وضعیت مشتری اول نفت ایران در اروپا در تحریم

به گزارش مجله سرگرمی، روزنامه ‘ایل سوله روز آدینه نوشت که اسپیناچی مانند سایر مسئولان ایتالیایی در بخش نفت انتظار نداشت که ایتالیا در میان هشت کشور معاف شده از تحریم نفتی ایران قرار بگیرد.

وضعیت مشتری اول نفت ایران در اروپا در تحریم

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش تجارت نیوز، وی گفت: این درست که ایتالیا اولین خریدار نفت ایران در اروپاست و در هشت ماه سال 2018، پنج میلیون و دویست هزار تن نفت از ایران وارد نموده است.

ایران سومین صادرکننده نفت (بعد از عراق و آذربایجان) به ایتالیا است.

به گفته اسپیناچی، ما از 30 کشور دنیا نفت وارد می کنیم و همین امر به ما قدرت انعطاف پذیری خوبی می دهد.

‘داریو اسکافاردی مدیرعامل شرکت ‘ساراس که پالایشگاه آن در منطقه ‘ساروک در جزیره ‘ساردنی و یکی از بزرگترین خریداران نفت ایران است، می گوید : ما همواره از ایران نفت خریده ایم ولی برای مواجهه با هر گونه احتمال و شرایطی آماده هستیم.

وی توضیح داد: ما به صورت مستقیم و غیرمستقیم با امریکا همکاری داریم و بنزین و چند محصول دیگر را به آن کشور صادر می کنیم. نمی توانیم از بازار ، از بانک ها، از خرید تجهیزات صنعتی و رایانه ای امریکا چشم پوشی کنیم.

اسکافاردی اضافه نمود: سال 2015 برای ما یکی از پرمنفعت ترین سال های فعالیتمان بود. اما تحریم بدون ارائه راه چاره، باعث آشفتگی بازارها می گردد.

این روزنامه در انتها نوشت: به همین دلیل است که ترامپ از به صفر رساندن صادرات نفت ایران صرف نظر نموده و به هشت کشور معافیت داده است.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 529

به "وضعیت مشتری اول نفت ایران در اروپا در تحریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت مشتری اول نفت ایران در اروپا در تحریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید