ ویلا سنتی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

معمولا خانه های ویلایی مهمانی و دورهمی های بیشتری نسبت به خانه های آپارتمانی را به خود می بیند. افرادی که برای گذراندن تعطیلات در مناطق خوش آب و هوا و خوش منظره دور هم جمع می شوند تا اوقات خوشی را با هم سپری نمایند. از این رو داشتن تعداد خواب زیادی می تواند یکی از عوامل مهم در طراحی پلان ویلای دوبلکس کلاسیک باشد. اولین خانه ای که آنالیز خواهیم کرد دقیقا چنین شرایطی دارد. این خانه به متراژ کل 254 متر مربع، در دو طبقه بنا شده و دارای 5 خواب در طبقه اول خود است. مساحت زمینی که ویلا در آن بنا شده برابر با 148 متر مربع با 9 متر بر و 16.5 متر عرض است.

انتظار بسیاری از پلان ویلای دوبلکس کلاسیک خانه های اعیانی و قصر مانند نیست. با افزایش روز افزون قیمت زمین خصوصا در شمال کشور و همچنین شهرهای عظیم، خیلی ها دسترسی به زمین های عظیم و عریض و طویل ندارند. از این رو مشکل اصلی می تواند طراحی یک ویلای دوبلکس زیبا، در زمین های کوچک است. مورد دومی که آنالیز خواهیم کرد، در زمینی به متراژِ 52.5 متر مربع بنا شده است. طول و عرض پلان برابر با 7.5×7.0 بوده و دارای سه اتاق خواب و یک پارکینگ باز برای ماشین است.

در ابتدای مطلب اشاره کردیم که طرح های ترکیبی کلاسیک و مدرن در نمای ساختمان ویلایی امروزه بشدت محبوب شده اند. مورد سوم که در پایین شکل های آنرا مشاهده می کنید، از همین سبک طراحی بهره می برد، طوریکه زیبایی های هر دو سبک را یکجا جمع نموده است. متراژ زیربنای این خانه برابر با 164 متر مربع بوده و دارای سه اتاق خواب، یک تراس عظیم و پارکینگ برای پارک یک ماشین است. البته متراژ کل خانه بدون در نظر گرفته تراس عظیم آن، برابر با 134 متر مربع است. متراژ کل زمین برابر با 146 متر مربع با طول یا نمای 11.2 متر و عرض یا عمق 13 متر می باشد.

همانطور که در پلان ویلای دوبلکس کلاسیک زیر مشاهده می کنید، انعطاف پذیری نقشه این ساختمان بسیار زیاد است. برای مثال، پارکینگ اگرچه باز طراحی شده اند، اما شما با دیوار کشیدن دور پارکینگ می توانید آنرا محصور نموده و امنیت پارکینگ را افزایش دهید.

خیلی ها نمای خانه های کلاسیک را بخاطر ستون ها و طرح رومی شکل ساختمان می پسندند. البته می توان گفت این علاقه ریشه در فرهنگ ما ایرانی ها دارد، وقتی به گذشته پر افتخار سرزمین مان نگاه می کنیم، بناهای باشکوه و فاخری را مشاهده می کنیم که نظیرش در هیچ کجای جهان پیدا نمی گردد. در بنای تاریخی و باستانی ایران، ستون در نمای خارجی بنا نقش بسیار مهمی داشته و بنوعی شکوه جلال واقعی آن ساختمان و به طبع آن، فردی که در این ساختمان زندگی می نماید را به رخ می کشد. بنابراین جای تعجبی ندارد که علاقه مردم ما به چنین طرح هایی زیاد باشد. خانه های ویلایی کلاسیک فرصتی مناسب برای اجرای نماهای کلاسیک با ستون های طرح دار است. شکل های زیر تعدادی از این طرح های جذاب و جالب را نشان می دهد.

اما در طراحی پلان ویلای دوبلکس کلاسیک همه چیز در خصوص نمای خارجی نیست. نمای داخلی و خصوصا محل قرار دریافت پله ها و شکل پله نیز بخش اصلی در دیزاین و ساخت خانه ویلایی دوبلکس هستند. راه پله خانه دوبلکس بسیار مهم است، شاید بتوان آنرا نقطه کانونی دکوراسیون داخلی بحساب آورد. برای طراحی راه پله می توانید از چند مدل بهره ببرید، طرح های راه پله شامل راه پله دیواری، راه پله گرد و مارپیچ، راه پله قرینه یا دوتایی می گردد. متریال ساخت پله نیز عمدتا از سنگ یا چوب و یا ترکیبی از هر دو است. راه پله های چوبی فضای داخلی را بشدت گرم نشان داده و برای فضاهای کلاسیک و سنتی مناسب هستند. برای فضاهای کلاسیک و سلطنتی اما راه پله های سنگی خصوصا از جنس سنگ مرمر با نرده های سنگی لوکس، بهترین انتخاب پیش رو است.

اگر فضای خانه به شما اجازه طراحی راه پله قرینه یا راه پله های عظیم را نمی دهد، باید از طرح های کمجا بهره ببرید، این طرح ها معمولا به دیوار چسبیده یا در نمونه هایی خلاقانه به شکل مارپیچ طراحی می شوند، راه پله های مارپیچ بهترین عنصر برای استفاده بعنوان نقطه کانونی در دکوراسیون خانه دوبلکس ویلایی هستند. شکل های زیر تعدادی طراحی داخلی خانه ویلایی دوبلکس را نشان می دهد.

و در نهایت پلان ویلای دوبلکس کلاسیک آخر که در یک زمین 180 متر مربعی با 15 متر طول و 12 عرض بنا شده است. پلان این ساختمان ویلایی دو طبقه دارای چهار اتاق خواب، دو عدد تراس عظیم و دو عدد حمام و سرویس بهداشتی می باشد.

منبع: اتاق
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1616

به "پلان ویلای دوبلکس کلاسیک، طرح های جدید خانه ویلایی رومی" امتیاز دهید

4 کاربر به "پلان ویلای دوبلکس کلاسیک، طرح های جدید خانه ویلایی رومی" امتیاز داده اند | 3.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلان ویلای دوبلکس کلاسیک، طرح های جدید خانه ویلایی رومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید