نکات سفر به لهاسا ، گشت و گذاری دو روزه به سرزمین مقدس تبت

به گزارش مجله سرگرمی، لهاسا شهری بر بلندای کوه های تبت (بام دنیا) می تواند در سفری کوتاه شما را مسحور خود کند . این شهر زیبا و کوهستانی که در واقع مرکز تبت نیز است در ارتفاع 3650 متری از سطح دریا قرار گرفته است . لهاسا ، این شهر کوچک و زیبا در واقع مرکز وان دالای لاما می باشد . شما با برنامه ای دو روزه برای سفر به این شهر می توانید خاطره ای فراموش نشدنی از یکی از سفرهای خود داشته باشید .شهر لهاسا به علت قرار گرفتن در ارتفاع از گزند افراد به دور بوده است ، شاید به همین علت نیز گردشگر های زیادی به این نقطه سفر نمی نمایند . این شهر قدیمی و کهن دارای قدمتی هزار ساله است و مردم آن اعتقادات مذهبی خاص خود را دارند که باعث شده است از سایر شهرها متمایز باشند . افراد ساکن این شهر به زبان تبتی سخن می گویند و در فرهنگ و زبان خود لهاسا را به معنای سرزمین مقدس می دانند یا همان شهر خدایان بودایی . این شهر زیبا با وجود کوچکی جاذبه های زیادی دارد و شاید به گونه ای با وجود کوچکی مرکزی از معابد تماشای به شمار می رود . شما با برنامه ریزی در دو روز می توانید به راحتی از گردش و سفر به لهاسا خود لذت برده و از تمام منطقه ها آن تماشا فرمایید .در شهر لهاسا برای رفت و آمد در جاهای تماشای لهاسا از تاکسی و یا سه چرخه استفاده می گردد که مقرون به صرفه نیز هست .از نکات سفر به لهاسا کرایه تاکسی در حدود 20 یوان و کرایه سه چرخه 4 یوان می باشد . در این شهر زمانی که برای تماشا معابد می روید بهتر است کمی پول خرد همراه داشته باشید زیرا در این شهر رسم است زمانی که از جلوی تصاویر مقدس بودایی در معابد عبور می کنید کمی پول خرد به عنوان پیشکشی جلوی آن ها می اندازند .

نکات سفر به لهاسا ، گشت و گذاری دو روزه به سرزمین مقدس تبت

معبد بارلوپو(Barlupu)

این معبد زیبا از جاهای تماشای لهاسا در جهت غرب قصر پوتالا واقع شده است و بازدید از آن در ساعات 9 صبح تا 5 بعداز ظهر برای عموم آزاد می باشد . در صورت اختصاص دادن 20 الی 30 دقیقه از وقت خود می توانید به راحتی از این معبد بازدید کنید . البته بهتر است پس از صرف نهار خود برای بازدید از این مکان مقدس حرکت کنید . از این نمونه جاهای تماشای لهاسا این معبد یعنی معبد بارلوپو در واقع وقف پرستش ژنرال گوان یو (General Guan Yu) شده است . از نمونه نکات سفر به لهاسا بدانید که هزینه ورودی برای برای هر نفر و بازدید از این معبد تنها 10 یوان می باشد .

موسسه چاپ مو رویی (Moruii)

ورود و بازدید از این موسسه رایگان است و البته با وجود اینکه این چاپخانه در مرکز شهر قرار گرفته است اما تعداد کمی توریست از آن با خبر هستند و برای بازدید به این مکان می روند . به همین علت بسیار خلوت و ساکت است ، از نمونه نکات سفر به لهاسا بدانید که این چاپخانه تنها چاپخانه سوترایی در شهر لهاسای تبت محسوب می گردد . بازدید از این مکان حدودا یکساعت و نیم از وقت شما را خواهد گرفت .طبقه سوم این چاپخانه مشرف به قصر پوتالا است و اگر شما قصد دارید از این چشم انداز زیبا لذت ببرید و یا عکس های زیبای یادگاری بگیرید می توانید با پرداخت میزان کمی پول به عنوان انعام به افراد این چاپخانه اجازه ورود به طبقه سوم را گرفته و عکس های به یاد ماندنی در جاهای تماشای لهاسا بگیرید .

صومعه راموشه (Ramoche)

بهتر است روز خود را با ملاقات از معبد راموشه شروع نمایید . برای بازدید از این مکان مقدس باید برای هر نفر حدود 20 یوان پرداخت نمایید . ساعت بازدید این معبد از 9 صبح تا 17 بعداز ظهر است و بازدید از این معبد حدود یک ساعت از وقت شما را می گیرد . نام دیگر این معبد جوخانگ کوچک (Minor Jokhang) است .از نمونه نکات سفر به لهاسا بدانید که این صومعه زیبا و قدیمی در سمت شمالی خیابان بارخور قرار گرفته است . البته گفتنی است که بدانید خیابان بارخور از خیابان های معروف شهر لهاسا می باشد . زمانی که به ملاقات این معبد زیبا می روید روبروی آن یک بازار محلی و خیابانی خواهید دید که در واقع می تواند نمادی از زندگی روزمره مردم این شهر باشد .در صورتی که صبح به تماشا این معبد بروید پس از آن وقت کافی خواهید داشت که برای تماشا چاپجانه اقدام نمایید . در این صومعه یعنی صومعه راموشه نقش ها و مجسمه ها و عوامل مقدس زیادی وجود دارد که مقدس ترین آن ها یک مجسمه است که میزان طبیعی یک فرد 8 ساله را دارد . این مجسمه به ساکی ام ونی (Sakyamuni) تعلق دارد و به وسیله چیزون (Chizun) شهربانوی نپالی به این شهر آورده شده است تا در این مکان مقدس قرار گیرد . این معبد در واقع مکانی است که لاماهای تبتی برای مطالعات بیشتر درباره می زونگ (Mi Zang) که یکی از فرقه های بودایی است به آن می آیند .

باغ دراگون کینگ پول (Dragon King Pool)

این باغ زیبا در پشت قصر پوتالا واقع شده است ، که دارای چشم انداز ای فوق العاده و بسیار مسحور کننده می باشد و هر بیننده ای را مجذوب خود می سازد . این باغ زیبا از معروف ترین باغ های شهر لهاسا است . در این باغ می توان هم از منظره ها زیبا و دلفریب آن لذت برد و هم قایق سواری کرد . برای تماشا این باغ زیبا هزینه ای در حدود 10 یوان باید در نظر بگیرید برای بازدید از این باغ از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر می توانید مراجعه کنید . تماشا این باغ از نمونه جاهای تماشای لهاسا و لذت بردن از طبیعت زیبای آن را حتما به شما توصیه می کنیم .

دهکده زیبای نیارا (Niara)

اگر از شهر لهاسا در سفر به لهاسا 6 کیلومتر خارج شوید به دهکده ای به نام نیارا خواهید رسید . از شهر لهاسا می توانید با اتوبوسی به شماره 503 مستقیم به این دهکده بروید . البته برای ورود به این دهکده و بازدید از جاهای تماشای لهاسا باید هزینه ای برابر با 50 یوان برای هر نفر بپردازید . با رفتن به این دهکده زیبا با فرهنگ عامیانه و مردمی تبت آشنا می شوید و آن را از نزدیک به خوبی لمس خواهید کرد .

معبد آنایسانگخانگ (Anisangkhang)

از نمونه نکات سفر به لهاسا بدانید که هزینه ورود و بازدید از این معبد 30 یوان است . با بازدید از این معبد می توانید انواع متنوعی از مهره های ارزشمند را ببینید زیرا در این معبد بیش از 150 مهره از انواع مختلف آن وجود دارد که بسیار ارزشمند نیز هستند . این معبد یعنی معبد آنایسانگخانگ در بخش جنوبی خیابان بارخور قرار گرفته است .

معبد دچه لهامو (Deche Lhamo)

از میان معابد زیاد و متعددی که در شهر لهاسا قرار گرفته است تنها این معبد است که وقف خدای ثروت شده است و به همین علت مردم زیادی روزانه برای دعا و نیایش و طلب خیر و برکت و سلامتی به این معبد می روند و معتقدند که بازدید از این معبد برایشان بسیار اثربخش است و به آن اعتقاد زیادی دارند . اگر برنامه سفر خود را طوری بچینید که بتوانید در روز چهارشنبه برای تماشا این معبد بروید بازدید آن برایتان رایگان خواهد بود . از نمونه نکات سفر به لهاسا بدانید که بعلاوه از ساعت 6 صبح اجازه ورود و بازدید از آن را دارید .از نمونه نکات سفر به لهاسا بدانید که مکان قرارگیری این معبد در شمال شهر می باشد .

صومعه اوراکل استان نیچونگ (Nechong State)

در زمان های دور صومعه ای به نام درپونگ در لهاسا وجود داشت که درواقع بزرگترین و ثروتمند ترین صومعه زمان خود بوده است اما امروزه تنها بخش کوچکی از آن که همین صومعه اوراکل است برجای مانده است .اوراکل که در واقع مشاور دالای لاما بوده است هدایت برای پیروان این آیین یعنی آیین بودایی محسوب می شده است . امروزه این صومعه بازمانده بسیار کوچکی از آن دوران است . برای بازدید از آن می توان از دو وسیله نقلیه تاکسی و اتوبوس استفاده کرد . در صورتی که خواستید از اتوبوس برای گردش در جاهای تماشای لهاسا بهره ببرید باید اتوبوس شماره 3 را سوار شوید و بعلاوه به عنوان ورودی برای هر نفر 20 یوان پرداخت نمایید .

چند نکته :

اگر قصد سفر به لهاسا را دارید باید به سفارت چین مراجعه نمایید و از جمهوری خلق چین درخواست ویزا را نمایید .باید دو قطعه عکس ، کپی مدارک شناسایی ، بلیط هواپیما و رزرو هتل ، گردش حساب یا گواهی تمکن مالی را به همراه خود داشته باشید .پرواز مستقیم تهران به سمت لهاسا وجود ندارد .از نمونه نکات سفر به لهاسا بدانید که پس باید به وسیله خطوط هوایی مختلف دیگر سفر کنید ، یعنی اول باید به کاتماندا بروید و سپس از آن جا از دو طریق زمینی و یا هوایی به سمت لهاسا حرکت کنید .

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2192

به "نکات سفر به لهاسا ، گشت و گذاری دو روزه به سرزمین مقدس تبت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات سفر به لهاسا ، گشت و گذاری دو روزه به سرزمین مقدس تبت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید