هشدار پیرامون تعلل در ثبت جهانی آثار ایرانی

به گزارش مجله سرگرمی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، هشدار پیرامون تعلل در ثبت جهانی آثار ایرانی صورت پذیرفت.

هشدار پیرامون تعلل در ثبت جهانی آثار ایرانی

قضیه چیست؟

جدیدترین جلسه کمیته ملی حافظه جهانی با حضور اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و رئیس کمیته ملی حافظه جهانی در محل اندیشگاه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

بروجردی در این نشست گفت: تعویق بوجودآمده در برگزاری جلسات کمیته ملی حافظه جهانی بدلیل شیوع ویروس کرونا بوده است، اما موضوع ثبت آثار بدلیل درجه اهمیت باید همچنان در دستور کار باشد، چرا که ثبت آثار به عنوان داشته های فرهنگی ایران، اقدام شایسته و موثری است که باید ضمن تداوم بخشی از آن در جهت تحقق این مهم قدم برداریم و شاهد حضور فعال اعضای کمیته و تسریع بخشی بر امور باشیم.

رئیس کمیته ملی حافظه جهانی سپس گفت: هم اکنون رقبای بسیاری برای ثبت جهانی آثار ایران در عرصه های مختلف وجود دارند و چنانچه فرآیندهای ثبت در ایران با تعلل پیش رود، بی تردید این کشورها گوی سبقت را برای ثبت آثار می ربایند.

بروجردی بر ضرورت ادامه برگزاری جلسات کمیته ها به ویژه کمیته ارزیابی و کارگاه های آموزشی به صورت مجازی تاکید کرد.

همچنین حاضران در این نشست به پیشنهاد موسسه اکو مبنی بر برگزاری این کارگاه ها برای کارشناسان و رایزنان فرهنگی کشورهای عضو به بحث و بررسی پرداختند.

هانیه گرائیلی، مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و جانشین دبیر کمیته ملی حافظه جهانی در ادامه این جلسه به فراهم سازی مقدمات لازم برای ثبت مشترک دو آلبوم اشاره کرد و گفت: این موضوع باید در کارگروه ارزیابی حافظه جهانی مورد بررسی قرار گیرد.

او همچنین به درخواست معاونت پژوهشی مدرسه عالی شهید مطهری برای بازدید از اثر بازسازی شده خمسه نظامی گنجوی اشاره کرد و گفت: این اثر هم اکنون بازسازی و استحکام بخشی شده و همه مراحل مستندسازی را گذرانده است.

در این جلسه همچنین تعدادی از آثاری که پیشتر در کارگروه حافظه جهانی ارزیابی شده بودند برای ثبت در این کمیته مورد بررسی قرار گرفتند و گواهی ثبت تعدادی از آثار که در جلسات پیشین نهایی شده بود به صاحبان اثر ارائه شد.

منبع: همگردی
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1167

به "هشدار پیرامون تعلل در ثبت جهانی آثار ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پیرامون تعلل در ثبت جهانی آثار ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید