همکاری چین و کره برای مقابله با آلودگی هوا

به گزارش مجله سرگرمی، کره جنوبی برای مقابله با آلودگی هوا قصد دارد از یاری فنی کشور چین بهره بگیرد. کوشش برای بارش باران مصنوعی بر فراز سئول پایتخت کره جنوبی یکی از همکاری های مشترک دو کشور است.

همکاری چین و کره برای مقابله با آلودگی هوا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، کره جنوبی در هفته های اخیر به شدت با مشکل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می نماید و صنعتی شدن شدید این کشور آسیب های زیادی به محیط زیست وارد نموده است.

یکی از فناوری های نوظهوری که به مقابله با آلودگی هوا یاری می نماید، بارش باران مصنوعی است. چین در زمینه استفاده از این فناوری پیشرفت های محسوسی داشته و از این روش برای کاهش آلودگی هوا در برخی شهرهای پرجمعیت خود نیز بهره گرفته است.

با تور چین سفر کنید

چین و کره جنوبی تنها کشورهایی نیستند که کوشش هایی را در این زمینه شروع نموده اند. هند و تایلند نیز با همکاری یکدیگر به دنبال استفاده از فناوری بارش باران مصنوعی هستند. بارورسازی ابرها و آب پاشی بر روی آنها با استفاده از هلکوپتر از جمله اجزای این طرح است که موجب بارش باران شده و می تواند میزان آلاینده های زیست محیطی را در شهرهای بزرگ کمتر کند.

در سئول میزان ذرات آلاینده محیط زیست 5 تا 10 برابر بیشتر از حد مجاز است. این ذرات کوچک که از مو باریک تر هستند با ورود به ریه ها بیماری های خطرناکی را موجب می شوند. هنوز جزئیات فنی این همکاری تعیین نشده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 123

به "همکاری چین و کره برای مقابله با آلودگی هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری چین و کره برای مقابله با آلودگی هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید