پاریس: خشونت علیه معترضان و روزنامه نگاران در آمریکا غیرقابل قبول است

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر خارجه فرانسه در واکنش به خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان به نژادپرستی تاکید نمود که خشونت علیه معترضان و روزنامه نگاران غیرقابل قبول است.

پاریس: خشونت علیه معترضان و روزنامه نگاران در آمریکا غیرقابل قبول است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه پس از گذشت 14 روز بالاخره به اعتراضات آمریکا و خشونت علیه معترضان واکنش نشان داد.

وی در یک مصاحبه درباره اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا و رفتار پلیس با معترضان گفت: خشونت علیه معترضان مسالمت جو و روزنامه نگاران غیرقابل قبول است، چه در ایالات متحده باشد یا هر جای دیگری در دنیا.

براساس گزارش رویترز، لودریان که با روزنامه فرانسوی تلگرام مصاحبه نموده است اضافه نمود: این بسیار لازم است که به معترضان اجازه دهیم به صورت آزادانه اعتراض نمایند.

اظهارات وزیر خارجه فرانسه در دفاع از حق آزادی اعتراضات درحالی انجام میشود که پلیس فرانسه بیش از یک سال است که با اقدامات خشونت آمیز مانع از اعتراضات جلیقه زردها به سیاستهای مالی دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه میشود.

مردم فرانسه از ماهها پیش هر شنبه در خیابانهای شهرهای مختلف این کشور تجمع اعتراضی برپا مینمایند که در بیشتر مواقع با مخالفت پلیس روبرو میشود و هر هفته شاهد درگیری میان نیروهای امنیتی این کشور با جلیقه زردها هستیم.

وی در بخش دیگری از مصاحبه درباره روابط پاریس و لندن در دوران بعد از برگزیت تاکید نمود که فرانسه از حق دسترسی ماهیگیران فرانسوی برای دسترسی به آبهای انگلیس دفاع خواهد نمود.

مساله دسترسی به آبهای بریتانیا بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یکی از مسائل اساسی در مذاکرات میان فرانسه وانگلیس است که در حال اجرا است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1059

به "پاریس: خشونت علیه معترضان و روزنامه نگاران در آمریکا غیرقابل قبول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاریس: خشونت علیه معترضان و روزنامه نگاران در آمریکا غیرقابل قبول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید