نمایشگاه صنایع دستی دانش آموزان جاجرمی برپا شد

به گزارش مجله سرگرمی، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جاجرم گفت: دانش آموزان دبیرستان سمیه این شهرستان با برپایی نمایشگاه، آثار صنایع دستی خود را در معرض نمایش و فروش قرار دادند.

نمایشگاه صنایع دستی دانش آموزان جاجرمی برپا شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، اسماعیل کارگرمقدم روز چهارشنبه 30 بهمن ماه 98 با بیان این مطلب اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف نمایش توانمندی های دانش آموزان، رونق و توسعه صنایع دستی و حمایت از تولیدات بومی و محلی برپا شد.

او افزود: دانش آموزان در این نمایشگاه، زیورآلات و مصنوعات دست دوز چرمی، صنایع چوب و سفال، دست بافته ها و... را در غرفه های صنایع دستی در معرض نمایش و فروش قرار دادند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جاجرم بیان کرد: این نوع بازارچه ها نه تنها سبب کشف استعداد و ایجاد حس استقلال در دانش آموزان می شود بلکه آن ها را با تولیدات داخلی و فرآیند فروش و بازاریابی آشنا می کند.

کلاه کرکی جاجرم، جوراب پشمی و چادرشب سنتی ازجمله صنایع دستی این منطقه بوده و کشک و قره قروت سنخواستی و آلوبخارا جلگه شوقان از سوغاتی های شهرستان جاجرم است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 805

به "نمایشگاه صنایع دستی دانش آموزان جاجرمی برپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه صنایع دستی دانش آموزان جاجرمی برپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید