آدم حسابی ها؛ بانو شهرزاد رفعتی، مقیم کانادا

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران : شهرزاد رفعتی در سال 1359 در تهران به جهان آمد، تا دوران نوجوانی در ایران بود. شهرزاد رفعتی در سال 1996 در شرایطی به کانادا رفت که کل دارایی اش یک چمدان بود و تازه به صورت محدود زبان انگلیسی می دانست، طوری که نمی توانست به سادگی ارتباط برقرار کند. ولی او مصمم بود که در زندگی به موفقیت برسد.

آدم حسابی ها؛ بانو شهرزاد رفعتی، مقیم کانادا

مدرک کارشناسی علوم رایانه را از دانشگاه بریتیش کلمبیا دریافت کرد و در سال دوم دانشگاه به عنوان فعال ترین دانشجوی انجمن بین المللی دانشجویان خلاق و ممتاز در کانادا شناخته شد.

وی در سال 2005، در 25 سالگی، یعنی همان زمانی که یوتیوب به دنیا آمد، شرکت BBTV را پایه نهاد. در حال حاضر مشتریان سرشناسی مانند لیگ اِن بی اِی، سونی، وارنر برادرز و دیزنی دارد. روزنامه­ های کانادایی ارزش این کمپانی را یک میلیارد دلار تخمین زده اند. او می گوید که کارآفرینان باید بزرگ فکر نمایند.

در ابتدا این شرکت سخت افزاری بود و ست تاپ باکس، یعنی دستگاه سخت افزاری پخش نماینده ویدئو از روی اینترنت بر روی تلویزیون را می فروخت. ولی اندازه زیادی از این دستگاه فروخته نشد. چون مردم ترجیح می دادند که با همان کامپیوتر های خود ویدئو دیدن نمایند.

بعد از 3 ماه شهرزاد رفعتی به این نتیجه رسید که باید تجارتش را تغییر بدهد. فناورى اى که شهرزاد رفعتی فراهم آورده محتواى مشمول کپى رایت را نه تنها در یوتیوب بلکه در هر فضاى دیگرى که امکان آپلود ویدیٔو در آن باشد تشخیص مى دهد. بعد از تنها دو سال، BBTV نخستین مشتری بزرگ خود یعنی NBA آمریکا را پیدا کرد.

نرم افزاری BBTV به صورت اتوماتیک ویدئو های آنلاین را اسکن می نماید و اگر تشخیص بدهد که متعلق به شرکت خاصی است، آگهی متناسب روی آن پخش می نماید. درصدی از عایدی هم به BBTV می رسد. آن ها با ارائه دهندگان محتویات چندرسانه ای شریک شدند تا از سرقت محتوای رسانه های اینترنتی جلوگیری نمایند.

شهرزاد رفعتی به عنوان یکى از صد کارآفرین برتر سال 2011 به وسیله مجله فست کمپانی انتخاب شد. او برنده جایزه مدیر عامل برتر سال ونکوور در سال 2013، برنده جایزه دیجى اواردز با عنوان یکی از پیروز ترین بانوان کانادا در سال 2013 است.

شرکت BBTV که هم اکنون بعد از گوگل و فیسبوک با داشتن بیش از سیصد میلیون کاربر در بیشترین حجم دارایی ویدئویی جهان، در رتبه سوم قرار گرفته است و شعبه های دیگرِ آن در نیویورک، ژاپن، برزیل، هند و فرانسه افتتاح شده است، اما همچنان مقر اصلی آن در ونکوور کانادا است.

شهرزاد رفعتی در مجله هاى پرتیراژ کانادا به عنوان یکى از پنج مدیر برگزیده و پیروز در میان مدیران شرکتهاى رسانه اى کانادا شناخته و معرفى شد و از ایشان براى سخنرانى در بسیارى از سمینار ها و گردهمایى هاى تجارى در زمینه رسانه هاى پیشرفته دعوت مى گردد. بر اساس اطلاعات شرکت، فیلم های ساخته شده به وسیله فناوری­ های این شرکت 429 میلیون بار در سال 2019 دیده شده اند.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 13 مهر 1403 بروزرسانی: 13 مهر 1403 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2332

به "آدم حسابی ها؛ بانو شهرزاد رفعتی، مقیم کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدم حسابی ها؛ بانو شهرزاد رفعتی، مقیم کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید