ونوسیا وی آنلاین پلاگین، هایبرید ، سیر تا پیاز کراس اوور وارداتی نو مکث موتور

به گزارش مجله سرگرمی، ونوسیا وی آنلاین پلاگین-هایبرید قرار است به وسیله مکث موتور به عنوان یک کراس اوور پلاگین هایبرید وارداتی به بازار عرضه گردد. این خودرو که محصول مشترک نیسان و دانگ فنگ در کشور چین است، 149 هزار و 900 یوان (یک میلیارد و 68 میلیون تومان) قیمت دارد. ونوسیا وی آنلاین پلاگین-هایبرید قادر است در حالت برقی تا 110 کیلومتر پیمایش داشته باشد.

ونوسیا وی آنلاین پلاگین، هایبرید ، سیر تا پیاز کراس اوور وارداتی نو مکث موتور
آنالیز بایک ایکس 55 در نمایشگاه خودرو اصفهان را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - محمد فتح اللهی - مکث موتور به عنوان زیر مجموعه ماموت خودرو برنامه دارد تا محصولات ونوسیا چینی را در ایران عرضه کند. برند Venucia در نتیجه همکاری مشترک دانگ فنگ و نیسان در بازار داخلی خودرو چین شکل گرفت و همه آنها در مرکز طراحی Venucia Design Centre در شانگهای طراحی می شوند.

ونوسیا وی آنلاین پلاگین-هایبرید نخستین محصول پلاگین-هایبرید جوینت ونچر ونوسیا و نیسان است. از همین رو، این برند برنامه مفصلی برای آن در بازار خودرو چین دارد. ونوسیا از همان ابتدای امر، قیمتی فوق العاده رقابتی برای این خودرو در نظر گرفت. به طوری که یک شهروند چینی می تواند با پرداخت 118 هزار و 900 یوان (849 میلیون تومان) مالک مدل پایه V-Online با پیمایش 60 کیلومتری گردد.

در بحث قیمت گذاری این کراس اوور باید مطرح کرد که ونوسیا وی آنلاین پلاگین-هایبرید در دو تیپ اصلی و چهار نسخه فول و لوآپشن در چین قابل خرید است.

نسخه های ارزان قیمت این کراس اوور در چین با باتری های 10.3 کیلووات ساعتی به دست مشتریان می رسند. در حالی که نمونه های گران قیمت این خودرو دارای باتری های 18.4 کیلووات ساعتی هستند.

به همین علت است که نمونه های ارزانتر ونوسیا وی آنلاین پلاگین-هایبرید پیمایش 60 کیلومتری دارند و نسخه های گرانتر با پیمایش 110 کیلومتری در دسترس قرار دارند. هنوز معین نیست که مکث موتور کدام نسخه از این خودرو را قرار است در بازار خودرو کشور عرضه کند.

ونوسیا وی آنلاین در بازار خودرو چین با نام Da-V (大V) شناخته می گردد. اما در بازارهای دیگر نام آن Big V یا Grand V است. البته بیشتر رسانه های بین المللی این کراس اوور را با نام V-Online معرفی کردند.

قیمت ونوسیا وی آنلاین پلاگین-هایبرید در بازار خودرو چین

همانطور که عنوان شد، ونوسیا وی آنلاین پلاگین-هایبرید دو نسخه اصلی در بازار خودرو چین دارد. این دو نسخه، هرکدام یک مدل فول آپشن و یک مدل لوآپشن دارند که جمعاً چهار تیپ را تشکیل می دهند.

نسخه لوآپشن وی آنلاین پلاگین-هایبرید با باتری 10.3 کیلووات ساعتی، 118 هزار و 900 یوان (849 میلیون تومان) قیمت دارد. نمونه فول آپشن همین خودرو هم با پرداخت مبلغ 125 هزار و 900 یوان (899 میلیون تومان) به وسیله چینی ها قابل خرید است.

نمونه لوآپشن وی آنلاین پلاگین-هایبرید با باتری 18.4 کیلووات ساعتی هم در نمایندگی های ونوسیا با برچسب قیمتی 137 هزار و 900 یوانی قابل مشاهده است. این رقم براساس نرخ تبدیل ارز معادل 985 میلیون تومان است.

تیپ فول آپشن همین خودرو را هم می توان با پرداخت مبلغ 149 هزار و 900 یوان (یک میلیارد و 70 میلیون تومان) در چین خریداری کرد.

همانطور که مشاهده شد، سه تیپ از این کراس اوور در بازار خودرو چین، قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان دارند. علت موفقیت نسبی وی آنلاین پلاگین-هایبرید در چین هم همین قیمت ارزان آن است. یعنی یک شهروند چینی با پرداخت هزینه یک کراس اوور بنزینی می تواند یک خودرو پلاگین-هایبریدی سوار گردد.

می دانیم که پلاگین-هایبریدها در چین دارای معافیت های مالیاتی و ترافیکی بسیاری هستند که تردد آنها را در شهر آسان تر می نماید. از همین رو، انتظار می رود که نهادهای قیمت گذاری در کشور و مکث موتور، تصمیمی بگیرند که این کراس اوور با قیمتی عادلانه در بازار عرضه گردد.

آمار فروش ونوسیا وی آنلاین پلاگین-هایبرید در بازار خودرو چین

فقط چهار ماه از عرضه ونوسیا وی آنلاین پلاگین-هایبرید در بازار خودرو چین می گذرد. اما همانطور که در تصویر بالا نیز قابل مشاهده است، این کراس اوور به لطف قیمت مناسب به سرعت در طی مسیر رشد فروش در آن کشور است.

مقایسه آمار فروش 181 دستگاهی در ماه اول در مقایسه با فروش 3599 دستگاهی در ماه چهارم نشان می دهد که وی آنلاین پلاگین-هایبرید 1889% رشد فروش را تجربه نموده است.

همین فروش موجب شد تا این خودرو حالا 62.65% از سهم فروش برند ونوسیا در بازار خودرو چین را در اختیار داشته باشد. البته به علت آنکه این خودرو در جایگاه شصت و هشتمین کراس اوور کامپکت پرفروش چینی قرار گرفته است، سهم بازار آن هم فقط 0.75% در میان رقبای خود است.

معینات فنی ونوسیا وی آنلاین پلاگین-هایبرید

ونوسیا وی آنلاین پلاگین-هایبرید فقط با موتور DFMC15TE1 توربو دانگ فنگ به حجم 1.5 لیتر (1476 سی سی) فراوری می گردد. این موتور اما با باتری 10.3 و 18.4 کیلووات ساعتی هماهنگ می گردد تا میزان پیمایش آن متغییر باشد.

موتور وی آنلاین پلاگین-هایبرید می تواند 163 اسب بخار قدرت در 5 هزار و 200 دور در دقیقه نیرو فراوری کند. گشتاور خروجی آن هم به رقم 230 نیوتن متر می رسد که در میان دورهای 1500 تا 4500 دور در دقیقه در دسترس راننده قرار گرفته است. این موتور 16 سوپاپه تزریق مستقیم با کمپرس 12 به یک، احتیاجمند بنزینی است که اکتان حداقلی 92 داشته باشد.

باید قبول کرد که توان و گشتاور این موتور حتی نسبت به استاندارد چینی های 1.5 لیتری توربو، کمتر از حد معمول است. البته موتور الکتریکی 150 کیلوواتی وی آنلاین پلاگین-هایبرید قدرت کلی آن را به 201 اسب بخار و گشتاور آن را هم به رقم 320 نیوتن متر می رساند. نیرو و گشتاور موتور این خودرو به وسیله گیربکس E-CVT فقط به محور جلو آن منتقل می گردد.

باتری های این خودرو پلاگین-هایبرید به وسیله دو برند Gateway و Ferdy در چین تأمین می شوند. براساس استانداردهای میزان گیری NEDC، نمونه های 10.3 کیلووات ساعتی پیمایش 60 کیلومتری (48 کیلومتر براساس WLTC) و نسخه های 18.4 کیلووات ساعتی پیمایش 110 کیلومتری (87 کیلومتر براساس WLTC) دارند.

میانه مصرف انرژی این خودرو در حالت تمام برقی، 12.2 کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر برای مدل هایی که دارای باتری 10.3 کیلووات ساعتی هستند است. مدل هایی که با باتری های 18.4 کیلووات ساعتی به فروش می رسند هم 13.5 کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر انرژی مصرف می نمایند.

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با 4607×1917×1624 میلیمتر است و فاصله بین دو محور آن هم 2700 میلیمتر اعلام شد.

قابلیت شارژ باتری های ونوسیا وی آنلاین پلاگین-هایبرید

اما داستان اصلی ونوسیا وی آنلاین پلاگین-هایبرید در مدت زمان شارژ آن است. حقیقت این است که مدل های ارزان 10.3 کیلووات ساعتی، قابلیت شارژ سریع ندارند! یعنی برای پرشدن شارژ باتری این مدل ها اگر با 20 درصد شارژ وارد ایستگاه شوید، باید 3.5 ساعت از وقت خود را صرف کنید.

مدل های گرانتر 18.4 کیلووات ساعتی تا 20 کیلووات قابلیت ذخیره انرژی در باتری را دارند. یعنی در مدت زمان 30 دقیقه می توانید باتری های این مدل را از 30 تا 80 درصد پر کنید. البته اگر ایستگاه های شارژ سریع در دسترس نباشند، باید 5.5 ساعت برای پرشدن باتری این خودرو زمان صرف کرد.

نکته قابل توجه این است که مدل های 18.4 کیلووات ساعتی این خودرو با کیت شارژ خانگی به دست مشتریان می رسند. اما نمونه های ارزان تر 10.3 کیلووات ساعتی فقط با کابل شارژ به فروش می رسند.

اما جالب تر این است که نمونه های 10.3 کیلووات ساعتی شتابی برابر با 7.8 ثانیه دارند. البته مدل های 18.4 کیلووات ساعتی با یک دهم ثانیه تأخیر (7.9 ثانیه) به سرعت صد کیلومتر در ساعت می رسند. ونوسیا بیان کرد که هر دو مدل از این کراس اوور پلاگین-هایبرید در نهایت می توانند به حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت برسند.

اگر فقط صد کیلومتر را برای حرکت از مسیر A تا B در نظر بگیریم، مدل 10.3 کیلووات ساعتی این خودرو پس از اتمام شارژ باتری به 1.3 لیتر سوخت برای رسیدن به مقصد احتیاج دارد.

از آنجایی که مدل 18.4 کیلووات ساعتی پیمایش برقی بیشتری دارد، پس از اتمام شارژ باتری اش در این مسیر فقط 0.85 لیتر سوخت احتیاج دارد تا این مسافت را پشت سر بگذارد. بر همین اساس ونوسیا باور دارد که این خودرو در صورت شارژبودن باتری آن تا 1132 کیلومتر را با یک باک 45 لیتری پر از بنزین می تواند طی کند.

امکانات رفاهی ونوسیا وی آنلاین پلاگین-هایبرید

ونوسیا وی آنلاین پلاگین-هایبرید با تعلیق مک فرسون در جلو و مولتی لینک پنج گانه مستقل در عقب فراوری می گردد. نمونه های ارزان قیمت آن دارای رینگ های 18 اینچی هستند و تیپ های فول با رینگ های 19 اینچی به دست مشتریان می رسند.

از جمله امکانات استاندارد وی آنلاین پلاگین-هایبرید می توان به ترمزهای ABS و EBD، سامانه های کنترل کشش و پایداری، TMPS، ایربگ های ردیف اول و جانبی (برای ردیف اول) اشاره نمود.

دوربین 360 درجه، کروز کنترل معمولی، انتخاب حالات رانندگی، ترمز پارک اتوماتیک، سامانه کنترل آغاز حرکت خودرو در سربالایی، سانروف پانورامیک، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، جلوپنجره فعال، فرمان چرمی با تنظیم دستی، دسته دنده الکترونیکی، نمایشگر 12.3 اینچی پشت آمپر، صندلی های جلو برقی، نمایشگر 12.3 لمسی (10.25 اینچی در مدل پایه)، 8 اسپیکر برای سیستم صوتی و چراغ های LED از جمله امکانات استاندارد در میان همه مدل ها هستند. به غیر از این موارد باید به سنسور باران، تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک و خروجی تهویه برای سرنشینان عقب هم اشاره نمود.

ذکر این نکته ضروری است که فقط تیپ فول آپشن 149 هزار و 900 یوانی این خودرو مجهز به ایربگ پرده ای است. این مدل بعلاوه با سنسورهای پارک جلو و عقب، هشدار بازکردن درب ها، کروز کنترل آداپتیو، هشدار نقاط کور، رادار خطی، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو و عقب، ترمزهای فعال، روف رک، درب صندوق عقب برقی (با مموری)، صندلی های گرمکن و سردکن دار ردیف اول و نورپردازی داخلی با 64 رنگ به دست مشتریان چینی می رسد.

نظر مالکان چینی ونوسیا وی آنلاین پلاگین-هایبرید درباره این خودرو

اگر سری به نظرات مالکان این خودرو در وب سایت های مرجع چینی بزنید، متوجه خواهید شد که عمده خریداران آن افرادی هستند که توان خرید خودروهای BYD را نداشتند. چراکه بسیاری از آنها مطرح کردند که قیمت ونوسیا وی آنلاین پلاگین-هایبرید بسیار مناسب است و به همین علت خرید این خودرو را منطقی می دانند.

از طرفی دیگر بسیاری از خریداران این کراس اوور از کیفیت میانه متریال داخلی آن ناراضی هستند. بعضی هم اشاره دارند که سانروف پانورامیک آن که باز و بست نمی گردد، به هیچ دردی نمی خورد.

اما به غیر از نظرات خریداران، باید به این نکته اشاره داشت که رمز موفقیت چهار ماهه این خودرو در بازار چین، قیمت مناسب است. این قیمت گذاری به نحوی انجام شد که خریداران بسیاری ونوسیا وی آنلاین پلاگین-هایبرید را به خودروهای بنزینی بازار خودرو چین ترجیح می دهند.

مسلماً اگر این خودرو در تیراژ بالا با خدمات بسیار خوب و قیمت عادلانه وارد بازار ایران گردد، به لطف ظاهر مناسب و شراکت با نیسان می تواند خریداران خوبی برای خود دست و پاکند.

آنالیز لاماری ایما هیبرید را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

تعرفه واردات لاستیک خودرو یک سوم شد / توزیع لاستیک با نرخ مصوب

فوتون تونلند دیزلی ایران خودرو دیزل / پیکاپی با سوخت متفاوت

ام وی ام ایکس33 کراس دستی مدیران خودرو آنالیز شد / آنالیز تخصصی

آنالیز اکستریم TXL / راهنمای جامع کراس اوور تازه برند XTRIM مدیران خودرو

لاماری ایما HEV هیبرید آنالیز شد / همه چیز درباره محصول تازه آرین پارس موتور

قیمت کی ام سی ایکس 5 / KMC X5 چقدر بیشتر از جک S5 خواهد بود؟

منبع: بیت ران
انتشار: 22 آبان 1402 بروزرسانی: 22 آبان 1402 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2302

به "ونوسیا وی آنلاین پلاگین، هایبرید ، سیر تا پیاز کراس اوور وارداتی نو مکث موتور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونوسیا وی آنلاین پلاگین، هایبرید ، سیر تا پیاز کراس اوور وارداتی نو مکث موتور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید