نیمی از مردم دنیا قرنطینه شده اند

به گزارش مجله سرگرمی، آمارها نشان می دهند که از اولین ساعات روز آدینه 3 میلیارد و 900 میلیون نفر، بیش از نیمی از جمعیت دنیا در قرنطینه هستند، شمار مبتلایان از یک میلیون نفر فراتر رفته است و تا به امروز نزدیک به 54 هزار نفر در سراسر دنیا به دلیل ابتلا به بیماری کووید-19 جان باخته اند.

نیمی از مردم دنیا قرنطینه شده اند

تا به امروز 90 کشور دنیا در قرنطینه قرار گرفته اند و آخرین کشوری که از روز آدینه به قرنطینه رفت، تایلند است.

به گزارش یورونیوز، پنجاه درصد از مبتلایان در قاره اروپا هستند، قاره ای که از لحاظ میانگین سنی پیرترین قاره دنیا است. هم چنین 70 درصد ازقربانیان را نیز شهروندان اروپا تشکیل می دهند. تعداد جانباحتگان در اسپانیا از ده هزار نفر فراتر رفته و ایتالیا با نزدیک به چهارده هزار قربانی بیشتر تعداد مرگ و میر را در میان سایر کشورها دارد.

همزمان شیوع ویروس کرونا در آمریکا به نقطه اوج خود نزدیک می گردد.

تعداد مبتلایان به بیماری کووید-19 در ایالات متحده از مرز 245 هزارنفر هم گذشته است و تا به امروز بیش از شش هزار نفر در این کشور جان باخته اند.

دست کم دو سوم از جمعیت این کشور در قرنطینه هستند و پیش بینی می گردد که نرخ بیکاری در این کشور از یک رقمی بودن خارج شده و تا 20 درصد هم افزایش یابد.

تا به امروز بیش از 6 میلیون 700 هزار آمریکایی فرم های مربوط به بیکاری را پرنموده اند.

بی تردید شیوع ویروس کرونا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تحت تاثیر قرار خواهد داد. قرار است این انتخابات در ماه نوامبر آینده برگزار گردد. یکی از نقاط قوتی که دونالد ترامپ در انتخابات تکیه نموده کاهش بی سابقه بیکاری در ایالات متحده بود. حال به نظر می رسد تبعات مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا، ترامپ را با چالش های جدی روبرو کند.،ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 945

به "نیمی از مردم دنیا قرنطینه شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیمی از مردم دنیا قرنطینه شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید