موضع گیری وزیر خارجه مصر درباره روابط با قطر

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیاالیوم، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر اظهار داشت: روابط میان قاهره و دوحه در مسیری صحیح در حرکت است و هر دو کشور با همه مسائل مورد اختلاف تعاملی مثبت دارند.

موضع گیری وزیر خارجه مصر درباره روابط با قطر

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

وی اضافه نمود: مناسبات میان دو طرف در مسیری درست در جریان است و به صورت دوره ای، جلسات کمیته پیگیری اجرای خروجی نشست العلا برگزار می گردد و قاهره طی چند روز آینده میزبان نشست سوم این کمیته خواهد بود.

شکری تاکید نمود: هر دو طرف با اغلب مسائل مورد اختلاف در سال های تحریم، تعاملی مثبت داشتند و سفر اخیرم به دوحه و ملاقات با امیر و وزیر امور خارجه قطر بیانگر وجود اراده سیاسی قوی نزد حکومت قطر برای بازگرداندن مناسبات به روال عادی آن و کوشش برای زدودن ابهام هاست.

رئیس دستگاه دیپلماسی مصر اضافه نمود: برقراری روابط حسنه مصر با همه کشورهای عربی همواره خواسته و آرمان ما بوده و قاهره همواره به جلو نگاه می نماید و در مناسبات بین المللی حتی اگر ابهام هایی در روابط به وجود آید، این پیوندهای تاریخی است که می تواند با زدودن ابهام ها و مهار اختلافات در راستای منافع دو کشور گام بردارد.

شکری تاکید نمود: در سفر اخیرم به دوحه، تمایل واقعی رهبران این کشور برای تعامل با مصر را مشاهده کردم و امیدوارم این ملاقاتها سرآغاز مبارکی برای بازگشت روابط حسنه میان دو کشور باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1724

به "موضع گیری وزیر خارجه مصر درباره روابط با قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع گیری وزیر خارجه مصر درباره روابط با قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید