همه چیز درباره بلیط قطار ترکیه!

به گزارش مجله سرگرمی، این روز ها به راحتی می توانید با خرید بلیط قطار ترکیه از شهر های ایران سفر کنید و از این شهر زیبا دیدن نمایید.

همه چیز درباره بلیط قطار ترکیه!

کشورهای زیادی در همسایگی ایران قرار دارند که یکی از آنها ترکیه است. ترکیه به دلیل اقلیمی که دارد و به دلیل قدمت و تاریخچه زیادی که برای آن ذکر کرده اند یکی از کشورهایی است که دنیاگرد ها و خصوصا ایرانی ها تمایل زیادی دارند از آن دیدن کنند.

روش های مختلفی برای رفتن به این کشور وجود دارد که یکی از آنها تهیه بلیط قطار ترکیه است. اگر برای رفتن به مقاصد مختلف، سوار بر قطار شده باشید به خوبی از جذابیت ها و سرگرمی هایی که در طی سفر با قطار می توانید از آن برخوردار شوید، اطلاع دارید.

در سفر به ترکیه با قطار نیز این جذابیت ها دو چندان فراهم شده و مسافرینی که تجربه سفر به این کشور با قطار را دارند می دانند که ما از چه موضوعی صحبت می کنیم. حس و حال متفاوت رفتن به ترکیه با این وسیله نقلیه را باید به صورت واقعی تجربه کرد. چنانچه تمایل دارید در مورد سفر به ترکیه با قطار اطلاعات بیشتری را کسب کنید ادامه این متن را مطالعه نمایید.

چند نکته مهم در مورد سفر به ترکیه با قطار

یکی از مسائل مهمی که خوب است قبل از خرید بلیط قطار ترکیه مورد توجه قرار دهید روبرو شدن با خارجی هایی است که آنها نیز دوست دارند با قطار به این کشور سفر کنند. برخی دنیاگرد هایی که از ایران دیدن می کنند ترجیح می دهند به جای آنکه فرصت دیدنی بسیاری از چشم انداز ها را از دست داده و با هواپیما به ترکیه سفر کنند، بلیط قطار ترکیه را تهیه کرده و با این وسیله نقلیه به سمت ترکیه بروند. برای این گروه از دنیاگرد ها اصلا مساله هزینه مطرح نبوده و برای آنکه از چشم انداز ها زیبای جهت را بتوانند به خوبی مشاهده کنند این روش را انتخاب می کنند.

سفر به وان با قطار

یکی از شهرهای کشور ترکیه که مسافرین می توانند با قطار خود را به آنجا برسانند شهر وان است. شهر وان یکی از نزدیک ترین شهرهای ترکیه به ایران بوده و معمولا تورهای زیادی با وسایل نقلیه متفاوت، مسافرین را به این شهر می رسانند. شهر وان در ترکیه نیز زیبایی خاص خود را داشته و به دلیل داشتن یک دریاچه زیبا و اقلیمی مناسب و مطبوع، دنیاگرد های زیادی از این شهر دیدن می کنند.

قطاری که از ایران به سمت ترکیه می رود در شهر وان نیز توقف داشته و کسانی که علاقه مند هستند از طبیعت زیبا و دیدنی های این شهر دنیاگرد پذیر دیدن کنند نیز می توانند در شهر وان ترکیه از قطار پیاده شوند.

شاید برایتان دانستن این نکته جالب باشد که بدانید اغلب افرادی که بلیط قطار ترکیه را خریداری می کنند تمایل دارند از شهر وان دیدن کنند و به همین دلیل مقصد اصلی شان را این شهر کوچک اما زیبا قرار می دهند.

سفر به استانبول با قطار

نکته مهم دیگری که خوب است در مورد سفر به ترکیه و خرید بلیط قطار این کشور مورد توجه قرار دهید، این است که هیچ قطاری به صورت مستقیم از تهران به استانبول وجود نداشته و تمامی کسانی که بلیط قطار ترکیه را تهیه می کنند در نهایت باید در ایستگاه قطار آنکارا از قطار پیاده شوند.

اگر تمایل دارید جهت آنکارا به استانبول را نیز با قطار طی کنید بعد از رسیدن به آنکارا، برای خرید بلیط شهر استانبول، این شهر فوق العاده و بسیار زیبا اقدام کنید. خوب است توجه داشته باشید که در جهت آنکارا به استانبول یک قطار سریع السیر در نظر گرفته شده و مسافرین در کوتاه ترین زمان ممکن می توانند خود را از مرکز رسمی کشور ترکیه به مرکز زیبایی های ترکیه برسانند.

این قطار، دو بار در روز به سمت استانبول حرکت می کند؛ یک بار در ساعت 6 صبح و یک بار هم در ساعت چهار و نیم بعد از ظهر. برای آنکه بتوانید به موقع خود را به این قطار برسانید توصیه می کنیم با دقت برنامه ریزی کنید تا به موقع به تمامی کارهایی که در نظر گرفته اید، رسیدگی نمایید.

قطاری که مسافرین را از آنکارا به سمت استانبول می برد، هالکالی نام دارد. این قطار از جمله جدیدترین فناوری هایی است که کشور ترکیه مورد استفاده قرار داده تا شرایط خوبی برای مسافرین و دنیاگردان فراهم کند.

شاید جالب باشد که بدانید این ایستگاه در قسمت اروپایی شهر استانبول واقع شده است. این جهت نیز زیبایی های خاص خود را داشته و برای اغلب مسافرین، اتفاق جالب توجه و جذابی به نظر خواهد آمد. چنانچه دلتان برای هیجاناتی سالم تنگ شده و می خواهید روزهایی متفاوت و دلچسب در دفتر روزانه زندگی تان ثبت و ضبط کنید پیشنهاد می کنیم حتما برای خرید بلیط قطار ترکیه اقدام کرده و در اولین فرصت ممکن به این کشور زیبا و دیدنیی سفر کنید.

سفر به ترکیه از تبریز

موضوع دیگری که قصد داریم در مورد آن با شما صحبت کنیم، این است که در تهیه بلیط قطار ترکیه و رفتن به این کشور، نیازی نیست حتما در تهران حضور داشته باشید. اگر در یکی از شهرهای واقع شده در جهت حرکت قطار قرار دارید، می توانید بر قطار تهران به ترکیه سوار شده، به سمت ترکیه حرکت کنید و از تمام زیبایی هایی که در این کشور وجود دارد دیدن کنید.

اگر ساکن تبریز بوده و قصدتان سفر به ترکیه با قطار است، پس اصلا جای نگرانی نیست. بلیط قطار تهیه کرده و منتظر باشید تا قطار تهران به آنکارا در ایستگاه ریلی در شهر تبریز توقف کند. با سوار شدن به این قطار و تنها با گذراندن چندین ساعت می توانید خود را به یکی از کشورهای دنیا که زیبایی های زیادی در آن وجود دارد برسانید. کسانی که در شهر تبریز ساکن بوده و هوای رفتن به ترکیه را دارند، امروزه بسیار راحت تر از قبل می توانند به این کشور سفر کنند.

سفر ارزان به ترکیه

یکی از روش هایی که می توانیم برای کاهش قیمت سفر به ترکیه پیشنهاد کنیم، رفتن به شهر تبریز و راهی شدن به سمت شهر وان است. اگر وسیله شخصی در اختیار دارید می توانید در طی یک سفر سرگرمیی، از تبریز دیدن نمایید و سپس به شهر وان بروید. برای آنکه نخواهید جهت تبریز تا وان را با ماشین شخصی خود طی کنید می توانید برای خرید بلیط قطار ترکیه اقدام کرده و سپس با این وسیله نقلیه خود را به وان برسانید.

امروز، بسیاری از کسانی که در تبریز و یا استان های نزدیک به این شهر زندگی می کنند به راحتی می توانند به کشور ترکیه سفر کنند. در برخی اوقاتی که موسم تعطیلات در ایران و ترکیه فرا می رسد هتل هایی که در شهر وان هستند به صورت صد درصد پر شده و ظرفیت پذیرش ندارند. اغلب افرادی که در این هتل ها اقامت می کنند ایرانی ها هستند.

قطار تهران به آنکارا در سال 1380 راه اندازی شده است. برای خرید بلیط قطار ترکیه از تهران می توانید به آژانس های مسافرتی و یا برخی سایت هایی معتبری که به صورت آنلاین بلیط می فروشند مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که هر دوشنبه در ساعت ده و بیست دقیقه شب نیز یک قطار از تبریز به سمت وان حرکت می کند. این قطار جدای از قطاری است که از تهران به سمت ترکیه حرکت می کند. در ضمنً، این قطار در شهر سلماس نیز توقف دارد. در ایستگاه رازی، ویزای ورود به کشور ترکیه به مسافرین داده خواهد شد؛ به همین دلیل ممکن است اندکی در قطار معطل شوید. بعد از گذشت از ایستگاه مرزی کاپیکوی، مسافرین وارد کشور ترکیه می شوند.

در جهت برگشت نیز مسافرین می توانند در روز سه شنبه بر قطاری که از وان به تبریز حرکت می کنند، سوار شده و به کشور باز گردند.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2135

به "همه چیز درباره بلیط قطار ترکیه!" امتیاز دهید

1 کاربر به "همه چیز درباره بلیط قطار ترکیه!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره بلیط قطار ترکیه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید