هواپیمایی ماهان محبوب ترین ایرلاین هوایی ایران

به گزارش مجله سرگرمی، شرکت هواپیمایی ماهان نامی آشنا و معتبر در بین شرکت های هواپیمایی ایرانی است. این شرکت در سال 1371 در شهر کرمان تأسیس شد. نام هواپیمایی ماهان نیز از شهری در نزدیکی کرمان به همین عنوان گرفته شده است. اولین پروازهای این هواپیمایی، در مسیرهای داخلی، به مشهد و کرمان و در مسیرهای خارجی، به دمشق و دبی خلاصه می شد، اما در سال های بعد با خرید چند فروند ایرباس بزرگ، روز به روز پیشرفت کرده و در حال حاضر با در اختیار داشتن 54 فروند هواپیمای مسافربری و باری، به 30 مقصد داخلی و 25 مقصد بین المللی پرواز دارد. شرکت هواپیمایی ماهان با داشتن هواپیماهای مدرن و خدمات عالی از محبوب ترین شرکت های هواپیمایی در میان ایرانیان است.

هواپیمایی ماهان محبوب ترین ایرلاین هوایی ایران

کلاس های پروازی هواپیمایی ماهان

خرید بلیط ماهان در جهتهای داخلی و بین المللی در دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس امکان پذیر است.

صندلی های هواپیمایی ماهان در کلاس اکونومی:

پرواز داخلی: صندلی های کلاس اکونومی پرواز ماهان، نسبت به سایر هواپیماها فضای بیشتری را در اختیار مسافران قرار می دهند. مهمانداران این بخش هم همگی آموزش دیده و حرفه ای هستند.

پرواز خارجی: صندلی های کلاس اکونومی در پروازهای خارجی هواپیمایی ماهان بزرگ و جادار هستند و حس آرامش و راحتی بیشتری را به مسافران در طول سفر می دهند. کابین های این کلاس پروازی مجهز به تلویزیون 42 اینچ است و در پروازهای بالای سه ساعت سیستم اختصاصی MP3 و DVD را در اختیار مسافر قرار می دهد.

از دیگر امکانات صندلی های کلاس اکونومی پرواز ماهان در جهتهای خارجی می توان به دادن هدیه به بچه ها 2 تا 12 سال و اهدای هدیه کیف آرایشی و بهداشتی به بزرگسالان اشاره کرد.

صندلی های هواپیمایی ماهان در کلاس بیزینس:

پرواز داخلی: صندلی های کلاس بیزینس در پروازهای خارجی ماهان، با داشتن تنظیمات اختصاصی صندلی، فضایی راحت را برای استراحت، مطالعه و کار در اختیار مسافران قرار می دهد. پذیرایی در این قسمت با به کارگیری پیشرفته ترین امکانات روز دنیا انجام می شود و غذاها به صورت ایرانی و بین المللی به سفارش مسافران سرو می شود.

تلویزیون های 42 اینچ در کابین نصب شده که مسافران می توانند در طول سفر از برنامه های سرگرم کننده آن لذت ببرند و علاوه بر این شاهد نشست و برخاست زنده هواپیما باشند.

مهمانداران قسمت صندلی های بیزینس پروازهای خارجی ماهان از بین مجرب ترین مهمانداران انتخاب شده و آموزش های لازم را در خصوص پذیرایی از میهمانان در قسمت بیزینس را دیده اند.

پرواز خارجی: صندلی های کلاس بیزینس پروازهای خارجی ماهان بسیار مجهز و شیک هستند و دارای فضای کافی برای استراحت کار و مطالعه در حین پرواز می باشند. پذیرایی در این قسمت با به کارگیری پیشرفته ترین امکانات روز دنیا انجام می شود و غذاها به صورت ایرانی و بین المللی به سفارش مسافران سرو می شود.

تلویزیون های 42 اینچ در کابین نصب شده که مسافران می توانند در طول سفر از برنامه های سرگرم کننده آن لذت ببرند و علاوه بر این شاهد نشست و برخاست زنده هواپیما باشند.

مهمانداران قسمت صندلی های بیزینس پروازهای خارجی ماهان از بین مجرب ترین مهمانداران انتخاب شده و آموزش های لازم را در خصوص پذیرایی از میهمانان در قسمت بیزینس را دیده اند.

مقدار بار مجاز در خرید بلیط هواپیمایی ماهان

مقدار بار مجاز در خرید بلیط کلاس اکونومی پرواز ماهان: مقدار بار مجاز در پروازهای داخلی 20 کیلوگرم و در پروازهای خارجی 30 کیلوگرم است.

مقدار بار مجاز در خرید بلیط کلاس بیزینس پرواز ماهان: مقدار بار مجاز در پروازهای داخلی 25 کیلوگرم و در پروازهای خارجی 40 کیلوگرم است.

قوانین حمل حیوانات در پرواز هواپیمایی ماهان:

برای حمل حیوان خانگی در پرواز ماهان، قوانین زیر را رعایت کنید:

اصل گواهی معتبر بهداشتی بین المللی صادره از دامپزشکی کشور مبدأ. (این گواهی نامه ها در جهتهای داخلی الزامی نیست)

مدارک واکسیناسیون معتبر.

شناسنامه یا گذرنامه حیوان.

اصل برگه پرداخت کرایه حمل.

تکمیل فرم درخواست 3 برگی مخصوص انجام امور موجودات زنده.

برای سفر بچه های سگ و گربه باید 10 هفته از تولد آن ها گذشته باشد.

ابعاد قفس حیوان باید مناسب باشد و برای ایستادن طبیعی حیوان به اندازه کافی بزرگ باشد.

کرایه حمل حیوان به صورت جداگانه از مسافر دریافت می شود.

نکات مهم هنگام خرید بلیط هواپیمایی ماهان:

در پروازهای داخلی و خارجی هنگام خرید بلیط هواپیمایی ماهان، قوانین مشخصی برای تغییر نام و کنسلی وجود دارد. هنگام خرید بلیط اکونومی و بیزینس، به قوانین دقت کنید.

مقدار مجاز در هر پرواز بر روی بلیط هواپیمایی ماهان نوشته شده است. دقت کنید چرا که در صورت داشتن اضافه بار شامل جریمه می شوید.

اطلاعات لازم درباره جهت، ساعت پرواز و شماره پرواز بر روی بلیط هواپیمایی ماهان نوشته شده است. قبل از پرواز اطلاعات را چک کنید.

در پروازهای داخلی حداقل 2 ساعت و در پروازهای خارجی حداقل 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید.

هنگام حضور در سالن فرودگاه به تابلو اعلانات پرواز دقت کنید. چرا که در صورت پیش آمد تغییرات احتمالی در پرواز، از آن اطلاع پیدا کنید.

جهتهای داخلی هواپیمایی ماهان:

خرید بلیط هواپیمایی ماهان در جهتهای داخلی زیر امکان پذیر است:

پروازهای ماهان از تهران به: مشهد، کرمان، اهواز، ایرانشهر، بندرعباس، بیرجند، خرم آباد، زابل، زاهدان، ساری، اصفهان، سیرجان، شیراز، قشم، شهرکرد، کرمانشاه، تبریز، ایلام، سبزوار، شاهرود، طبس، بجنورد، جیرفت، بم، گچساران، کیش، عسلویه، خارک، رفسنجان و بالعکس.

پروازهای ماهان از کرمان به: مشهد، شیراز، زابل، قشم

پروازهای ماهان از مشهد به: شهرکرد، ساری، شیراز، اهواز، عسلویه، اصفهان، کیش

پروازهای ماهان از اصفهان به: خارک، عسلویه، کرمان، قشم

خربد بلیط هواپیمایی ماهان در جهتهای خارجی زیر امکان پذیر است:

پروازهای ماهان از تهران به: دبی، دوسلدورف، بانکوک، استانبول، آنکارا، اربیل، شانگهای، دهلی، کوالالامپور، بیروت، نجف، کابل، گوانجو، کویت، میلان، مسکو، ایروان، دمشق، بغداد، پکن، لاهور، باکو، مونیخ، پاریس، بارسلون.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروازهای ماهان می توانید با کارشناسان فروش در آژانس هواپیمایی خبرنگاران تماس بگیرید.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 716

به "هواپیمایی ماهان محبوب ترین ایرلاین هوایی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمایی ماهان محبوب ترین ایرلاین هوایی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید