نواقص گردشگری سلامت در کشور

به گزارش مجله سرگرمی، سید محمد اکرمی گفت:گردشگری های تخصصی همیشه برای کشور ما جذاب بوده و زمینه های مناسب آن در کشور ما وجود داشته است. گردشگری سلامت، گردشگری علمی و گردشگری ورزشی از این دست موراد بوده اند که همیشه موجب دغدغه و اضطراب بعضی می شوند.

نواقص گردشگری سلامت در کشور

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، سید محمد اکرمی، رئیس مجتمع دارویی درمانی هلال ایران در مصاحبه با میزان ، درباره نواقص گردشگری سلامت در کشور گفت: گردشگری های تخصصی همیشه برای کشور ما جذاب بوده و زمینه های مناسب آن در کشور ما وجود داشته است. گردشگری سلامت، گردشگری علمی و گردشگری ورزشی از این دست موراد بوده اند که همیشه موجب دغدغه و اضطراب بعضی می شوند.

رئیس مجتمع دارویی درمانی هلال ایران در ادامه اعلام کرد: کشور ما با قدمت بسیار طولانی اقلیم بسیار مناسب و سابقه طولانی مهاجرت پذیری آمادگی کاملی را در این جهت دارد و نکته ای که گاهی به اشتباه بیان می گردد که چراغی که به منزل رواست به مسجد حرام است یک ضرب المثل غلط است .

گردشگری سلامت؛ ایجاد زمینه اشتغال آفرینی و ارزی آوری

اکرمی در ادامه اضافه کرد: رشد و رونق گردشگری سلامت به ارتقاء استاندارد های طبی کشور ما می انجامد وقتی تابلو های بیمارستان های ما و برگه های ترخیص و فرایند جذب بیمار چند زبانه باشد قائدتا ارتباط ما با بیماران خارجی بهتر خواهد شد و با فرهنگ ما بیشتر آشنا خواهند شد و زمینه اشتغال آفرینی و ارزی آوری را نیز فراهم می نماید .

اکرمی اضافه کرد: نکنه مهم این است که در این صنعت نوپای چند بخشی نگاه نوآوری و تحویل گرایانه داشته باشیم و با وسعت دید به موضوع نگاه کنیم در این جهت بخش خصوصی به شدت می تواند فعال باشد و درصدی از سهم بخش دولتی هم می تواند به این امر اختصاص پیدا کند .

بایستی آژانس های گردشگری داخل کشوردر گردشگری سلامت ورود نمایند

این کارشناس گردشگری سلامت در ادامه اظهار کرد: بایستی آژانس داخل کشور در این دانش جدید ورود و سرمایه گذاری نمایند. این ورود آزانس های گردشگری سرمایه زیادی هم احتیاج ندارد و مهم این است که این تابو جدی از ذهن آن ها خارج گردد و به این امر ورود نمایند .

اکرمی اضافه کرد: در راستای توسعه گردشگری سلامت با توجه به رشد سابقه علمی ایران و پیشرفت های طبی که در کشور انجام شده و درخشیدن پزشکان ما در کشور های اروپایی مثل آمریکا، استرالیا، کانادا می توانیم بسیار پیروز باشیم .

بیشترین مسائل مراجعه گردشگران سلامت به کشور

این کارشناس گردشگری سلامت در ادامه درباره بیشترین مسائل مراجعه گردشگران سلامت به کشور گفت: در 10 رشته بیماران به ایران می آیند موضوعاتی مثل قلب و جراحی های مربط به آن، پیوند اعضا، ژنتیک پزشکی، جراحی های زیبایی، دندان پزشکی و... از این دسته هستند .

وی در ادامه اضافه کرد: با بعضی از بیمارستان ها در زمینه پذیرش گردشگر خارجی قرارداد بسته ایم. نگاه حلقه وصل و کار گروهی در این جهت بسیار موثر است و موسساتی که دانش خود را در بحث مارکتینگ سلامت ارتقا دادند در این امر پیروز بودند و در حال درخشیدن هستند و هر روز به تعداد بیماران آن ها اضافه کرده می گردد .

اکرمی اعلام کرد: با ورود وزارت بهداشت، سازمان میراث فرهنگی، وزارت امور خارجه، نظام پزشکی و اتاق بازرگانی و هلال احمر می تواند بسیار مثمر ثمر باشد ومهم این است که ارکان هایی که در این جهت کار می نمایند نگاه بخشی نداشته باشند و به این موضوع نگاه فرابخشی داشته باشند .

،

بازگشت به صفحه رسانهها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 321

به "نواقص گردشگری سلامت در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نواقص گردشگری سلامت در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید