پدر مدیریت روستایی ایران درگذشت

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران مهدی طالب چندی پیش در یکی از بیمارستان های تهران بستری بود و متاسفانه امروز دار فانی را وداع گفت.

پدر مدیریت روستایی ایران درگذشت

پدر مدیریت روستایی ایران، متولد سال 1324 نهاوند بود و مدرک کارشناسی خود را در رشته علوم اجتماعی از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد را در رشته جامعه شناسی از دانشگاه میرال فرانسه و نیز در رشته جغرافیای انسانی از دانشگاه دانیل فوشه-میرال تولوز فرانسه و دکتری خود را در رشته جامعه شناسی از دانشگاه میرال فرانسه اخذ کرد.

وی پس از بازگشت به ایران با وجود تمام مسئولیت هایی که در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، وزارت مسکن و شهرسازی و غیره داشت، هیچ گاه سنگر دانشگاه را ترک نکرد و به مدت 45 سال و تا واپسین روزهای عمر، درب اتاقش در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به روی دانشجویان باز بود و نقش بی بدیلی در پیشرفت رشته جامعه شناسی روستایی و توسعه روستایی ایران داشت.

از شاخصه های شاخص این استاد پیشکسوت می توان به این نکته اشاره نمود که او جامعه شناسی بود ایرانی، و مسائل اجتماعی ایران را دغدغه مندانه مطرح و به دنبال حل آن بود و خصوصا در حوزه مسائل روستایی و توسعه روستایی این نکته نمایان تر بود.

بالغ بر 40 جلد کتاب از او در زمینه های جامعه شناسی، جامعه شناسی روستایی و تامین اجتماعی به یادگار مانده است و بسیاری از کتاب های ایشان سرفصل دانشگاهی است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1150

به "پدر مدیریت روستایی ایران درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدر مدیریت روستایی ایران درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید